Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

I affären. Bar i Beco Butterfly:
"va?!Du har ju ett barn där bak. Jag trodde det var en ryggsäck. KOLLA hon har ett barn där bak!"

Haha. :lol:

Sen blev det en pratstund om den söta bebisen och hur praktiskt det såg ut och kvinnan ville visa både sin dotter och hon framför i kön. :heart:
Och massa glada blickar från butiksbiträdena! Trevligt! :vågen:
Av ABs C
"Att hon går med på att sitta sådär?!" fick jag höra av en mammakompis när jag hade Signe i ergon på ryggen. Lite lustigt tyckte jag dårå, eftersom ergon är vårt säkra kort, det enda som alltid funkar. :-) Hennes unge satt snällt i sin vagn utan sele, det tyckte jag var förunderligt. :wink: Så olika kan det vara!
Av FruFrid
Idag bar jag S i becon på ryggen. Plötsligt kom det fram en tonårstjej och sa:
-Ursäkta
-Ja?
-Bebisen har näsan mot din rygg, hon kan inte andas!

Det märktes att hon var skärrad så jag tackade för informationen och killade S lite i handen så att hon rörde på sig.

Hörde sedan tjejen berätta för sina kompisar om bebisen som inte kunde andas 3 gånger innan jag kom ur hörhåll.

Kanske inte jättebra reklam för bärande men jag tror inte hon hade varit mottaglig ändå :wink:
Emma_oh skrev:
roligaste:
en sån vill jag köpa till min tax

Min trikåsjal är just nu utlånad - till just en dvärgtaxvalp :loving: Det är så himla fint när min vän kommer gåendes med honom snarkandes i sjalen, precis lika mycket nybliven mamma som jag var när jag skaffade den till M.
Användarens profilbild
Av Pilotta
"Nämen oj var det nån därbak"!
När man har kramat om någon bekant :D

Annars säger många till sina barn "titta en bebis" och pekar mot mig. Jag hoppas verkligen att det är L 7 månader de menar. :o

När jag bär N 3år på ryggen och L är i vagnen finns det en del som tror att jag fått en till bebis eftersom N ser så mycket mindre ut när hon bärs.
Grönöga skrev:
Emma_oh skrev:
roligaste:

Min trikåsjal är just nu utlånad - till just en dvärgtaxvalp :loving: Det är så himla fint när min vän kommer gåendes med honom snarkandes i sjalen, precis lika mycket nybliven mamma som jag var när jag skaffade den till M.
:loving: :heart: :kamera:
Användarens profilbild
Av husmodern
Grönöga skrev::tumup: Min kamera är tyvärr direkt usel på inomhusfotografering kvällstid.. Men några av försöken efter kvällens möte:

Bild

Bild

Bild
Det går inte att se de här bilderna heller!
Användarens profilbild
Av Grönöga
Nej, antagligen är det så för att pixbox verkar inte funka alls idag. jag kommer bara till "denna sida kan inte visas".. Blir lätt galen.

EDIT: kollade runt i gamla trådar där jag vet jag lagt upp bilder, de är också¨borta :(
Användarens profilbild
Av Mårbacka
mari_tres skrev:
Grönöga skrev:
Emma_oh skrev:
roligaste:

:loving: :heart: :kamera:
:iagree: Och börjar se en ljusning i hur jag ska kunna fortsätta med långa kvällspromenader när nya valpen kommer. Frågan är bara hur man ska dubbelbära barn och valp :hmm:
Användarens profilbild
Av Shpongle
Jag blev lite glad när min kusins man gav kommentaren
"Oh, I cant wait til I learn how to carry Moa like that!" när han såg hur August satt på min rygg i vävd sjal.

Moa är deras 1 månad gamla dotter, som bara åker trikåsjalen som jag tipsade dem om att köpa här på sjalbarn av diddelidi som hon gjorde med tanken "jaja, blir den inte använd kan vi sälja den för lika mycket vidare". Och nu bär alla Moa i den, mamma, pappa, mormor, moster, storebror på 12 år osv :loving: och barnvagnen står orörd i källarförrådet!

Behöver jag tillägga att jag köpt en Zara natur 4,2 i doppresent till Moa? Så hennes pappa har något att bära henne på ryggen i när hon blir lite större. :heart:

En annan rolig grej var när min man bar August i manduca på ryggen i täby centrum, och det kom fram en annan pappa och berömde honom för det var så jättebra för utvecklingen av synapserna i hjärnan enligt honom :hmm: kanske stämmer?
Av Clee
Shpongle skrev: En annan rolig grej var när min man bar August i manduca på ryggen i täby centrum, och det kom fram en annan pappa och berömde honom för det var så jättebra för utvecklingen av synapserna i hjärnan enligt honom :hmm: kanske stämmer?
Woohoo, bästa kommentaren hittills! :tumup: :love:

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/bar ... 968233.svd
http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-ess ... litet-barn

Undrar om det var Tor Wennerberg han sprang på? :)
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 37

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?