Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag skulle vilja få en klassisk regnkappa uppsydd, av rätt så tjock vaxduk därtill. Har lite frågor:

1) Är det en dum idé att vilja ha en regnkappa av vaxduk à la 10-gruppen? Ni vet sådan där klassisk som används ofta just som duk, och inte i stil med Marimekko och andra som är lite halvtäckande och följsammare.

2) Vad kan jag förvänta mig att få betala för att få kappan uppsydd, om jag själv betalar för tyget? Och hur mycket tyg kommer att gå åt till en regnkappa i stl 38 med huva, som ser ut typ så här:

Bild

3) Känner någon till ett mönster som går att använda sig av eller kommer jag att behöva få ett mönster konstruerat dessutom?

4) Vet ni någon som är bra på sånt här och som skulle kunna sy upp den åt mig? Eller, med tanke på vad jag vill ha, är detta något som jag måste prova/mäta irl?

Jag kan inte trä en nål för egen del så det är möjligt att det hela får stanna vid en fantasi, om det blir ett för dyrt/stort projekt.
Knyttet & K skrev:My god, vilken sjukt fin jacka :love: Vet du om det är en vanlig jacka eller är det en regnjacka?
Regnjacka! :loving:

Dock är nog detta min all time favourite. Gudrun Sjödén, säsongen för typ ett år sedan... slutsåld när jag upptäckte den förstås. :evil:
Bild
Senast redigerad av Clee den fre jul 08, 2011 18:35, redigerad totalt 1 gånger.
Clee skrev:
Knyttet & K skrev:My god, vilken sjukt fin jacka :love: Vet du om det är en vanlig jacka eller är det en regnjacka?

Dock är nog detta min all time favourite. Gudrun Sjödén, säsongen för typ ett år sedan... slutsåld när jag upptäckte den förstås. :evil:
Bild

Åh, jisses vad snygg den var :whut: Jag vill ha kjolen som fanns i den serien, men jag missade jackan. Tur i oturen att det är regnjackor, jag behöver en vardagsjacka.
Knyttet & K skrev:
Clee skrev:

Bild

Åh, jisses vad snygg den var :whut: Jag vill ha kjolen som fanns i den serien, men jag missade jackan. Tur i oturen att det är regnjackor, jag behöver en vardagsjacka.
Verkligen :love:

Åter till frågan.. jag inbillar mig att vaxduk blir väldigt tungt. Det var allt jag hade att säga om saken! Jag önskar dig lycka till dock och vill väldigt gärna se hur det blir om/när det blir klart!
HannaGerda skrev:
Knyttet & K skrev:
Clee skrev:

Bild

Verkligen :love:

Åter till frågan.. jag inbillar mig att vaxduk blir väldigt tungt. Det var allt jag hade att säga om saken! Jag önskar dig lycka till dock och vill väldigt gärna se hur det blir om/när det blir klart!
Ja, bra poäng! :hmm: Kanske får bli något tunnare typ Marimekko i stället då (10-gruppen har ju rea på massa vaxdukar nu, kliar i fingrarna!)
Nu rensade vi här hemma i skåpen i morse och då snubblade jag över en av våra 10-gruppen vaxdukar och blev såklart tvungen att prova att ha den på kroppen och den kändes inte alls så tung som jag hade förväntat mig. Lite stel möjligtvis men det kan nog funka endå, det var inte stelare än galon.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?