Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ketronya skrev:
CAKirre skrev:
Ketronya skrev:Jag har hittat ett par riktigt snygga armvärmare som jag vill sticka, tyvärr är mönstret på finska...

Tänkte försöka lista ut ungefär hur de är gjorda, visst ser det ut som omslag med tappade maskor för att bilda hålen?
Bild

Länk till mönstret om någon råkar kunna finska :wink:
http://www.ullaneule.net/0106/ohjeet_si ... hihat.html
Du skulle kunna köra sidan i googletranslate, alt. nicetranslator.com
Sedan har garnstudio.se en översättningssida för stick/virklexikon, eller vad man nu ska kalla det. Helt klart värt att kolla in om du har tid!
Lycka till! :tumup:
http://www.ravelry.com/patterns/library ... t/comments kolla denna sida. Hon som designat dem erbjuder sig att skicka en översättning till den som mailar och frågar. Det är inte bara du som har problem med finska. ;)
Testa att skicka henne, eller någon av de andra som gjort pulsvärmarna på ravelry, ett mail. Håller tummarna för dig! :tumup:

Jag testade Google translate, men det var rena rama grekiskan, jag hoppas på att någon här kan se åtminstone hur hålen är gjorda så kan jag nog improvisera mig fram till något liknande i alla fall :D
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag har precis gjort färdigt en egendesignad tröja i entrelac av rött och orange ullgarn, innan dess en rätstickad kofta i samma garn. Båda dessa är egen design helt utan sömmar och jag har vilda planer på att lägga in bilder här när tröjan är blockad och klar, får se hur det blir med det. :roll:

Och så har jag börjat på en entrelacmössa till min kompis som gillade mönster och färgkombination på tröjan.

Är inne i en entrelacperiod just nu känner jag. Fast sedan borde jag ta tag i ufo-högen känner jag, men där finns inga stickningar och att dra fram symaskinen känns jobbigt... Så ett broderi skall jag nog ta och sy lite på. Men jag vill också prova smygmaskvirkning när jag äntligen besökt Huskroken på Gotland och till sist fått tag i en nål för detsamma...

Den dagen ufohögen och raden med planerade projekt tagit slut vet jag inte vilken allvarlig händelse som inträffat. :wink:
Användarens profilbild
Av tweed
Fryle skrev:Jag har precis gjort färdigt en egendesignad tröja i entrelac av rött och orange ullgarn, innan dess en rätstickad kofta i samma garn. Båda dessa är egen design helt utan sömmar och jag har vilda planer på att lägga in bilder här när tröjan är blockad och klar, får se hur det blir med det. :roll:

Och så har jag börjat på en entrelacmössa till min kompis som gillade mönster och färgkombination på tröjan.

Är inne i en entrelacperiod just nu känner jag. Fast sedan borde jag ta tag i ufo-högen känner jag, men där finns inga stickningar och att dra fram symaskinen känns jobbigt... Så ett broderi skall jag nog ta och sy lite på. Men jag vill också prova smygmaskvirkning när jag äntligen besökt Huskroken på Gotland och till sist fått tag i en nål för detsamma...

Den dagen ufohögen och raden med planerade projekt tagit slut vet jag inte vilken allvarlig händelse som inträffat. :wink:
Vill gärna se bilder på den där tröjan :D
CAKirre skrev:
Ketronya skrev:
CAKirre skrev:
Ketronya skrev:Jag har hittat ett par riktigt snygga armvärmare som jag vill sticka, tyvärr är mönstret på finska...

Tänkte försöka lista ut ungefär hur de är gjorda, visst ser det ut som omslag med tappade maskor för att bilda hålen?
Bild

Länk till mönstret om någon råkar kunna finska :wink:
http://www.ullaneule.net/0106/ohjeet_si ... hihat.html
Du skulle kunna köra sidan i googletranslate, alt. nicetranslator.com
Sedan har garnstudio.se en översättningssida för stick/virklexikon, eller vad man nu ska kalla det. Helt klart värt att kolla in om du har tid!
Lycka till! :tumup:
http://www.ravelry.com/patterns/library ... t/comments kolla denna sida. Hon som designat dem erbjuder sig att skicka en översättning till den som mailar och frågar. Det är inte bara du som har problem med finska. ;)
Testa att skicka henne, eller någon av de andra som gjort pulsvärmarna på ravelry, ett mail. Håller tummarna för dig! :tumup:

