Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Kajsabajsa skrev:
Knyttet & K skrev:Oj så snygg! Är det ett mönster du vill dela med dig av? (din version alltså) Jag har letat mönster på nästan exakt en sån klänning men inte hittat något riktigt bra.
Jag har tyvärr inte ens sparat min version eftersom den inte blev helt hundra i midjan pga ändringarna jag gjorde. MEN det var inte alls svårt att rita om ärmen till en holkärm på fri hand. Jag googlade på capsleeve, som det heter på engelska, och fick upp många bra bilder på hur det ska se ut. I halsen försökte jag egentligen göra en båtringning men istället blev det en rund, lite högre ringning. Helt ok det med :) Nästa version ska dock ha både båtringning och stora fickor har jag tänkt mig.

Har du tid på dig är det ju bara att exprimentera med mönstret för själva grunden är jättebra tycker jag. Dessutom gratis :tumup:
Tack för tipsen! :D
Användarens profilbild
Av Jenny med Emiliten
Kajsabajsa skrev:
Jenny med Emiliten skrev:
Kajsabajsa skrev:Tack!

Vad ni är snälla :heart:

Är det någon som hänger på Burda? Jag har precis registrerat mig och tycker det är superkul att titta på allas kreationer. Det finns sååå många talanger där att inspireras av.
Jag hänger där, men kollar bara, har inte lagt in något ännu. Kul att se trender, det som dyker upp där brukar rätt snart dyka upp i en massa bloggar.

Ja, och fin klänning, glömde jag säga! Har du lagt in den på Burdastyle?
Jo, nu finns den på Burda också :D
Var? :eld: Jag hittar den inte :hmm:
Användarens profilbild
Av puppan
Åh båtringning som är så snyggt. Hur gör man det?
Av surftrollet
Japp, har sett den i många inkarnationer och tycker din är mycket snyggare än originalet! :tumup:

Jag har varit registrerad där sedan februari 2008 :D men vill inte lägga upp bilder där p g a användarvillkoren. Jag har sytt jeans efter ett mönster jag hittade där och blev nöjd. På den tiden var många fler av Burdas egna mönster gratis.
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
esarina skrev:Japp, har sett den i många inkarnationer och tycker din är mycket snyggare än originalet! :tumup:

Jag har varit registrerad där sedan februari 2008 :D men vill inte lägga upp bilder där p g a användarvillkoren. Jag har sytt jeans efter ett mönster jag hittade där och blev nöjd. På den tiden var många fler av Burdas egna mönster gratis.
Oj, vad har jag nu missat? :hmm:
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Kajsabajsa skrev:
Kajsabajsa skrev:Tack!

Vad ni är snälla :heart:

Är det någon som hänger på Burda? Jag har precis registrerat mig och tycker det är superkul att titta på allas kreationer. Det finns sååå många talanger där att inspireras av.
Jag hänger där, men kollar bara, har inte lagt in något ännu. Kul att se trender, det som dyker upp där brukar rätt snart dyka upp i en massa bloggar.

Ja, och fin klänning, glömde jag säga! Har du lagt in den på Burdastyle?
Jo, nu finns den på Burda också :D
Var? :eld: Jag hittar den inte :hmm:
http://www.burdastyle.com/projects/coff ... la-freezer 8)
Av surftrollet
Kajsabajsa skrev:
esarina skrev:Japp, har sett den i många inkarnationer och tycker din är mycket snyggare än originalet! :tumup:

Det är det här jag inte ställer upp på:
# By submitting any Image or information to the Site, you hereby grant to Burda and its affiliates, subsidiaries, licensees and assigns, an irrevocable, perpetual and royalty-free right to, in connection with the operation and/or promotion of the Site, use, reproduce, edit, display, transmit, prepare derivative works of, modify, publish and otherwise make use of the submitted Image or information in any and all media, whether now known or hereinafter created, throughout the world and for any purpose. In addition to other things, the rights granted to Burda include but are not limited to the right to resize, crop, censor, compress, edit, feature, caption, affix logos to, and to otherwise alter or make use of the submitted Image;
Images or information submitted by you to the Site shall be the property of Burda
Just eftersom Burda är en mediakoncern som säljer tidningar och mönster och kan utnyttja användares bidrag om de vill. Fantastiskt sätt att gratis anställa en massa hobbydesigners. :tumup:
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
esarina skrev:
Kajsabajsa skrev:

Det är det här jag inte ställer upp på:
# By submitting any Image or information to the Site, you hereby grant to Burda and its affiliates, subsidiaries, licensees and assigns, an irrevocable, perpetual and royalty-free right to, in connection with the operation and/or promotion of the Site, use, reproduce, edit, display, transmit, prepare derivative works of, modify, publish and otherwise make use of the submitted Image or information in any and all media, whether now known or hereinafter created, throughout the world and for any purpose. In addition to other things, the rights granted to Burda include but are not limited to the right to resize, crop, censor, compress, edit, feature, caption, affix logos to, and to otherwise alter or make use of the submitted Image;
Images or information submitted by you to the Site shall be the property of Burda
Just eftersom Burda är en mediakoncern som säljer tidningar och mönster och kan utnyttja användares bidrag om de vill. Fantastiskt sätt att gratis anställa en massa hobbydesigners. :tumup:
:evil: :evil:

Så går det när man inte läser användarvillkoren innan man registrerar sig...

Ja, ja de har fått några bilder på mig och min dotter men nästa gång ska jag tänka efter innan jag lägger upp något. Tack för varningen!
Användarens profilbild
Av Jenny med Emiliten
Det är väl typ samma användarvillkor som FB? Man får väl vara noggrann med att inte publicera något som man inte vill bjuda på. Har man använt någon annans mönster är det ju ingen risk med det direkt.
Av surftrollet
Jenny med Emiliten skrev:Det är väl typ samma användarvillkor som FB? Man får väl vara noggrann med att inte publicera något som man inte vill bjuda på. Har man använt någon annans mönster är det ju ingen risk med det direkt.
Inte riktigt. Från FB:
You own all of the content and information you post on Facebook, and you can control how it is shared through your privacy and application settings. In addition:

1. For content that is covered by intellectual property rights, like photos and videos (IP content), you specifically give us the following permission, subject to your privacy and application settings: you grant us a non-exclusive, transferable, sub-licensable, royalty-free, worldwide license to use any IP content that you post on or in connection with Facebook (IP License). This IP License ends when you delete your IP content or your account unless your content has been shared with others, and they have not deleted it.
2. When you delete IP content, it is deleted in a manner similar to emptying the recycle bin on a computer. However, you understand that removed content may persist in backup copies for a reasonable period of time (but will not be available to others).
De villkoren har jag inga problem med.

Ursäkta OT. :)
Användarens profilbild
Av Majaå
Å, vad fin! Gillar verkligen holkärmen!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?