Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
kvarnvik skrev:Jaha näverstickningsproffs; ska det se ut så här?
Bild
och vad är isf nästa move?
Det ser utmärkt ut. Nästa steg är att avsluta sista rutan i vänstra kanten och lägga upp maskor till första rutan på nästa varv samt sticka ihop den med den ruta som nu är längst till vänster på stickan.

Heja heja! :vågen:
Användarens profilbild
Av tweed
Fryle skrev:
kvarnvik skrev:Jaha näverstickningsproffs; ska det se ut så här?
Bild
och vad är isf nästa move?
Det ser utmärkt ut. Nästa steg är att avsluta sista rutan i vänstra kanten och lägga upp maskor till första rutan på nästa varv samt sticka ihop den med den ruta som nu är längst till vänster på stickan.

Heja heja! :vågen:
:banana:
Bara att hoppas att den nysövda bebisen kan tänka sig att bli nedlagd i soffan då :D
En kompis ska sticka det här
http://www.garnverket.com/dokument/ys0g ... vrpys0.pdf

Jag förstår inte rad två bara. Släpp omslaget, är det bara som det låter? Man gör omslag på ett varv och varvet efter så bara pillar man av det av stickan all together? Ska provsticka en bit när jag hittar ett par stickor som inte används till något annat...
Användarens profilbild
Av Moson
ganesha skrev:En kompis ska sticka det här

Jag förstår inte rad två bara. Släpp omslaget, är det bara som det låter? Man gör omslag på ett varv och varvet efter så bara pillar man av det av stickan all together? Ska provsticka en bit när jag hittar ett par stickor som inte används till något annat...
Så tolkar jag det iaf, att man bara plockar av omslaget från stickorna. Antar att det är det som gör att maskorna blir större.
Användarens profilbild
Av Fryle
Moson skrev:
ganesha skrev:En kompis ska sticka det här

Så tolkar jag det iaf, att man bara plockar av omslaget från stickorna. Antar att det är det som gör att maskorna blir större.
Just det! en riktig åttiotalsretroteknik!
Användarens profilbild
Av emindy
Jag har köpt garn!! :-D
Sambon gav mig 500kr att köpa garn för på Åsele marknad och jag gjorde som jag blev tillsagd ;-)

Två nystan kauni till en sjal till mig, ett nystan kauni till en tunika till lillgumman (den förra var en sådan succé att jag måste göra en ny till vintern!) och fyra härvor svart ullgarn för att det var lite extra billigt och det alltid går åt till nåt.
emindy skrev:Jag har köpt garn!! :-D
Sambon gav mig 500kr att köpa garn för på Åsele marknad och jag gjorde som jag blev tillsagd ;-)

Två nystan kauni till en sjal till mig, ett nystan kauni till en tunika till lillgumman (den förra var en sådan succé att jag måste göra en ny till vintern!) och fyra härvor svart ullgarn för att det var lite extra billigt och det alltid går åt till nåt.
:vågen:
kvarnvik skrev:
glis skrev:Finns det någon trevlig garnaffär i Karlskrona?
Vet ej, men det finns ett mycket bra glasställe :D
Jag har inte varit där i år så den kan ju ha försvunnit/flyttat/lagt ner men det fanns en i backen från ronnebygatan och upp emot stadshuset som hade en del trevligt garn. Sedan finns Idunamagasinet (den fanns redan när jag var barn så den förutsätter näst finns kvar) ner mot Borgmästarkajen som har mer basgarner.
  • 1
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?