Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Pirella
Puh... Nu behöver jag hjälp!
Jag har burit tösen i långsjal och ringsjal sen hon föddes (ja, liiite har hon väl fått gå själv... :wink: ) och nu känns det som om det bara har exploderat på bärhjälpmedelsfronten! Jag känner inte igen hälften av alla ord som folk svänger sig med. :shock:

Så - jag frågar proffsen:
Jag vill ut i svampskogen, men blir ganska begränsad om jag inte kan ta med dottern. Gå själv kan hon ju inte, för terrängen är alldeles för tuff för de där korta benen. Jag vill inte heller knyta upp henne på ryggen i en långsjal, för det måste vara hyfsat lätt att ta ur henne och sätta ner henne (typ om man hittar ett stort gäng med trattisar).

Vad kan ni tipsa om?
Bekvämt, enkelt att ta av och på, gärna något man kan tillverka själv.
Användarens profilbild
Av sacha42
eller en sele. Pejgan, exiteme, ernamalin mfl. har sytt egna selar :D
Av Pirella
Å, tack för svar!
MT ringde lite bekant i mitt huvud. Den har jag nog kikat på / läst om förut och tyckt att den verkar vettig. Jag ska absolut kolla in mönster till den och andra selar.
Användarens profilbild
Av SannaM
Min jeanssjal/sele funkade utmärkt i svampskogen häromdan :P . Iofs rätt ont om svamp men det kanske inte går att skylla på sjalen... Billig o lättfixad :tumsup: . Finns på en tråd på gör det själv. Kan inte länka men tror den heter "jag har inte sytt en MT..."
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Jag bär 2-åring i svampskogen på ryggen, antingen i Patapum eller i min hemsydda MT. Funkar super, enda problemet är hans gummistövlar som inte vill sitta på :roll:
Användarens profilbild
Av Lydia
Sara med 98+02+05 skrev:Jag bär 2-åring i svampskogen på ryggen, antingen i Patapum eller i min hemsydda MT. Funkar super, enda problemet är hans gummistövlar som inte vill sitta på :roll:
Du kanske kan sätta fast dem med vanthållare? :lol:
Användarens profilbild
Av Lydia
Patapum/ergo skulle jag nog satsa på, lätt och snabbt att sätta upp/ta ner barnet i. Så är det lätt att hiva ner barnen när du hittat ett ställe med massor med svamp.
Användarens profilbild
Av Kusmi
Ergo bär vi med i svampskogen, funkar toppen.
Användarens profilbild
Av knutis
Fru Längtan skrev:Ergo bär vi med i svampskogen, funkar toppen.
:iagree:
Användarens profilbild
Av diddeldi
ergo i första hand tycker jag. mei tai funkar också men det kan vara lite jobbigt med banden som hänger och slänger när barnet vill ner och gå :wink: . förresten är det fascinerande vad bra tvååringar kan gå i skogen om de bara är på humör :D
Användarens profilbild
Av Scharlott
Har också en 2-åring och instämmer - Ergo fungerar suveränt i skogen 8)
Senast redigerad av Scharlott den tor sep 27, 2007 21:53, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av knutis
Ja :this: och det som är så bra med ergon är att det ju bara är att låta den hänga bakom liksom, när ingen sitter i....vilket ju blir mer ofta nu än förr.. :(
Användarens profilbild
Av ZaZi
knutis skrev:Ja :this: och det som är så bra med ergon är att det ju bara är att låta den hänga bakom liksom, när ingen sitter i....vilket ju blir mer ofta nu än förr.. :(
Användarens profilbild
Av Kusmi
ZaZi skrev:
knutis skrev:Ja :this: och det som är så bra med ergon är att det ju bara är att låta den hänga bakom liksom, när ingen sitter i....vilket ju blir mer ofta nu än förr.. :(
Fast det funkar nästan bättre med en gammal Patapum.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?