Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
Moson skrev:
kvarnvik skrev:
Moson skrev:Jag blev så inspirerad att jag gick och köpte mig en zauberball och har börjat sticka på en entrelacsjal. Det blev en hysteriskt färgrik zauberball men inte den spräckliga.
:lol: Du får visa sen
Dålig färgåtergivning och än så länge väldigt blått
Bild
Lite olika uppläggning i början också men det känns som att det kan bli bra.
Snyggt!!! :love:
:iagree:
glis skrev:
Ketronya skrev:
glis skrev::vågen: Min Dropskofta är färdig, skall bara montera andra ärmen och sy i knappar :vågen:

Jag har inte klarat av att hålla mig ifrån nästa stickning, en uppifrånstickad "tuttvärmare" från Ravelry. Men visst måste det bli så att de kortvarv som ingår, för att man skall få plats med lite former, skall vända ett antal maskor FRÅN framkanten, inte ett antal maskor FÖRE??? Det står lite otydligt i mönstret, jag kan tolka det på båda sätten.
Åh, länk till mönstret på tuttvärmaren :)
http://www.ravelry.com/patterns/library/the-soy-cardi
Jag har köpt Drops alpacka i sketafint lila. Som det har sagts tidigare, vilken skillnad det är mellan grovt och tunnt garn!
Den var supersnygg! Tror jag ska sticka mig en sån i framtiden och ha som antimjölkstockningströja :D

Jag har ett nystan drops alpacka, också i sketafint lila, undrar om det är samma :lol:
Av Ponyo
Juliusdotter skrev:
Ponyo skrev:En kompis mamma har startat denna grupp:
https://www.facebook.com/groups/141153572634127
och för oss icke facebookare vad innebär den gruppen?
:D
En konstär/textillärare som stickar sorgeblommor till norrmännen, och ber andra sticka och skicka till henne. Så ska hon göra något större av dem.
Kanske inte som mössor till barnen i afrika...
Användarens profilbild
Av Moson
kvarnvik skrev:Moson: Vilken färgkod är det?
Är det denna?
http://www.garnkorgen.se/images/zauberball_1564.jpg
deras vanliga regnbåge alltså, tycker din ser snyggare ut :D
Stämmer bra :D
Och tack :rodna:
Användarens profilbild
Av glis
Ketronya skrev:
glis skrev:
Ketronya skrev:
glis skrev::vågen: Min Dropskofta är färdig, skall bara montera andra ärmen och sy i knappar :vågen:

Jag har inte klarat av att hålla mig ifrån nästa stickning, en uppifrånstickad "tuttvärmare" från Ravelry. Men visst måste det bli så att de kortvarv som ingår, för att man skall få plats med lite former, skall vända ett antal maskor FRÅN framkanten, inte ett antal maskor FÖRE??? Det står lite otydligt i mönstret, jag kan tolka det på båda sätten.
Åh, länk till mönstret på tuttvärmaren :)
http://www.ravelry.com/patterns/library/the-soy-cardi
Jag har köpt Drops alpacka i sketafint lila. Som det har sagts tidigare, vilken skillnad det är mellan grovt och tunnt garn!
Den var supersnygg! Tror jag ska sticka mig en sån i framtiden och ha som antimjölkstockningströja :D

Jag har ett nystan drops alpacka, också i sketafint lila, undrar om det är samma :lol:
Det är säkert samma lila, jag har tittat på den länge men inte vetat vad jag skall göra av det... Koftan verkar himla enkel, jättebra bilstickning tror jag!
glis skrev:Mitt stickfodral:
Bild
Jag är mäkta nöjd. Vill ni se utsidan, den är bara grå babycordmanchester, så får ni kolla på bloggen. Onödig bild i den här tråden...
Åh, vad snyggt! Riktigt lyxigt, jag har också gjort ett själv men det kan inte mäta sig med det här mästerverket! :tumup:
Användarens profilbild
Av tweed
glis skrev:Mitt stickfodral:
Bild
Jag är mäkta nöjd. Vill ni se utsidan, den är bara grå babycordmanchester, så får ni kolla på bloggen. Onödig bild i den här tråden...
Åh, snyggt! Det där vill jag klämma på irl, snart :D
Moson skrev:
kvarnvik skrev:
Moson skrev:Jag blev så inspirerad att jag gick och köpte mig en zauberball och har börjat sticka på en entrelacsjal. Det blev en hysteriskt färgrik zauberball men inte den spräckliga.
:lol: Du får visa sen
Dålig färgåtergivning och än så länge väldigt blått
Bild
Lite olika uppläggning i början också men det känns som att det kan bli bra.
Snyggt! :love: Nu blir jag också sugen men jag ska inte förrän jag gjort klart lite annat.
Användarens profilbild
Av tweed
glis skrev:
kvarnvik skrev: Åh, snyggt! Det där vill jag klämma på irl, snart :D
Framåt fredag blir vi ensamma igen, en stund, kom gärna!
Vi drar till Halmstad/Båstad på hantverksmässa/hundträning :lol:
  • 1
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?