Jag testade Google translate, men det var rena rama grekiskan, jag hoppas på att någon här kan se åtminstone hur hålen är gjorda så kan jag nog improvisera mig fram till något liknande i alla fall :D
Tack för tipset! Det ska jag göra! :D
Användarens profilbild
Av Fryle
kvarnvik skrev:
Fryle skrev:Jag har precis gjort färdigt en egendesignad tröja i entrelac av rött och orange ullgarn, innan dess en rätstickad kofta i samma garn. Båda dessa är egen design helt utan sömmar och jag har vilda planer på att lägga in bilder här när tröjan är blockad och klar, får se hur det blir med det. :roll:
Vill gärna se bilder på den där tröjan :D
Hoppas verkligen jag får tummen ur då :lol: . Men först måste den blötas och formas lite.
Användarens profilbild
Av melon
Fryle skrev:Den dagen ufohögen och raden med planerade projekt tagit slut vet jag inte vilken allvarlig händelse som inträffat. :wink:
:lol: :lol: känner igen mig.

Jag är jättenyfiken på entrelactröjan, klart du måste ta foton och visa!
Användarens profilbild
Av melon
Jag är på oket på Magnus tröja och det börjar kännas som upplopp :vågen: Alltså funderar jag på nästa projekt. Jag vill sticka en kofta till men jag kan inte bestämma mig för vilken.

1. Sylvi. Jag vill ta revansch och sticka om henne. Det finns en brun tung nästan klar i min UFO-påse men i Stavanger köpte jag nytt fint och tunnare garn. Blått. Alltså, garn, mönster och vilja finns.
2. Ragnar. Jag har lovat min mamma en Stig. Jag började på en randig men Ragnar är nog mer blommig och jag repade upp. Garn och mönster finns, lust saknas.
3. Spedetröja till min folkdräkt. Massor med lust finns. Garn och mönster ska köpas på en planerad resa till Skåne vecka 33, alltså är lust det enda som finns.
4. En kort röd kofta. Lösa tankar om mönster, garnet finns men behöver färgas och jag har nog egentligen ingen lust än eftersom jag inte bestämt hur den ska se ut.

Sylvi ligger bäst till eller hur? :D
tk81 skrev:har startat på en mystery shawl http://www.ravelry.com/patterns/library ... shawl-2011 ska bli spännande att se hur den blir
Vilken fin :) Jag sitter och stickar på min julkalendersjal fortfarande, men måste nog se till att bli klar någon gång, jag vill ju starta nya projekt också ;)
Användarens profilbild
Av binaem
Behöver tips på garn - skall göra en till slätstickad Hanuri - helt i vitt eller grått .. med lite skimmer eller väldigt lätta nynsskiftningar. Skall var lätt och mjukt och inte så tjockt ... men var hittar jag ett sådant garn . Någon som har ett tips?
Användarens profilbild
Av glis
binaem skrev:Behöver tips på garn - skall göra en till slätstickad Hanuri - helt i vitt eller grått .. med lite skimmer eller väldigt lätta nynsskiftningar. Skall var lätt och mjukt och inte så tjockt ... men var hittar jag ett sådant garn . Någon som har ett tips?
Jag har tänkt att jag kanske skall prova att sticka en i malabrigo lace? Finns i alla möjliga tjusiga färger på Garnkorgen, själv är jag sugen på marin, men pearl kanske kan passa dig? http://www.garnkorgen.se/popup_image.php?pID=2559
Användarens profilbild
Av binaem
glis skrev:
binaem skrev:Behöver tips på garn - skall göra en till slätstickad Hanuri - helt i vitt eller grått .. med lite skimmer eller väldigt lätta nynsskiftningar. Skall var lätt och mjukt och inte så tjockt ... men var hittar jag ett sådant garn . Någon som har ett tips?
Jag har tänkt att jag kanske skall prova att sticka en i malabrigo lace? Finns i alla möjliga tjusiga färger på Garnkorgen, själv är jag sugen på marin, men pearl kanske kan passa dig? http://www.garnkorgen.se/popup_image.php?pID=2559

Åh det var fint - tack :)
  • 1
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?