Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Trulsamin skrev:köpte en full jyskpåse med garn idag på second hand för 100 kronor... MEn vad sjutton ska man göra med 50 gram angoragarn???
Är det äkta angora och inte mohair så är jag intresserad av att köpa det som undervisningsmaterial :lol:
kvarnvik skrev:
Trulsamin skrev:köpte en full jyskpåse med garn idag på second hand för 100 kronor... MEn vad sjutton ska man göra med 50 gram angoragarn???
Är det äkta angora och inte mohair så är jag intresserad av att köpa det som undervisningsmaterial :lol:
Haha, ja, det är äkta angora :) Och tja, visst hade jag kunnat sälja det, jag har inget vettigt projekt för det och risken är att det bara hamnar i en låda annars...
Nu har jag köpt en del stickade saker här i Riga och klämt på ännu fler, det formligen kryllar av stickat här, det mesta i fårull, men också en del akrylamid, hundull och lite bomull. Ett par tovade tossor i bebisstorlek, ett par hundullssockor strl 1,5 år ca och en bomullsmössa strl 1-2 år har det blivit. Nu här jag också fått tips om en garnaffär, så imorgon tänkte jag försöka hitta den under de sista timmarna vi är här.
Användarens profilbild
Av tweed
Nu visade jag svärmor mitt zauberballprojekt och då ville hon förstås att jag skulle visa henne hur man gör :lol: Så vi började kolla på garn, men det är ju inte lätt att välja, och så blir jag osäker på om de zauberballar som har färre färger har lika täta färgväxlingar, nån som vet? undrar också vilken nätbutik som har störst utbud?
Användarens profilbild
Av tweed
Trulsamin skrev:
kvarnvik skrev:
Haha, ja, det är äkta angora :) Och tja, visst hade jag kunnat sälja det, jag har inget vettigt projekt för det och risken är att det bara hamnar i en låda annars...
PM:a mig vad du vill ha för det, vad är det för färg? :lol:
Användarens profilbild
Av MuuM
Ponyo skrev:Nu blir även jag grymt sugen på en zauberball. Var köper man det i Sthlm?
Litet nystan har!
Användarens profilbild
Av tweed
Sjalen växer :D Men jag undrar om jag måste köpa ett nystan till för att få den tillräckligt stor? Tyvärr har jag inte kvar lappen och är lite osäker på vilken färg det är :hmm:
Jag tror att det är den första, men det känns inte riktigt klockrent.
BildBild
Bild
Vad tror ni?
För evigheter sen började jag på en babywrap från en stickbok. I boken är den svart och vitrandig på bredden, ganska breda ränder. Formad som en binda med vingar som någon så fint associerade.

La undan projektet ett tag, men har börjat igen. Men är så osäker. Har väl tagit mig vatten över huvudet i vanlig ordning. :roll: Jag borde verkligen hålla mig till grytlappar.
Bild

Det är meckigt som tusan att korsa trådarna varje gång det byter färg.
Det är tungt som tusan nu, och att göra på rundstickor med så många trådar som hänger och slänger är lönlöst, det blir kaos direkt. Tyngre lär det ju bli eftersom det som nu är 5-6 cm+kant ska bli typ 50-60cm+kant. :|

Så visst är det liksom bara bäst att ge upp, göra om och göra rätt? Tycker det är väldigt snyggt får jag väl säga, om än aningens ojämnt eftersom de aviga blir vääääldigt lösa här och var och jah...ja.

Randigt på tvären är väl inte att förakta det heller antar jag...
Användarens profilbild
Av Mosan
kvarnvik skrev:Sjalen växer :D Men jag undrar om jag måste köpa ett nystan till för att få den tillräckligt stor? Tyvärr har jag inte kvar lappen och är lite osäker på vilken färg det är :hmm:
BildBild
Bild
Vad tror ni?
Definitivt den första, det syns ju inget gult i din sjal och inget grönt i andra nystanet.
ganesha skrev:För evigheter sen började jag på en babywrap från en stickbok. I boken är den svart och vitrandig på bredden, ganska breda ränder. Formad som en binda med vingar som någon så fint associerade.

