Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

chicaboom skrev:Jag har inte fått några roliga kommentarer senaste tiden, dock var det en man som cyklade förbi på vår gata som var tvungen att tvärnita för att inte köra in i en lyktstolpe. Han var så upptagen av att glo på det konstiga jag hade på ryggen när jag klippte gräsmattan. :fnissa:
:lol:
Av Ponyo
Clee skrev:
Clärchen skrev:
Clee skrev:Vi ska åka på semester till Portugal i september och min mamma är mycket bekymrad över hur det ska kunna funka utan vagn. Vi har inte riktigt bestämt oss för om vi ska försöka fixa fram någon paraplysulky, med tanke på att barnen kan sjalstrejka i 28° värme, men jag gillar ändå mammas resonemang: "barnen väger ju säkert 7-8 kg nu, ska ni bära omkring på det hela dagarna!?" - till saken hör att vi alltid bär minst ett barn utanför hemmet eftersom vi har enkelvagn och att barnen väger 10-11 kg nu och om det är bökigt att bära är det inte pga vikten i alla fall... :fnissa:
Sele är annars bra! Vi hade några dagar i Portugal, visserligen i oktober, 2008, när O var ca 1,5 och hade bara med sele och ringsjal. Gick jättebra! :tumup:
Ja, kommer ta med tunnaste sjalen (Ellevill Paisley), selen + 1-2 MT-hybrider tror jag. Dock att jag verkligen ogillar selen (Beco Butterfly II, svart dessutom) för att den lägger så mycket vikt på det tvärgående spännet - behöver nog en sele där jag kan korslägga banden. Men nu är jag så såld på MT-hybrid så vetetusan om jag orkar läsa in mig på selar. :)
Kanske en Beco 4th gen? Den kan man korsa axelbanden på.
Av Hell Cat
chicaboom skrev:Jag har inte fått några roliga kommentarer senaste tiden, dock var det en man som cyklade förbi på vår gata som var tvungen att tvärnita för att inte köra in i en lyktstolpe. Han var så upptagen av att glo på det konstiga jag hade på ryggen när jag klippte gräsmattan. :fnissa:
Det kanske var dig han spanade in :bryn:
Användarens profilbild
Av moggleif
Clee skrev:Vi ska åka på semester till Portugal i september och min mamma är mycket bekymrad över hur det ska kunna funka utan vagn. Vi har inte riktigt bestämt oss för om vi ska försöka fixa fram någon paraplysulky, med tanke på att barnen kan sjalstrejka i 28° värme, men jag gillar ändå mammas resonemang: "barnen väger ju säkert 7-8 kg nu, ska ni bära omkring på det hela dagarna!?" - till saken hör att vi alltid bär minst ett barn utanför hemmet eftersom vi har enkelvagn och att barnen väger 10-11 kg nu och om det är bökigt att bära är det inte pga vikten i alla fall... :fnissa:
Var på semester på östkusten i år, ca 30 grader faktiskt men det enda vi hade vagnen till var att sova i på nätterna då resesängen hade gått sönder. Upptäckte det första natten vi skulle ha den.

Enda gången vi funderade på att ta vagnen var i Stockholm då man åker gratis på bussarna med vagn men inte ens då.
Användarens profilbild
Av sofin
När jag var i Portugal så var trottoarerna supersmala.. det var backigt som sjutton och bilarna körde som idioter. Sjal eller sele känns faktiskt som ett vettigare alternativ än vagn i det läget. Och om man ångrar sig så brukar det alltid finnas något hotell i närheten som hyr ut enkla paraplyvagnar så man slipper släpa med den på flyget.

Enda fördelen med en vagn är väl att man i bästa fall får barnet att somna där på kvällen så att man kan rulla iväg på någon mysig lite restaurang eller nåt utan att behöva sitta lite knasigt när man har en bebis på magen eller ryggen.
Av Clee
sofin skrev:
När jag var i Portugal så var trottoarerna supersmala.. det var backigt som sjutton och bilarna körde som idioter. Sjal eller sele känns faktiskt som ett vettigare alternativ än vagn i det läget. Och om man ångrar sig så brukar det alltid finnas något hotell i närheten som hyr ut enkla paraplyvagnar så man slipper släpa med den på flyget.

