Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Juliusdotter skrev:
melon skrev:Bild

Oj, vilken stor bild. Jag lyckades från iPhonen iaf, ni får stå ut med jättefotot :lol: Jag tänkte bara bjuda på ett mönster, finns på bloggen (för pdf kan jag inte länka till än...) http://nitsirkristin.blogspot.com/
Guuud sån søt modell :loving: , ja och møssan också :lol:
:iagree: :love:

Oj, vilken stor bild. Jag lyckades från iPhonen iaf, ni får stå ut med jättefotot :lol: Jag tänkte bara bjuda på ett mönster, finns på bloggen (för pdf kan jag inte länka till än...) http://nitsirkristin.blogspot.com/
Jättefin, det mönstret sparar jag!

En liten fråga bara, där det står 7, 8, 11 sts och (14, 18, 22 sts) och 91, 17, 143 sts det fattar jag inte vad det betyder, för det kan väl inte vara olika storlekar?? :hmm:
Användarens profilbild
Av melon
Ketronya skrev:

En liten fråga bara, där det står 7, 8, 11 sts och (14, 18, 22 sts) och 91, 17, 143 sts det fattar jag inte vad det betyder, för det kan väl inte vara olika storlekar?? :hmm:
Jo det ska det vara men om det står 91, 17, 143 så har det nog blivit fel...

Edit: Det står 91, 117, 143 så det stämmer. Varför tänker du att det inte kan vara olika storlekar? :hmm:
Användarens profilbild
Av glis
Det står så här:
Short rows: on a RS row, Knit to 22 stitches from the end. Wrap and turn.
WS: purl to 22 stitches from the other end. Wrap and turn.
RS: Knit back across to the stitch before the wrapped stitch. Wrap and turn.

Och så skall man upprepa för att få plats för lite kurvor i sin "soy cardi". Men då blir ju koftan kortast framtill, är det för att den skall gå in mellan brösten eller? jag hade trott att man skulle göra kortvarven fram istället? HJÄLP mig, snälla!
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:Det står så här:
Short rows: on a RS row, Knit to 22 stitches from the end. Wrap and turn.
WS: purl to 22 stitches from the other end. Wrap and turn.
RS: Knit back across to the stitch before the wrapped stitch. Wrap and turn.

Och så skall man upprepa för att få plats för lite kurvor i sin "soy cardi". Men då blir ju koftan kortast framtill, är det för att den skall gå in mellan brösten eller? jag hade trott att man skulle göra kortvarven fram istället? HJÄLP mig, snälla!
Är det int för att få den högre i ryggen då? Så att den inte drar sig uppåt mitt bak?
melon skrev:
Ketronya skrev:

Jo det ska det vara men om det står 91, 17, 143 så har det nog blivit fel...

Edit: Det står 91, 117, 143 så det stämmer. Varför tänker du att det inte kan vara olika storlekar? :hmm:
Sorry, det var jag som missade en 7:a där bara.

Jag förstår nu, är bara inte van vid att olika storlekar står angivet så, jag tror det var att det inte står inom parentes på första eller sista rundan som gjorde mig förvirrad + att jag missade att det fanns sizes angivet i inledningen förstås :oops:
Användarens profilbild
Av melon
Tack för era söta kommentarer om mössan :heart:

Vad stickar ni? Jag stickar en tröja till min man på stickor 5 och mina armar gillar det inte. Men nu har jag stickat ärmar och halva magen så det är snart bara oket kvar. :vågen:

Jag verkar vara inne på ett koftår (förra året måste varit ett spetsstickningsår och året före det var ett vantår). Nu är jag inne på min fjärde kofta för i år och jag har lust och planer för många fler men de tar ju så lång tid att sticka... Kommer ni in i såna sjok att ni stickar liknande saker efter varandra?
Jag har två projekt på gång, en tröja till mig själv som jag stickar ett varv på då och då, den är i grovt garn och på stickor 7, så det går framåt ändå. Mitt andra är en bebiströja till den lilla i magen. Jag har börjat på tre olika och repat upp för att jag inte var nöjd, så det är fjärde försöket nu. Nu blir det förhoppningsvis till slut en liten vit kofta i mjukt bomullsgarn, men jag börjar få lite ont om tid.
Av Ponyo
Jag stickar på min svartvita tröja (ett evighetsprojekt känns det som) kan nästan stickat klart något odefinierat i min självrandade kaffe fasset garn (var tvungen att testa de däringa rutorna) ska försöka ladda upp bild snart.
Jag har hittat ett par riktigt snygga armvärmare som jag vill sticka, tyvärr är mönstret på finska...

Tänkte försöka lista ut ungefär hur de är gjorda, visst ser det ut som omslag med tappade maskor för att bilda hålen?
Bild

Länk till mönstret om någon råkar kunna finska :wink:
http://www.ullaneule.net/0106/ohjeet_si ... hihat.html
Ketronya skrev:Jag har hittat ett par riktigt snygga armvärmare som jag vill sticka, tyvärr är mönstret på finska...

Tänkte försöka lista ut ungefär hur de är gjorda, visst ser det ut som omslag med tappade maskor för att bilda hålen?
Bild

Du skulle kunna köra sidan i googletranslate, alt. nicetranslator.com
Sedan har garnstudio.se en översättningssida för stick/virklexikon, eller vad man nu ska kalla det. Helt klart värt att kolla in om du har tid!
Lycka till! :tumup:
CAKirre skrev:
Ketronya skrev:Jag har hittat ett par riktigt snygga armvärmare som jag vill sticka, tyvärr är mönstret på finska...

Bild

Du skulle kunna köra sidan i googletranslate, alt. nicetranslator.com
Sedan har garnstudio.se en översättningssida för stick/virklexikon, eller vad man nu ska kalla det. Helt klart värt att kolla in om du har tid!
Lycka till! :tumup:
Jag testade Google translate, men det var rena rama grekiskan, jag hoppas på att någon här kan se åtminstone hur hålen är gjorda så kan jag nog improvisera mig fram till något liknande i alla fall :D
  • 1
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?