La undan projektet ett tag, men har börjat igen. Men är så osäker. Har väl tagit mig vatten över huvudet i vanlig ordning. :roll: Jag borde verkligen hålla mig till grytlappar.
Bild

Det är meckigt som tusan att korsa trådarna varje gång det byter färg.
Det är tungt som tusan nu, och att göra på rundstickor med så många trådar som hänger och slänger är lönlöst, det blir kaos direkt. Tyngre lär det ju bli eftersom det som nu är 5-6 cm+kant ska bli typ 50-60cm+kant. :|

Så visst är det liksom bara bäst att ge upp, göra om och göra rätt? Tycker det är väldigt snyggt får jag väl säga, om än aningens ojämnt eftersom de aviga blir vääääldigt lösa här och var och jah...ja.

Randigt på tvären är väl inte att förakta det heller antar jag...
Du kan inte göra så att du har två par rundstickor som du stickar arbetet på? Är morgontrött, så jag vet inte om jag gör mig förstådd, men jag menar alltså att du har två rundstickor som du använder som vanliga stickor. Du kan ju sätta något slags stopp i ändarna på stickorna du inte kommer använda, så behöver du inte oroa dig över att maskorna ska halka av. Typ, en bit sittunderlag, eller kork?
Jag tycker den verkar väldigt fin! :tumup:
kvarnvik skrev:Sjalen växer :D Men jag undrar om jag måste köpa ett nystan till för att få den tillräckligt stor? Tyvärr har jag inte kvar lappen och är lite osäker på vilken färg det är :hmm:
BildBild
Bild
Vad tror ni?
Jag tycker det var väldigt mycket rött i din sjal jämfört med första nystanet. Vilka färgställningar är det? Jag kikade lite på projekt i det garnet på Ravelry eftersom jag är lite köpsugen, men jag vet inte om man blev så mycket klokare av det :hmm: Kan din vara den som heter "little fox" kanske?
Jag har stickat en liten "sock hippo" åt en kompis ettåriga son. Det var roligt, lite annorlunda var att man stickade fast benen på kroppen istället för att sy. De enda sömmarna var för att sy fast öronen. Jag gillar små lätthanterliga projekt där man ändå lär sig lite nya tekniker. Jag lärde mig "turkish cast on" också, man började huvudet med det och stickade åt två håll från uppläggningen.
Dålig mobil-bild, men tyvärr kan jag inte ta någon bättre, han är på väg till sitt nya hem i Kina just nu :D
Bild
Användarens profilbild
Av tweed
brisea skrev:
BildBild
Bild
Vad tror ni?
Jag tycker det var väldigt mycket rött i din sjal jämfört med första nystanet. Vilka färgställningar är det? Jag kikade lite på projekt i det garnet på Ravelry eftersom jag är lite köpsugen, men jag vet inte om man blev så mycket klokare av det :hmm: Kan din vara den som heter "little fox" kanske?
Den till höger heter kleiner fuchs, det måste väl vara samma som little fox, jag tvekar ju på den eftersom det inte syns något av de gröna färgerna som jag har i mitt, jag har heller inget så gult i mitt nystan.
Den här bilden liknar mitt nystan, det står att den heter rainbow, inget färgnummer, bilden hittad på ravelry.
Bild
Senast redigerad av tweed den tor jul 28, 2011 16:15, redigerad totalt 1 gånger.
brisea skrev:Jag har stickat en liten "sock hippo" åt en kompis ettåriga son. Det var roligt, lite annorlunda var att man stickade fast benen på kroppen istället för att sy. De enda sömmarna var för att sy fast öronen. Jag gillar små lätthanterliga projekt där man ändå lär sig lite nya tekniker. Jag lärde mig "turkish cast on" också, man började huvudet med det och stickade åt två håll från uppläggningen.
Dålig mobil-bild, men tyvärr kan jag inte ta någon bättre, han är på väg till sitt nya hem i Kina just nu :D
Bild
Åh, så fin! Sån vill jag också göra! Är det ett gratismönster?
  • 1
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?