Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag tänkte försöka åka till vårdcentralen ensam med bebisen. Jag ska bara ta ett blodprov. Tror ni det är ok att ha bebisen i sele eller sjal fram medans de sticker? Om jag håller fast hennes armar så hon inte är i vägen? Funkar det? :roll:

Vi har en barnvagn men hon har bara åkt vagn 5-6 ggr och aldrig sittvagn. Jag kan förstås bära in babyskyddet men jag får rätt ont i fogarna av det (fast det kan vara ett alternativ ändå), och jag är rädd att jag får lika ont av att lyfta vagnen i och ur bilen, fast det vet jag inte eftersom jag aldrig provat. De två alternativen känns ju lika osmidiga (fast det är väl för att vi inte vant oss med vagn).

Hur gör jag bäst?
Jag har haft med bebisen utan vagn flera gånger när jag tagit prover. Ofta finns det någon frivillig som mer än gärna håller bebisen (om bebisen accepterar det :wink: ) och annars har det gått bra att ha bebisen på golvet på en filt eller hålla bebisen i famnen med den andra armen, sittande på det bortre knät (från blodprovsarmen sett alltså).

Sen beror det på hur stor bebisen är också och hur livlig och klåfingrig :wink: .
Jag skulle inte kunna tänka mig att det skulle vara något problem så länge du kan ha en arm fri. (Bara det inte är risk att du svimmar, förstås)
Annars kanske du kan ta med en filt eller dylikt så kan bebis vara på golvet medan du blir stucken?
Just ja, hon är rätt vild ja, och klåfingrig. Och kryper fort och äter allt som kommer i hennes väg. :lol:
Så det går inte att lägga henne på golvet. Hon är snart 7 månader. Det glömde jag att skriva. :roll:

Det kanske är bättre att hon inte är i knät/sjalen ändå. Det kan ju bli ruskigt om hon får fatt i en nål :|
jag hade inte ens tänkt tanken att ta med vagn (vi äger ju inte ens nån). antingen hade hon fått sitta i famnen (eller på ryggen kanske), eller så hade någon annan fått hålla.
Kristina skrev:jag hade inte ens tänkt tanken att ta med vagn (vi äger ju inte ens nån). antingen hade hon fått sitta i famnen (eller på ryggen kanske), eller så hade någon annan fått hålla.
vad skönt att inte äga nån :oops:
jag grunnar en del på nu om vi ska prova den och när i så fall. om jag alls vill. :roll: men visst finns det fördelar med vagn också. det bara känns konstigt nu när vi liksom aldrig börjat. :?

jo egentligen skulle det ju vara praktiskt att ha henne på ryggen, men jag tror det blir svårt med det däringa armstödet då. :hmm: kanske ska höra om nån kan hålla henne ändå.
mammatillE skrev:Jag tänkte försöka åka till vårdcentralen ensam med bebisen. Jag ska bara ta ett blodprov. Tror ni det är ok att ha bebisen i sele eller sjal fram medans de sticker? Om jag håller fast hennes armar så hon inte är i vägen? Funkar det? :roll:

Vi har en barnvagn men hon har bara åkt vagn 5-6 ggr och aldrig sittvagn. Jag kan förstås bära in babyskyddet men jag får rätt ont i fogarna av det (fast det kan vara ett alternativ ändå), och jag är rädd att jag får lika ont av att lyfta vagnen i och ur bilen, fast det vet jag inte eftersom jag aldrig provat. De två alternativen känns ju lika osmidiga (fast det är väl för att vi inte vant oss med vagn).

Hur gör jag bäst?
Jag har varit på VC med barn och utan vagn både på astma-undersökning som tog en timme, ett EKG (men då va hon mindre) och provtagningar. Ta med en filt till golvet bara :tumup:
Det är ju inte alls säkert att du får ta med vagnen in i rummet - ofta måste man ju lämna dem i hallen/ väntrummet. Så du har du ju mer nytta av en sjal, ändå!
FrokenG skrev:
mammatillE skrev:Jag tänkte försöka åka till vårdcentralen ensam med bebisen. Jag ska bara ta ett blodprov. Tror ni det är ok att ha bebisen i sele eller sjal fram medans de sticker? Om jag håller fast hennes armar så hon inte är i vägen? Funkar det? :roll:

Hur gör jag bäst?
Jag har varit på VC med barn och utan vagn både på astma-undersökning som tog en timme, ett EKG (men då va hon mindre) och provtagningar. Ta med en filt till golvet bara :tumup:
Fast hon lär krypa iväg och försöka hitta sladdar att äta eller smaskiga tofflor eller lämpliga handtag att resa sig med. Hon blev väldigt rörlig väldigt fort kände jag. :roll:
Jag får kanske bära in babyskyddet - där sitter hon ju fast :Hahaa: .

Och jag inser efter helgens kastande och hängande i sjalar och selar att hon inte lär gå att hålla stilla med en arm.
Hon har blivit helt vild :whut:
Kan du gå dit utan att beställa tid (alt. få en tid som stämmer), så att du kan söva henne i sjalen innan? Sovande bebis i sjal borde ju fungera bra.
Eller så får du ta in vagnen - jag kanske var överdrivet pesimistisk :rodna: På BVC får inga vagnar komma in här hos oss... Men så här års drar man ju inte med sig 5 kg sand och slask när man går in, så det kanske är mer flexibelt... :hmm:
Det blir säkert bra hur du än gör!
mammatillE skrev:
HoyaBella skrev:Det är ju inte alls säkert att du får ta med vagnen in i rummet - ofta måste man ju lämna dem i hallen/ väntrummet. Så du har du ju mer nytta av en sjal, ändå!
Ojdå! Det hade jag ingen aning om!

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?