- mån aug 08, 2011 20:12
Jag har köpt ett lättsytt klänningsmönster hos Svenska Mönster och sytt mig några klänningar. Efterhand har jag ändrat och anpassat mönstret lite. Som ni ser är klänningarna inte strukna... och mer mönsteranpassning krävs innan det blir helt ultimat....
Första klänningen, utan ändringar. Tyget är en linneblandning från Broarne, modellen för hög i halsen för min smak.

Andra klänningen, sydd av en gammal ikeagardin av våfflat bomullstyg, önskar jag kunde hitta mer sånt tyg. Denna är lite lappverk för att tyget skulle räcka (tänkte fel från början
). Ska färgas lila, är det tänkt.

Tredje klänningen, sydd av ett barnpåslakan från ikea:

Och till sist min favorit, sydd av ett gardintyg med skönt fall, också denna ett lappverk för att få tyget att räcka till.

Första klänningen, utan ändringar. Tyget är en linneblandning från Broarne, modellen för hög i halsen för min smak.

Andra klänningen, sydd av en gammal ikeagardin av våfflat bomullstyg, önskar jag kunde hitta mer sånt tyg. Denna är lite lappverk för att tyget skulle räcka (tänkte fel från början

Tredje klänningen, sydd av ett barnpåslakan från ikea:

Och till sist min favorit, sydd av ett gardintyg med skönt fall, också denna ett lappverk för att få tyget att räcka till.

Storasyster (-03), Lillebror (-06) och Änglapojkarna (-00, -01, -05)