Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
MuuM skrev:Min första är klar. Jag hittade det underbara garnet jag stickade en kofta till R av när han var pyttis. Ska leta reda på mer garn att leka med under bilresan idag!
:tumup:
Användarens profilbild
Av Mosan
Jag hänger på!
Användarens profilbild
Av Elsa
Jag har lagt upp för en Aviatrix i superwash-ull. :vågen: Hoppas bara att jag får tid att sticka den klar snabbt, trots jobb och diverse sommarprojekt.
Användarens profilbild
Av MuuM
melon skrev:
MuuM skrev:Min första är klar. Jag hittade det underbara garnet jag stickade en kofta till R av när han var pyttis. Ska leta reda på mer garn att leka med under bilresan idag!
:tumup:
En till klar! Nu är jag sugen på att ändra mönstret och göra en fläta. 8)
Användarens profilbild
Av melon
Jag är igång :vågen: Den första blir en liten hjälmmössa enligt deras egna mönster i bomull från Regnbågens färgeri. Vi åker hemåt från Värmland i bil så det blir ganska mycket sticktid.
Av Smultronbarn
Juliusdotter skrev:
Smultronbarn skrev:Jag vill vara med! :vågen:

Jag har inte FB, så snälla kan ni uppdatera mig på detta.

Är det stickade babymössor som ska skickas till den Sthlms-adressen som stod i början på tråden? Går det bra med vilken modell som helst (och vilka färger som helst), eller är det särskilda modeller som behövs?
Ska det skickas innan åt visst datum? Måste man anmäla sig nånstans?

(Allt kanske står i länkarna som fanns, men tyckte inte jag hittade riktigt... :roll: )
Här har du nog svar på frågan
ericah skrev:från värma litens fb-sida
Barnen på Panzisjukhuset behöver mössor som skydd mot nattkyla och solsken, de behöver filtar och de behöver kläder i största allmänhet.

Dagen, Libris och PMU samlar in handstickade och handvirkade babymössor, babyfiltar och koftor hela sommaren. Vi ser till att de kommer direkt till Panzisjukhuset och kan lova att de verkligen blir till stor nytta där.

Vill du vara med och hjälpa till?

Sticka eller virka i storlekar från nyfödd och upp till ett år.

Sticka eller virka i garn som är lätt att tvätta för hand (inte ullgarn som filtar ihop sig) och tänk på att det inte riktigt är vinterkläder som behövs.

Sticka sådant som du gärna skulle ge bort till en ny liten människa i din närhet, så blir säkert en mamma i Kongo lika glad som en mamma här
På en fråga i loggen har de svarat att superwash är ok
Tack snälla!!! :D
Nu ska jag leta restgarner och sticka bäbishjälmar.
Användarens profilbild
Av ericah
finns inte det där piclesmönstret på svenska nånstans? eller finns det nåt annat lättstickat mössamönster nånstans (ej hjälm)
Användarens profilbild
Av Juliusdotter
ericah skrev:finns inte det där piclesmönstret på svenska nånstans? eller finns det nåt annat lättstickat mössamönster nånstans (ej hjälm)
Kan nog skriva om den på svenska om du vill, fast har du försökt göra den efter norska, det var inte svårt alls.
Användarens profilbild
Av ericah
Juliusdotter skrev:
ericah skrev:finns inte det där piclesmönstret på svenska nånstans? eller finns det nåt annat lättstickat mössamönster nånstans (ej hjälm)
Kan nog skriva om den på svenska om du vill, fast har du försökt göra den efter norska, det var inte svårt alls.
inte försökt med garn och stickor i händerna utan bara läst och inte fått ihop det riktigt
Användarens profilbild
Av Juliusdotter
ericah skrev:
Juliusdotter skrev:
inte försökt med garn och stickor i händerna utan bara läst och inte fått ihop det riktigt
Nu har du mail och jag hoppas du förstår mina förklaringar. Lycka till.
Användarens profilbild
Av Ketronya
Jag vill gärna vara med om jag hinner så jag skriver upp mig här och hoppas på det bästa, ska vi skicka allt tillsammans eller skickar var och en för sig?
Användarens profilbild
Av MuuM
Nu har jag gjort fyra mössor men en gav jag bort.
Bild

Visst har jag en söt systerdotter? :loving: Mössan var väl aningens liten till en dam på 4,4 kg, så nästa jag gjorde blev en storlek större i tvärtom färgställning.

Jag skickar gärna tillsammans med er som stickar i Stockholm.
Användarens profilbild
Av Mosan
Jag har inte kommit igång än. :(
Av Smultronbarn
Jag har stickat en "toppluva" i vitt garn nu, med mönster från en Dropstidning. :D

Skulle försöka mig på en babyhjälm från samma tidning igår... :roll: Men så många stickmarkörer (7) och ökningar och minskningar omvartannat så jag gav upp. Ska leta upp andra mönster nu! :tumup:
Användarens profilbild
Av Juliusdotter
Smultronbarn skrev:Jag har stickat en "toppluva" i vitt garn nu, med mönster från en Dropstidning. :D

Skulle försöka mig på en babyhjälm från samma tidning igår... :roll: Men så många stickmarkörer (7) och ökningar och minskningar omvartannat så jag gav upp. Ska leta upp andra mönster nu! :tumup:
Har skrivit om pickles mössan till svenska om du skulle vilja pröva den.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?