Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

glis skrev:
CAKirre skrev:
erisara skrev:
kvarnvik skrev:
glis skrev:Finns det någon trevlig garnaffär i Karlskrona?
Vet ej, men det finns ett mycket bra glasställe :D
Jag har inte varit där i år så den kan ju ha försvunnit/flyttat/lagt ner men det fanns en i backen från ronnebygatan och upp emot stadshuset som hade en del trevligt garn. Sedan finns Idunamagasinet (den fanns redan när jag var barn så den förutsätter näst finns kvar) ner mot Borgmästarkajen som har mer basgarner.
Jo, både Ull och Lull (den i backen mot stadshuset(har i huvudsak Drops garner)) och Iduna finns kvar.
Sedan finns ju Hemslöjden! Irma heter damen som äger den butiken, hon kan verka lite avig och sur, men har en hel del blandade garner och nästan alltid någonting på rea!
Hemslöjden kommer man till om man går förbi Iduna ner mot kajen och svänger höger vid parkeringen/hörnet på huset. Hon ligger efter zoobutiken och symaskinsaffären.
Tack! Jag har sett garnaffärerna men inte hunnit in, men hemslöjden hade jag aldrig hittat utan tips, tack!
Jag har i alla fall hunnit sticka ganska mycket på mina koftärmar så jag behöver snart nytt garn. Tänkte sticka mig en tuttvärmarkofta...
Förresten. Drops har ju rea på en del garner denna månad tror jag, kan man kolla på deras hemsida www.garnstudio.se så om det är så att någon av de garnerna intresserar så kan det ju vara läge att passa på. ;)
kvarnvik skrev:mina entrelacer :D
Bild
Bild

zauberballen är ju jätterolig att sticka sånt här med :app: Den andra är ju också kul, men det är häftigt när det byter i nästan varje ruta som på zaubern.
Åh vad snyggt! Jag försökte fatta hur man skulle göra men lyckades inte, vilka tutorials använde du?
ellla skrev:De entrelacer jag hittar är bara massa ökningar och minskningar? Är det för att jag kollar på fyrkanter och inte trekanter?
Jag har bara gjort halsdukar och mössor i entrelacer, men där är det ökningar och minskningar för att man ska få till mönstret. Är övertrött och superspeedad just nu, så jag är inte säker på om jag kommer göra mig förstådd...
Man stickar ju inte alla rutorna på en gång, utan i tur och ordning, därför måste man ta upp och sticka ihop för att komma "över" till nästa ruta...

Verkar jag klok över huvudtaget? :hmm:
ellla skrev:De entrelacer jag hittar är bara massa ökningar och minskningar? Är det för att jag kollar på fyrkanter och inte trekanter?
Men det är väl inte entrelac, det är väl det som kallas dominostickning som får en liten rand i mitten av rutan efter minskningarna?

Bild
melon skrev:Jag måste sticka en lite bolero till Siri imorgon, den behöver bara täcka axlarna. Någon som har tiås på nåt fint och snabbstickat?
Tja, denna är ju enkel men söt, och du kan ju göra ärmarna hur långa, korta du vill
http://knittingthroughthechaos.blogspot ... shrug.html

Här är en annan:
http://explaiknit.typepad.com/HugMe.pdf

Denna har jag mönster på (finns på ravelry)
http://www.flickr.com/photos/87461581@N00/2932233523
Den sista tycker jag är jättesöt
Användarens profilbild
Av glis
Tack för Karlskronatipsen, femiljelivet gjorde att det bara blev Ull och Lull, klart trevlig affär. Jag köpte Drops alpacka, jag är ingen vän av alpacka annars men det blir nog bra med den extra tyngden när man stickar en liten kort boleroartad sak.
Användarens profilbild
Av tweed
Det visade sig vara svårt att sticka på 3:or i skumpig husbil och med uppmärksamhetskrävande 3-åring, men lite har den vuxit iaf :D En fråga till er som brukar sticka sånt här, hur hårt brukar ni blocka? Det är ju rätt snyggt när det verkligen ser flätat ut som det gör nu, men det blir ju inte så stort...
Bild
Användarens profilbild
Av tweed
Ketronya skrev:
kvarnvik skrev:mina entrelacer :D

zauberballen är ju jätterolig att sticka sånt här med :app: Den andra är ju också kul, men det är häftigt när det byter i nästan varje ruta som på zaubern.
Åh vad snyggt! Jag försökte fatta hur man skulle göra men lyckades inte, vilka tutorials använde du?
Den heter tips up tutorial och jag hittade den genom någon av dem jag fick länkade här, men hittar inte tillbaka till den, tur jag sparade pdf:en, men det borde gå att söka efter den på ravelry.
Användarens profilbild
Av melon
Tusen tack för alla tips! Jag hittade mönster och snabbstickat blev det verkligen. På runt treåenhalv timme hade jag stickat klart. Nu ligger den på blockning och imorgon ska jag sy ihop och sticka på ärmmuddar.
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:Tusen tack för alla tips! Jag hittade mönster och snabbstickat blev det verkligen. På runt treåenhalv timme hade jag stickat klart. Nu ligger den på blockning och imorgon ska jag sy ihop och sticka på ärmmuddar.
Vilken blev det?
Användarens profilbild
Av Fryle
kvarnvik: Måste säga att det blir väldigt snyggt med Zauberballen!
Jag brukar inte blocka så hårt, lägga ut lagom sträckt på ett badlakan. Annars tycker jag den blir för platt. Och såm kant runtom brukar jag ha några rätstickade varv, men man kan ju göra något mer spännande om man vill, eller bara låta den vara.
Användarens profilbild
Av ellla
Ketronya skrev:
Men det är väl inte entrelac, det är väl det som kallas dominostickning som får en liten rand i mitten av rutan efter minskningarna?

Bild
Nej, utan det är alla halva bitar jag menar :)
Om man stickar som kvarnvik gjort så stickar man bara hela fyrkanter, men se mönster jag hittade visade bara hur man började med trianglar för att få rutorna sneda. Typ.

Nu gör jag efter eget huvud istället :)
  • 1
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?