Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jenn79
Jag har äntligen fått tillbaka scrapplusten :vågen: Gjort flera bebissidor och börjat bläddra i gamla scrapptidningar.

Tyvärr inget nytt inhandlat, eller tyvärr och tyvärr. Har mängder och åter mängder - som jag ska göra mig av med. Dock måste det handlas nya alfabet.

Och massa scrappsaker får barnen att leka med :lol: Men det är underbart att ha fått tillbaka lusten
Av FruFrid
Vad härligt jenn79! Jag har också mer scraplust nu. Idag ska jag framkalla nya bilder.
Användarens profilbild
Av Axels mamma
Jag har precis limmat ihop ett minialbum. Var riktigt roligt att göra!

Appropå kort så blev jag så glad när jag insåg att det gick att beställa små kort, typ 6,5 x 6,5 cm att komplettera andra bilder med!
Användarens profilbild
Av yonohanna
Axels mamma skrev:Jag har precis limmat ihop ett minialbum. Var riktigt roligt att göra!

Appropå kort så blev jag så glad när jag insåg att det gick att beställa små kort, typ 6,5 x 6,5 cm att komplettera andra bilder med!
Vart beställer man sånna småkort?
För jag är ny på dehär o känner mej vilsen.
Det vore ju jättekul att kunna beställa olika udda mått!!
Av FruFrid
Yonohanna: på crimson.se kan man beställa foton i små storlekar. Det brukar jag göra. Jättesmidigt!
Dessutom framkallar jag alltid på matt papper för då syns inte fingeravtrycken så tydligt från när man scrappat och tagit en massa i fotot.
Användarens profilbild
Av yonohanna
FruFrid skrev:Yonohanna: på crimson.se kan man beställa foton i små storlekar. Det brukar jag göra. Jättesmidigt!
Dessutom framkallar jag alltid på matt papper för då syns inte fingeravtrycken så tydligt från när man scrappat och tagit en massa i fotot.
Tack snällaste :hjarta:
Det ska jag göra omedelbums!
Användarens profilbild
Av yonohanna
yonohanna skrev:
FruFrid skrev:Yonohanna: på crimson.se kan man beställa foton i små storlekar. Det brukar jag göra. Jättesmidigt!
Tack snällaste :hjarta:
Det ska jag göra omedelbums!
Men hua så dyrt de vart :siishah:
Men fina kort blir de :)
Av FruFrid
Dorotea skrev::app: Jag har världens scrap-skov just nu :app: Å vad kul det är, men det handlar typ om att slänga ut allt jag har gjort och göra om'et från början :lol: Nä, jag börjar ett nytt koncept nu. Det känns som att alla mina alster är en enda stor osorterad hög och typ 10 olika idéer om vad det ska bli av alltihopa i slutänden...
Åh, kan du berätta mer? Det låter jättespännande!
Av FruFrid
Jag älskar ditt upplägg Dorotea! :loving:
Tycker det är en helt fantastisk vinkling. Jag gillar själv detta med att låta scrappandet dokumentera verkligheten (och inte bara vara vackert pyssel).

Just nu försöker jag göra en layout/månad och barn med lite blandade bilder och så anteckningar om den månaden. Det är vad jag känner att jag mäktar med just nu. Allt utöver blir bonus.

Jag sätter också allt kronologiskt i album. Jag använder American Crafts D-ringalbum. De är som en vanlig ringpärm i ryggen vilket gör att jag kan stoppa in nya plastfickor mitt i om jag råkar scrappa ett gammalt foto. Det funkar bäst för mig just nu även om jag egentligen tycker post-bound (där plastfickorna sitter ihop som sidorna i en bok) är snyggare.
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Dorotea skrev:Tjohej, nu hittade jag en sån låda som jag tänkte göra :vågen: Men, hm. Buketten kan inte ligga löst. Får klura lite. Men här fanns iaf bra med tips på hur man kan göra.
Bild
http://sussies.wordpress.com/2009/08/08/brollopskub/
En sådan fast mindre gjorde jag till de som äger stugan som mina föräldrar har hyrt i snart 21 år. Förra året var det 20års jubileum och jag fyllde den med bilder från alla år vi varit där. Mycket uppskattat :tumup:
Bild
Användarens profilbild
Av jenn79
FruFrid skrev:Vad härligt jenn79! Jag har också mer scraplust nu. Idag ska jag framkalla nya bilder.
Det är riktigt roligt igen :app: :vågen:
Användarens profilbild
Av jenn79
Dorotea skrev:
Jag har bestämt mig för att strunta i syrafritt :hide: för jag vill ha med småpryttlar och bilder som barnen har gjort etc. Är det hädiskt i scrapkretsar? 8) Men jag har insett att jag verkligen inte är något för tingeltangel. Om fotona blir missfärgade så gör det inte så mycket. Jag har bestämt mig för att också framkalla alla bilder och sätta dem i album, så jag har dubbla uppsättningar av allting.
För att svara på detta först, jag har ofta med saker som inte är 100 % syrafria. Om du tittar i gamla album är korten där inte heller förstörda :tumup:
Ang teckningar så har jag ibland scannat/fotat av teckningen och sen framkallat.

Jag skulle oxå behöva få ordning på mina tankar och idéer om albumen, du har kommit långt och ger mig bra infallsvinklar :app:
Användarens profilbild
Av jenn79
Jag har en fråga :wink: :lol:

Nu har jag äntligen kommit igång och scrappat igen och tittar i lite nyare scrapptidningar och sen lite äldre, men shit vad mycket jox det är på alla nya, massa massa och en hel mängd stuff som jag inte har i mina ägor. Undrar om jag är helt ute nu i mitt scrappande. :hmm: :fnissa:
Har någon annan märkt det?
Av FruFrid
jenn79 skrev:Jag har en fråga :wink: :lol:

Nu har jag äntligen kommit igång och scrappat igen och tittar i lite nyare scrapptidningar och sen lite äldre, men shit vad mycket jox det är på alla nya, massa massa och en hel mängd stuff som jag inte har i mina ägor. Undrar om jag är helt ute nu i mitt scrappande. :hmm: :fnissa:
Har någon annan märkt det?
Jag har märkt det! Jag gillar "clean and simple" som var populärt när jag började för 5-6 år sedan. Både för den grafiska, rena stilen och för att själva dokumentationen står i fokus (med mycket journaling t.ex.)

Jag fattar inte hur man har råd att hålla på om man ska ösa på med så mycket grejer som verkar vara inne nu. En layout kan ju lugnt gå på drygt 100 kr.
Dessutom kan jag tycka att de blir lite tråkiga :wink: De är så otroligt vackra, men ganska intetsägande. Många LOs som man ser på nätet är bara ett vackert foto och en stor hög med grejer. Som åskådare har jag ingen aning om vem som är på bilden, varför den är tagen osv, osv.
Användarens profilbild
Av Amiechan
Jag köpte en scrap-tidning en gång eftersom den hade temat Steam Punk. Där tyckte jag det passade rätt bra med massor av prylar på LO:erna, men annars blir det lätt mer tema än bild. :D (Tyvärr var språket i tidningen lite jobbigt tyckte jag. Det skrapade på mina språklärarkunskaper ungefär som en riktigt dålig sångare skär i mina musikeröron...)
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 24
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?