Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av trusis
Läser med spänning alla trådar som handlar om overlockmaskiner och lär mej nått nytt varje gång :)

Var och rekade lite i symaskinsaffärerna i min närhet och till min förvåning hade den ena en begagnad Bernina.
Antagligen hade maskinen en 20 år på nacken hette nått med 344D eller 334?

Jag är lite osäker på vilka funktioner man behöver på en overlock.
Den här hade diffrentialmatning, overlocksöm+rullfåll (som jag gärna vill ha) och jag tror att kniven gick att koppla bort.
Lite svårare att trä än moderna maskiner men ändå ganska tydligt med olikfärgare prickar att följa för varje tråd :lol:
Till maskinen fanns ett instruktionshäfte på svenska!

Om jag bestämmer mej för att köpa maskinen så blir den servad och sen har jag tre månaders garanti på den.

Skulle ni satsa 2600 pengar på en begagnad Bernina?

Vad betalar man för en Janome 644D/744D som är de jag funderar på annars?
Är det något annat jag bör kolla innan jag bestämmer mej för att slå till?

Tacksam för alla tips och råd jag kan få :roll:
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Har inte koll på vad för priser som nämnts men sök på overlock så har det diskuterats nyligen. För en såpass gammal maskin låter det ju inte som lite pengar tycker jag.....
Användarens profilbild
Av sofiutane
Den billigaste Janome går på 5000:-, billigaste Husqvarna och Pfaff går på 4000:-

Jag vill ha en Janome, den gick så tyst och fint, men har inga slantar. Buhu...
Användarens profilbild
Av Anso
Jag fick betala 3000:- i en symaskinsaffär för en nyservad och knappt använd Huskylock som var ca 17 år, fick med 8 trådrullar också.
Användarens profilbild
Av florin
På symaskiner ska du alltid pruta!!!! Visa självförtroende och stå på dig om du nu vill ha msakinen!!! Kan de inte göra något på priset så säg att du vill ha med två uppsättningar tråd eller nått...

Jag tycker det låter dyrt faktiskt, hade inte köpt den själv....
Jag köpte min janome 644D beg på blocket för 3500:- och då var den bara några månader och knappt använd.
Av trusis
Tack för era åsikter.

Jag har bestämt mej för att vänta. Vill helst ha en ny maskin :oops:

snart är det syfestival i sollentuna :D förhoppningsvis kan jag titta runt lite då och kanske bestämma vilken som får stå på önskelistan till tomten :lol:
Användarens profilbild
Av Kaja
Köper du Janome via england (sewingmachinesdirect.co.uk tex) så kostar den 3500. Ny. Inklusive frakt...

//Kaja
Användarens profilbild
Av sofiutane
Kaja: har du beställt därifrån?? Den Janome jag tittat på här hemma som skulle gå på 5000:- skulle man få för 199 pund, dvs. 2630 SEK. Hur bra som helst om frakten ingår också (jag fattade det så). Vågar man beställa från utlandet (jag e så feg :oops: ).
Användarens profilbild
Av Kaja
sofiutane skrev:Kaja: har du beställt därifrån?? Den Janome jag tittat på här hemma som skulle gå på 5000:- skulle man få för 199 pund, dvs. 2630 SEK. Hur bra som helst om frakten ingår också (jag fattade det så). Vågar man beställa från utlandet (jag e så feg :oops: ).
Nej, men Annelie och Zazi här på forumet har gjort det och flera från sysidan, så de är helt ok att handla med. Snabb leverans också, inom en vecka har jag hört.

Den pfaffen jag ville ha blev inte så mycket billigare därifrån, så jag valde att köpa från min lokala ÅF i stället. Dessutom är jag osäker på om jag behöver coverlock eller inte, så jag vill ha möjlighet att byta upp mig.

//Kaja

This summer is really exciting. World of Warcraft:[…]

When I saw the World of Warcraft: Mists of Pandari[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?