Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av florin
Det går att koppla ur kniven på 644 oxå, det är bara friarmen som skiljer dessa modeller från varandra.

Detta med friarm är nog en vanesak, har man börjat använda den så förstår jag om man inte vill vara utan :D
Användarens profilbild
Av Lydia
Någon i stockholmstrakten som har lust att visa hur en overlock funkar? Jag är sugen på att köpa en men har inte fattat hur man syr osv med dem.. Vore bra att testa/se innan man bestämmer sig för om man ska en :lol:
Användarens profilbild
Av He.ma
Jag har en Huskylock 901 som jag är nöjd med (har ifs inte testat någon annan :wink: ) Den betalade jag 3200:- för (ord pris 4000:- men hon sålde ut allt med 20%rabatt för att hon ska flytta). Åf ordnar utbildning men jag har ännu inte "hunnit" gå på nån sån ännu men har sytt en hel del redan o det har blivit snygga sömmar :D
Användarens profilbild
Av Kaja
Lydia skrev:Någon i stockholmstrakten som har lust att visa hur en overlock funkar? Jag är sugen på att köpa en men har inte fattat hur man syr osv med dem.. Vore bra att testa/se innan man bestämmer sig för om man ska en :lol:
Jag vet att jag har sett någon "symaskinskurs" för overlock-maskiner på nätet, ska se om jag hittar den. Annars så kan du bara trava in till första bästa ÅF av overlockmaskiner och be att få testa. Ta gärna med lite eget tyg. De brukar ha vanligt bomullstyg och ett jeanstyg för att testa i. Syr man till småbarn så är det ofta jersey och velour och det beter sig lite annorlunda. Jo, ett tips; testa att sy svängda sömmar. Det är inte helt lätt att svänga med en overlock nämligen och en väldig skillnad mellan modellerna. Kolla att sömmarna blir raka, inte fransiga och att stygnen ser snygga ut.

Varning för ha-begär utfärdas!

//Kaja
Användarens profilbild
Av Lydia
kaja: Tack! :D
Av jesnys
Jag har en Janome 744D och är jättenöjd, har haft den i en månad ca. Lätt att trä och det medföljer en video. Hade oxå väldigt lång vånda för jag kunde inte bestämma mig. Tyckte att jag hitta väldigt mycke negativt skrivet om husqvarna om att de var krånliga att trä. Hitta mycket gott om Janome & Pfaff. Valde mellan janome och Bernina & Pfaff. Jag köpte en Janome 744D hos www.bergaliden .se (4000 ink. frakt) och en Janome coverpro 1000CP (4500 ink. frakt eller så va det tvärt om). Idag skulle jag aldig köpa en maskin som kan allt, det är så skönt att ha två maskiner som är färdig trädda.

Lycka till med ditt inköp.

manmademm.blogspot.se
Användarens profilbild
Av Anso
Kaja skrev:
Lydia skrev:Någon i stockholmstrakten som har lust att visa hur en overlock funkar? Jag är sugen på att köpa en men har inte fattat hur man syr osv med dem.. Vore bra att testa/se innan man bestämmer sig för om man ska en :lol:
Jag vet att jag har sett någon "symaskinskurs" för overlock-maskiner på nätet, ska se om jag hittar den. Annars så kan du bara trava in till första bästa ÅF av overlockmaskiner och be att få testa. Ta gärna med lite eget tyg. De brukar ha vanligt bomullstyg och ett jeanstyg för att testa i. Syr man till småbarn så är det ofta jersey och velour och det beter sig lite annorlunda. Jo, ett tips; testa att sy svängda sömmar. Det är inte helt lätt att svänga med en overlock nämligen och en väldig skillnad mellan modellerna. Kolla att sömmarna blir raka, inte fransiga och att stygnen ser snygga ut.

Varning för ha-begär utfärdas!

Ja, hojta gärna om du hittar någon internetkurs för overlock tack!!

//Kaja
:D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?