Nej, jag tycker nog mest att det är härligt att de bär sina barn
Vi har just kommit hem från några dagars semester med mycket gående på ställen där det inte funkar med vagn. Massor med Babybjörn såg jag, men bara en enda framåtvänd, resten satt åt rätt håll
Oftast ser bebisarna jättenöjda ut tycker jag, men det måste bli TUNGT när barnen är större.
Jag har reagerat negativt två gånger på bärande i Babybjörn, en gång på ett stort köpcentrum där det var en framåtvänd bebis som storgrät (då ville jag bara ropa "vänd på bebisen", men det gjorde jag inte) och en gång på promenad i Malmö när bebisen satt framåtvänd med solen rakt i ansiktet. Dock hade den bebisen solhatt och solglasögon, men jag tyckte ändå att det såg lite obehagligt ut.
Men det är enda gångerna, ser bebisarna nöjda ut så är jag nöjd
Kan fö tillägga att min vän har en bebis som är jämngammal med Arve, han vägrar sitta i sjal eller vänd mot sin mamma i sele, men stormtrivs framåtvänd i BB och somnar ofta då han bärs så.... Så många bebisar verkar ju trivas utmärkt!
"Sjalmissionerar" gör jag när jag blir tillfrågad, eller när det pratas bärande i allmänhet.
/Bianca