Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tesoj
Har sytt en klänning till lilla fröken. Ritat av en klänning och modifierat mönstret en del. Hon blev jättenöjd och redan när hon fick prova klänningen igår så ville hon inte ta av sig den, så jag fick sy den klart när hon hade somnat. Hon älskar att det är en ficka på den och stoppar gärna ner nappen i den.

Bild

Har även sytt en tröja till lilleman.

Bild
Användarens profilbild
Av tesoj
glis skrev:tesoj: fina grejjer, vad är det för tyg i klänningen?
Bomullstyg från ohlssons. Typ lakansväv. Jattehärligt och förmodligen lite svalt nu i värmen. Funderar på att sy någon sorts linne till mig själv av det tyget fast i blått.
Användarens profilbild
Av Moson
Det var julafton hos mig häromdagen :D
när jag kom hem låg det tre nummer av Ottobre i brevlådan. Har och göra nu med andra ord. Fick ju solarweavetyg för inte så längesedan och samma dag som tidningarna kom så kom även ugglepul. Nu är det dock slutcoopat när det gäller pultyg för mig för jag har tyvärr varit missnöjd med kvaliteten varje gång. I slutändan blir det ändå inte så mycket billigare än att beställa från t ex Myllymuksut.
Av Enid
Jag har sytt klart midjebältet på en MT med utbredbara axelband som legat i min bottenlösa UFO-låda :vågen: . Ursnygg blev den och med sån luva på :loving: .

Bild
Användarens profilbild
Av ellla
Moson skrev:Det var julafton hos mig häromdagen :D
när jag kom hem låg det tre nummer av Ottobre i brevlådan. Har och göra nu med andra ord. Fick ju solarweavetyg för inte så längesedan och samma dag som tidningarna kom så kom även ugglepul. Nu är det dock slutcoopat när det gäller pultyg för mig för jag har tyvärr varit missnöjd med kvaliteten varje gång. I slutändan blir det ändå inte så mycket billigare än att beställa från t ex Myllymuksut.
Håller helt med, jag har bara blivit besviken på coop-PUL...
Om man beställer från mylly när det är portofritt är det nästan billigare :)
Användarens profilbild
Av mimpen
Är det någon som har sytt en BH själv? Jag är i behov av ett par nya, amningsbh:arna börjar kännas onödigt, och mina vanliga gamla är sladdriga och läbbiga. Då kom jag på att det vore kul att sy nya. Har kollat på LG sömnad efter mönster, men är lite lur över material. man kan köpa kit där för att sy själv, undrar om det är prisvärt, eller om det är billigare att söka material själv. Men det är ju inga tyg jag har hemma annars :hmm: Erfarenheter, någon?
Av Enid
mimpen skrev:Är det någon som har sytt en BH själv? Jag är i behov av ett par nya, amningsbh:arna börjar kännas onödigt, och mina vanliga gamla är sladdriga och läbbiga. Då kom jag på att det vore kul att sy nya. Har kollat på LG sömnad efter mönster, men är lite lur över material. man kan köpa kit där för att sy själv, undrar om det är prisvärt, eller om det är billigare att söka material själv. Men det är ju inga tyg jag har hemma annars :hmm: Erfarenheter, någon?
Min mamma sydde efter 40-60-talsmönster när jag var barn och de var ju ursnygga! :love: Hon sydde i vanligt vävt bomullstyg och var väldigt bekväma säger hon eftersom de var sydda exakt efter hennes mått :tumup: . Kanske lite svårt att hitta mönsterinstruktioner bara :hmm: .

BHar, strumpor och regntäta ytterplagg är sånt jag fortfarande aldrig syr själv så jag har inga bra tips tyvärr.
Av Enid
mimpen: Jag vet inte om den butiken finns kvar men för en herrans massa år sedan fanns det en butik som hette Röda tråden (de hade postorderservice också) som sålde BH-mönster samt material, de var enligt mina sömnads och mönsterkonstruktionslärare just då den bästa källan till underklädesmönster och materialinköp :tumup: . De hade även material och mönster till baddräkter, danskläder och korsetter.
  • 1
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?