Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Edith skrev:
Ponyo skrev:
melon skrev:
Ponyo skrev:Jag löste det tillslut! :vågen:
:vågen: Hurdå? Nu blir jag ju jättenyfiken.
Jag stickade vanliga st vid just de gulmarkerade (vid just de blå)
Men nu har jag problem nästa varv igen. Suck! Men det går kanske lättare om jag koncentrerar mig.
Var det alltså så (som jag tycker att det verkar) att man får sticka de gula som vanliga maskor vid de blå och som de ska (sticka ihop 3) på alla andra ställen? :hmm:

Jag är lite trött på den här sjalen just nu, men till 98 % är det mitt eget fel. :?
Precis! Men så att du är beredd så stämmer inte diagrammet på nästa rad.
Användarens profilbild
Av Edith
Ponyo skrev:
Edith skrev:
Ponyo skrev:
melon skrev:
Ponyo skrev:Jag löste det tillslut! :vågen:
:vågen: Hurdå? Nu blir jag ju jättenyfiken.
Jag stickade vanliga st vid just de gulmarkerade (vid just de blå)
Men nu har jag problem nästa varv igen. Suck! Men det går kanske lättare om jag koncentrerar mig.
Var det alltså så (som jag tycker att det verkar) att man får sticka de gula som vanliga maskor vid de blå och som de ska (sticka ihop 3) på alla andra ställen? :hmm:

Jag är lite trött på den här sjalen just nu, men till 98 % är det mitt eget fel. :?
Precis! Men så att du är beredd så stämmer inte diagrammet på nästa rad.
Tack!

:svimmar:
LillMysan skrev:Efterlyses:
Stickhjälp akut! :whut:

Fick en fin idé om att ge bort ett par bröllopsvantar i present till ett brudpar och älskar idén, men kan tyvärr inte sticka själv.. Någon som har tid att sticka detta till mig nu i semestertider.. :rodna:

Här är idén:

"kärleksvantar, gärna hemgjorda (en delad vante med två öppningar plus varsin för den andra handen, kan broderas med bröllopsdatum)."

Skulle bli hjärtans glad för hjälp med detta. :heart:

Kram!
Hur brådis är det, min tid är kanske inte ämnad för par-vantar just nu.
Användarens profilbild
Av tweed
melon, eller någon annan norsk- och sticklogiker :D : Jag har stickat klart upp tills det ska maskas av på ena axeln på bakstycket. Jag hade tänkt att sticka ihop axelsömmarna , men vad ska jag göra med de maskor som sitter på tråd i mitten av bakstycket? Om jag maskar av dem för sig själva så kommer det ju inte bli någon sammanhängande kant i överkant på bakstycket, om ni förstår vad jag menar :hmm:

så här står det i mönstret:
Kod: Markera allt
Sett da de midterste 17
(21) 25 m på en tr e.l. Hver
skulder str videre for seg. Fell
videre 3, 2, 1 m. Fell av ved
ca. hel lengde, helst etter 2. p
i en stripe (midt i).
kvarnvik skrev:melon, eller någon annan norsk- och sticklogiker :D : Jag har stickat klart upp tills det ska maskas av på ena axeln på bakstycket. Jag hade tänkt att sticka ihop axelsömmarna , men vad ska jag göra med de maskor som sitter på tråd i mitten av bakstycket? Om jag maskar av dem för sig själva så kommer det ju inte bli någon sammanhängande kant i överkant på bakstycket, om ni förstår vad jag menar :hmm:

så här står det i mönstret:
Kod: Markera allt
Sett da de midterste 17
(21) 25 m på en tr e.l. Hver
skulder str videre for seg. Fell
videre 3, 2, 1 m. Fell av ved
ca. hel lengde, helst etter 2. p
i en stripe (midt i).
Om de ska lämnas på en tråd så ska väl någon form av halsringning stickas på i efterhand? Och istället för att behöva plocka upp maskor, har du 'live' maskor där?
Nu har jag semester!
Tid för sånt där man inte riktigt orkar med annars. Som att blocka och fotografera sjalar :)

Det här är andra varianten, tjockare garn och stickor 5. I höstas stickade jag den i Grignasco merinosilke och stickor 3. Hemskt skön, men väldigt liten. Den här blir nog bättre i storlek.
Bild
Användarens profilbild
Av ellla
Kaffemoster skrev:Nu har jag semester!
Tid för sånt där man inte riktigt orkar med annars. Som att blocka och fotografera sjalar :)

Det här är andra varianten, tjockare garn och stickor 5. I höstas stickade jag den i Grignasco merinosilke och stickor 3. Hemskt skön, men väldigt liten. Den här blir nog bättre i storlek.
Bild
Snyggt!!! :love:
Av Ponyo
linafelicia skrev:Igår gjorde jag klart en sjal jag stickat till en kompis. Jag hade två nystan och fick ca 4 m kvar av det gråa och använde precis allt av det roströda. För att kunna avmaska var jag tvungen att leta upp tre småsnuttar av garnet och skarva fast dom.
Bild
Bild
Bild
:love:
Den är ju hur söt som helst!
Ponyo skrev:
linafelicia skrev:Igår gjorde jag klart en sjal jag stickat till en kompis. Jag hade två nystan och fick ca 4 m kvar av det gråa och använde precis allt av det roströda. För att kunna avmaska var jag tvungen att leta upp tre småsnuttar av garnet och skarva fast dom.
Bild
Bild
Bild
:love:
Den är ju hur söt som helst!
:love: Jag vill också vara kompis med dig! :mrgreen:
Användarens profilbild
Av melon
Min farfar dog igår och jag är typen görsåmycketdukansåattdetondagåröver och efter att jag sagt hejdå på sjukhuset fick jag en anledning att lägga en massa energi på att räkna och mäta. Det blev ett stickfodral (äntligen!)

Bild

Bild

Bild

Bild
Nu får jag plats med nålar, små rundstickor och "nycklarna" ligger innanför dragkedjan och kan inte ramla runt :vågen: Och nu måste jag hitta nåt annat att sätta tänderna i, orkar inte gråta mer idag.
  • 1
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?