Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
JAg fortsätter mitt tjat om den här zauberballen :roll: Jag har mailat till Nysta som är agent för zauberball ett par bilder på min sjal och hoppas få svar, men så tittade jag på mina bilder och nystanet ser ju väldigt annorlunda ut nu jämfört med från början om man säger så, det har kommit fram färger som inte syntes från början, så det är väldigt svårbestämt vad det kan vara.
Så här såg nystanet ut när jag just hade börjat:
Bild
Och så här ser det ut nu:
Bild
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:Sjalen växer :D Men jag undrar om jag måste köpa ett nystan till för att få den tillräckligt stor? Tyvärr har jag inte kvar lappen och är lite osäker på vilken färg det är :hmm:
Jag tror att det är den första, men det känns inte riktigt klockrent.
BildBild
Bild
Vad tror ni?
Om du köper båda kan jag köpa det nystanet som är fel. Om du nu vet att det är nåt av dem ;)
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnvik skrev:Sjalen växer :D Men jag undrar om jag måste köpa ett nystan till för att få den tillräckligt stor? Tyvärr har jag inte kvar lappen och är lite osäker på vilken färg det är :hmm:
Jag tror att det är den första, men det känns inte riktigt klockrent.

Vad tror ni?
Om du köper båda kan jag köpa det nystanet som är fel. Om du nu vet att det är nåt av dem ;)
Låter som en bra deal :lol: Jag är inte säker på att det är något av dem, hoppas jag får svar från Nysta, så får vi se :D
Ketronya skrev:
brisea skrev:Jag har stickat en liten "sock hippo" åt en kompis ettåriga son. Det var roligt, lite annorlunda var att man stickade fast benen på kroppen istället för att sy. De enda sömmarna var för att sy fast öronen. Jag gillar små lätthanterliga projekt där man ändå lär sig lite nya tekniker. Jag lärde mig "turkish cast on" också, man började huvudet med det och stickade åt två håll från uppläggningen.
Dålig mobil-bild, men tyvärr kan jag inte ta någon bättre, han är på väg till sitt nya hem i Kina just nu :D
Bild
Åh, så fin! Sån vill jag också göra! Är det ett gratismönster?
Ja, det är gratis. Jag hittade den via Ravelry, den heter Sock Hippo. Mönstret finns http://mybooteeknits.blogspot.com/2009/ ... sts-x.html, men det ser jättekonstigt ut, man får klicka på och ladda ned pdf:en högst upp i inlägget.
Jag har gjort klart ett UFO som legat i ett år och väntat på att bli klart. Det komisk är att det tog mindre än en vecka att sticka klart.
Det är en kofta som jag började på förra sommaren men jag insåg snabbt att den skulle bli på tok för stor så då var den inte rolig att sticka. Nu passar den och var riktigt rolig att göra.
Bild
Bild
Bild
Jag lägger upp denna här också, ännu en Swallowtail, har stickat så många nu att det måste räknas till en av mina absoluta favoriter :D

Bild
Användarens profilbild
Av tweed
JAg fick svar från Nina Sagulin på Nysta :vågen: , hon säger att det är 1702, alltså det högra nystanet på bilden ovan :D Då ska jag bara få svärmor att bestämma sig för vilken färg hon vill sticka entrelac i, sen ska jag lära henne :mrgreen:
brisea skrev: Ja, det är gratis. Jag hittade den via Ravelry, den heter Sock Hippo. Mönstret finns http://mybooteeknits.blogspot.com/2009/ ... sts-x.html, men det ser jättekonstigt ut, man får klicka på och ladda ned pdf:en högst upp i inlägget.
Tack! Var den svår att sticka?
Ketronya skrev:
brisea skrev: Ja, det är gratis. Jag hittade den via Ravelry, den heter Sock Hippo. Mönstret finns http://mybooteeknits.blogspot.com/2009/ ... sts-x.html, men det ser jättekonstigt ut, man får klicka på och ladda ned pdf:en högst upp i inlägget.
Den var inte svår, det var ganska detaljerade instruktioner. Ibland fick jag läsa ett par gånger innan jag fattade. Jag rörde till det lite när jag stickat nosen och skulle fortsätta med huvudet och halsen. Då hamnade jag ett halvt varv fel och några minskningar som skulle varit under nosen hamnade på nacken istället :whut: Annars var det inga problem. Jag funderar faktiskt på att göra en till :D
brisea skrev:
Ketronya skrev:
Den var inte svår, det var ganska detaljerade instruktioner. Ibland fick jag läsa ett par gånger innan jag fattade. Jag rörde till det lite när jag stickat nosen och skulle fortsätta med huvudet och halsen. Då hamnade jag ett halvt varv fel och några minskningar som skulle varit under nosen hamnade på nacken istället :whut: Annars var det inga problem. Jag funderar faktiskt på att göra en till :D
Jag lyckas inte ladda ner PDF:en, jag kommer till en sida där jag ska logga in på facebook, och sen när jag försöker ladda ner så måste jag betala? :hmm:
Ketronya skrev:
brisea skrev:
Ketronya skrev:
Jag lyckas inte ladda ner PDF:en, jag kommer till en sida där jag ska logga in på facebook, och sen när jag försöker ladda ner så måste jag betala? :hmm:
Vad konstigt, det fungerade när jag gjorde det för två veckor sedan, men nu när jag testade kom jag bara till en blank sida :hmm: Har du testat att gå via Ravelry, eller kommer man bara till samma länk då kanske?
  • 1
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?