Enda fördelen med en vagn är väl att man i bästa fall får barnet att somna där på kvällen så att man kan rulla iväg på någon mysig lite restaurang eller nåt utan att behöva sitta lite knasigt när man har en bebis på magen eller ryggen.
Japp, maken kom på det igår också, att det är en rätt stor fördel. Vi ska till något slags golfresort som nästan verkar uppbyggd kring själva golfbanan så jag hoppas att trottoarer o dyl är ok just där men... ja hm. Maken var t o m inne på att vi skulle ta med oss tvillingvagnen för sömnens skulle men gah, bökigt. Sedan är det väl regel snarare än undantag att vagnar går sönder på flygturer också. :hmm:

moggleif: Tror det kommer an mer på barnet än vädret när jag tänker närmare på saken. ;-) Men som Clärchen säger har de ju ben att gå med också! :tumup:
Vi var och vandrade på omberg för två veckor sedan och sambon hade lillkillen i becobutterfly 11 på ryggen. När vi gick upp mot toppen (en vandringsväg i ca 45graders lutning) var det många som stannande och tittade och kommenterade.
Dom vanligaste kommentarerna var "Där sitter du bra" och "Vad praktiskt" Och " Det ser mysigt ut"

När vi kom upp på toppen såg vi att 3 olika familjer släpat upp barnvagnar upp för berget. :shock: :shock: Hur tänker man när man drar upp en barnvagn 6km i 45 garders lutning?? :whut:
Av Clee
Rosalinda skrev:Vi var och vandrade på omberg för två veckor sedan och sambon hade lillkillen i becobutterfly 11 på ryggen. När vi gick upp mot toppen (en vandringsväg i ca 45graders lutning) var det många som stannande och tittade och kommenterade.
Dom vanligaste kommentarerna var "Där sitter du bra" och "Vad praktiskt" Och " Det ser mysigt ut"

När vi kom upp på toppen såg vi att 3 olika familjer släpat upp barnvagnar upp för berget. :shock: :shock: Hur tänker man när man drar upp en barnvagn 6km i 45 garders lutning?? :whut:
Jag undrar hur man tänker överhuvudtaget när man går 6 km i 45° (!?) lutning :fnissa: Vi hade förresten lite samma erfarenhet när vi gick omkring brand raviner och smala stigar i Sofiero. Bara att förra året var vi en av dem med (tvilling)vagn, så för oss var det lite trial and error. :tumup:
Användarens profilbild
Av moggleif
Idag, i centrala Kungsbacka blev man omtalad av tonårstjejer.

"Men hon sitter ju i ryggsäcken!"

Hörde det inte själv utan en kompis som var lite eftersläpande med gående barn hörde det.
Bar i min MT på ryggen, själv tycker jag inte det ser ut som en ryggsäck men för en oinvigd så kan det ju vara svårt att hitta något annat ord.
Användarens profilbild
Av dolvis
Clee skrev:
Rosalinda skrev:Vi var och vandrade på omberg för två veckor sedan och sambon hade lillkillen i becobutterfly 11 på ryggen. När vi gick upp mot toppen (en vandringsväg i ca 45graders lutning) var det många som stannande och tittade och kommenterade.

Jag undrar hur man tänker överhuvudtaget när man går 6 km i 45° (!?) lutning :fnissa: Vi hade förresten lite samma erfarenhet när vi gick omkring brand raviner och smala stigar i Sofiero. Bara att förra året var vi en av dem med (tvilling)vagn, så för oss var det lite trial and error. :tumup:
ursäkta OT men 6 km? varifrån då?
Säger hon som firat ungefär fem nyårstolvslag på ombergs hjässa, och vars festsällskap alltid kom iväg för sent så att det var 30-20 min att ta sig upp, oftast dessutom med snö att pulsa i... :whut: Ett år åkte dottern dessutom patapum upp, ett annat bar svågern sin då treårige son i armarna, men hellre det än barnvagn.... :shock:
Användarens profilbild
Av husmodern
Jag hade loppan ordentligt inpackad i sjalen så huvudet syntes inte heller när det kom en dam och satte sig mittemot mig på bussen och log lite sådär som man gör. Men sen fick hon syn på loppans ben som stack ut och började råglo, såg väldigt konfunderad ut tills hon insåg att det var ett barn jag hade på magen "ja, jag tänkte ju, hur fagulunda är männskan skapt på magen egentligen"! Hahaha!
Användarens profilbild
Av Kristina
Vi har varit på Nolia-mässan i Umeå i helgen och fått massor med kommentarer om att det ser mysigt ut och att det är praktiskt att inte släpa med vagn på såna tillställningar.
Roligast i helgen var när jag känner att någon knackar mig på axeln och jag funderar vem tusan jag känner i Umeå, vänder mig om, där är det en äldre man som säger "Det där ser jättemysigt ut!" och så går han vidare. :D
Användarens profilbild
Av lisabetr
Ja oftast tycker jag att folk säger "det ser så mysigt ut"...men häromdagen sa en "Ska vi byta?" Det var en granne som var ute med hunden :)
Användarens profilbild
Av Weeiii
Var i stan och en expedit utbrast "Åh vad bra den där ser ut att vara, mycket bättre än babybjörnen jag hade när mina var små!"
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 37

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?