Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ericah
tumbler skrev:
hörnsten skrev:
Juliusdotter skrev:
tumbler skrev:
ericah skrev:Jag var upp på vinden hos pappa i helgen och hittade denna bland mina gamla saker (den fick följa med hem till M). Min mamma har virkat.
Bild
Bild
Bild
:love: Oh, så söt! Och smart! Vilken bra idé.
Och jag undrar vad den skall användas till :hmm:
Jag med. :hmm: Kan bara få det till en väska som blir en keps med grytlappar i? :lol:
Jag ser det som en liten väska till en liten docka, man öppnar den och vips! har man en liten vagga med kudde og täcke! :loving:
Helt korrekt, en liten docksäng som man lätt tar med sig som en påse. Min moster hade tom lyckats hitta mönstret på vinden, från hemmets veckotidning -73.
Användarens profilbild
Av Juliusdotter
ericah skrev:
tumbler skrev:
hörnsten skrev:
Juliusdotter skrev:
tumbler skrev:
ericah skrev:Jag var upp på vinden hos pappa i helgen och hittade denna bland mina gamla saker (den fick följa med hem till M). Min mamma har virkat.
Bild
Bild
Bild
:love: Oh, så söt! Och smart! Vilken bra idé.
Och jag undrar vad den skall användas till :hmm:
Jag med. :hmm: Kan bara få det till en väska som blir en keps med grytlappar i? :lol:
Jag ser det som en liten väska till en liten docka, man öppnar den och vips! har man en liten vagga med kudde og täcke! :loving:
Helt korrekt, en liten docksäng som man lätt tar med sig som en påse. Min moster hade tom lyckats hitta mönstret på vinden, från hemmets veckotidning -73.
Då var min enda ide (potatis skål/värmare, med grytlappar och en fin kant) inte så korrekt :Hahaa:
Av lilla trasdockan
har hittat en uggla som e såååå söt.
men hur tusan virkar man öronen?

någon som har några tips?

Bild
Användarens profilbild
Av puppan
Åh vad söta ugglor :loving:
Små tofsar bara tycker jag.
Av lilla trasdockan
ja jo men jag behöver hjälp med att konstruera ett liknande mönster, behöver hjälp med öronen men resten har jag fnulat ut hur jag ska göra
Användarens profilbild
Av Fryle
Alecsandra skrev:ja jo men jag behöver hjälp med att konstruera ett liknande mönster, behöver hjälp med öronen men resten har jag fnulat ut hur jag ska göra
Jag tror på att göra minskningar vid den del av "örat" som är närmst mitten och sedan göra ihopvirkningen längst upp ganska stram. När du sedan stoppar det kan du nog forma till den lite till.
Användarens profilbild
Av puppan
Förlåt, jag läste fel. JAg läste att du hade virkat ugglorna, inte hittat dem. :wink:
Användarens profilbild
Av Zai
L med bästis slutade förskolan och jag och virkbästis ordnade en avskedspresent till förskolan.
Bild
Av tumbler
Zai skrev:L med bästis slutade förskolan och jag och virkbästis ordnade en avskedspresent till förskolan.
Bild
Vilken fin present!
Av Jinxan
tumbler skrev:
Zai skrev:L med bästis slutade förskolan och jag och virkbästis ordnade en avskedspresent till förskolan.
[bild]
Vilken fin present!
+ 1 ( ja just ja, det heter :iagree: på SB :Hahaa: )

Får man fråga var du har fått tag i mönstren på speciellt jordgubbarna och moroten, Z gillar frukter och jag gillar att virka :lol:
Användarens profilbild
Av Zai
Tack!
Jordgubbar och morot är freestylade av min vän så något mönster finns inte...
Av Jinxan
Zai skrev:Tack!
Jordgubbar och morot är freestylade av min vän så något mönster finns inte...
Okej, då får jag helt enkelt freestyla själv också då :D jordgubbarna borde i alla fall vara rätt lätta
Användarens profilbild
Av Cillan
Jag virkar mest disktrasor i bambugarnet som jag blivit helt kär i till disktrasorna.
Fast är jag inne i en icke virkfas, har ingen lust alls just nu att virka. Förutom att jag hittade mönster på mormorsrutor-handduk i en tidning på ett café idag som jag fotade av.
  • 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 117

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?