Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Eld77
Kaja skrev:
Sagas mamma skrev:Grattis såager jag med, inte aaaals avundsjuk, nä, nä!! :roll: :lol:

Hur mycket kostar en sån???
Det beror på vem man frågar. Nya så kostar de 6300 upp till 7000 här i Sverige. Strax under 6000 från england eller danmark. Jag gav 5500 för min, inklusive tillbehören då.

//Kaja
Inte mer? Jag trodde overlockmaskiner var svindyra! Fast jag blandar säkert ihop dem med vanliga datoriserade symaskiner. :roll:

Nu blir jag sugen på att gå till lämplig butik och testa lite... :twisted:
Användarens profilbild
Av Kaja
Eld77 skrev:
Kaja skrev:
Sagas mamma skrev:Grattis såager jag med, inte aaaals avundsjuk, nä, nä!! :roll: :lol:

Det beror på vem man frågar. Nya så kostar de 6300 upp till 7000 här i Sverige. Strax under 6000 från england eller danmark. Jag gav 5500 för min, inklusive tillbehören då.

//Kaja
Inte mer? Jag trodde overlockmaskiner var svindyra! Fast jag blandar säkert ihop dem med vanliga datoriserade symaskiner. :roll:

Nu blir jag sugen på att gå till lämplig butik och testa lite... :twisted:
Nä. Du kan köpa Janome för 3500 från England och här i landet så går det bra att köpa dem för 4100 från bergaliden.se till exempel. Sedan går det uppåt. Slutar väl runt 15000 sådär...

//Kaja
Användarens profilbild
Av Eld77
Är alla overlockar helmekaniska?
Användarens profilbild
Av Fina
Sagas mamma skrev:
Anso skrev:
Sagas mamma skrev:
Kaja skrev:
Sagas mamma skrev:
Kaja skrev:

//Kaja
Men.. Pfaff produceras väl fortfarande i Sverige, så hur kan det bli billigare från Danmark??

(Borde kanske börja importera från Danmark nu när maken ska börja jobba där igen :wink: )
Jo. Fast dels så produceras i princip alla overlock-maskiner i japan. Dessutom så har de priskrig i Danmark just nu. Svenska ÅF av maskiner är helt förtvivlade. Danskarna säljer maskiner för lägre pris än vad svenska ÅF har som inköpspris...

//Kaja
Oj, då, bra att veta! NU blir jag ju köpsugen... och maken ska ju som sagt till DK varje dag snart... :twisted:

(Jag jobbade för danska "avdelningen" av VSM Group (som har Husqvarna Viking och Pfaff) innan jag flyttade hit)
:lol: :lol: Inser du att det finns risk för att du och din man får hämta hem en släpvagnslast med symaskiner till sytokiga Sjalbarnsmedlemmar i södra Sverige nu?

:hide:
:lol:
:twisted: :twisted: :twisted:
Tänkte jag på en gång, det händer faktiskt att jag åker till skåne lite nu och då.

kaja: Vad roligt att du skaffat dig en overlock! Jag försöker spara ihop till en jag med. :D
Användarens profilbild
Av Kaja
Eld77 skrev:Är alla overlockar helmekaniska?
Jag är lite osäker på det. Det finns sådana som är digitala med display, men frågan är om de är så automatiska som min digitala vanliga symaskin är (som fixar stygnbredd, stygnlängd och föreslår fot).

Men, ska du ha display till så börjar de på 8000 ungefär och uppåt. Jag räknade som så att det är 3-4 olika tygttyper jag syr med (velour, jersey, jeans, tunnare bomullstyg) och de inställningarna lär jag mig snart...

//Kaja
Användarens profilbild
Av Eld77
Kaja skrev:
Jag är lite osäker på det. Det finns sådana som är digitala med display, men frågan är om de är så automatiska som min digitala vanliga symaskin är (som fixar stygnbredd, stygnlängd och föreslår fot).

Men, ska du ha display till så börjar de på 8000 ungefär och uppåt. Jag räknade som så att det är 3-4 olika tygttyper jag syr med (velour, jersey, jeans, tunnare bomullstyg) och de inställningarna lär jag mig snart...

//Kaja
Tack för att du svarar! Nu ska jag sluta kapa din tråd och gratulera till inköpet istället! Och kanske önska mig en overlock i julklapp...
Användarens profilbild
Av Kaja
Eld77 skrev:
Kaja skrev:

//Kaja
Tack för att du svarar! Nu ska jag sluta kapa din tråd och gratulera till inköpet istället! Och kanske önska mig en overlock i julklapp...
Det gör inget. Jag känner mig SÅÅÅ gratulerad när så många skriver i "min tråd"...

Själv har jag huvudsakligen finansierat maskinen genom att röja i barnens garderober. Det är OTROLIGT vad pengar det ligger i kläderna...

//Kaja
Användarens profilbild
Av 4ungar
grattis :eld: såå kul
Användarens profilbild
Av linafelicia
Grattis!!
Det är sjukt beroendeframkallande :Hahaa:
När man väl har skaffat en förstår man inte hur man klarade sig utan.
Användarens profilbild
Av tinaw
linafelicia skrev:Grattis!!
:iagree:
Av tumbler
tinaw skrev:
linafelicia skrev:Grattis!!
:iagree:
Ja. det hjalp ju på avundsjukan...INTE! :evil:

:lol:

This summer is really exciting. World of Warcraft:[…]

When I saw the World of Warcraft: Mists of Pandari[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?