- sön jul 10, 2011 15:06
Jag har en Amazonas Mei Tai som jag har burit Linnea i sen hon var några dagar gammal. Jag tycker mig inte ha några problem med att förstå hur jag knyter den så att hon bärs på min mage men jag får inte till det bra ändå. Problemet är att hon sjunker ner, eller kanske snarare att Mei Taien sjunker ner. Jag har försökt att knyta på lite olika sätt och olika hårt, t.ex med axelbanden längre ut mot axlarna alternativt närmre mot nacken, och i början sitter hon jättebra i den men efter en stunds bärande hamnar ryggkrysset uppe i nacken på mig och hon hänger som en påse på magen och det blir väldigt obekvämt
Dessutom ger panelen (heter det så?) inte så mycket stöd för hennes huvud/nacke, är det för att den är för kort eller är det också något som jag gör fel? I början bar jag henne med fötterna innanför panelen men nu vill hon bara försöka ställa sig upp så hon har benen utanför, men problemen kvarstår.

Dessutom ger panelen (heter det så?) inte så mycket stöd för hennes huvud/nacke, är det för att den är för kort eller är det också något som jag gör fel? I början bar jag henne med fötterna innanför panelen men nu vill hon bara försöka ställa sig upp så hon har benen utanför, men problemen kvarstår.
Mamma till Linnéa, född 110528 och Daniel, född 130625. Barnen springer själva numera men det finns en Looma Sino och en Hoppediz-mei tai i garderoben. I hemmet finns även två katter, två marsvin och ett akvarium.