Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Nu hade jag bestämt mig igår. Det SKULLE bli en Pfaff 4842 för 6000 kr. Efter långvarigt sökande efter allehanda overlockar så hade jag listat priser och ÅF och hade bestämt mig vad jag skulle köpa och varifrån. Jag skulle bara ringa ytterligare en ÅF också. De som har haft Pfaff längst här i stan.

Och vad händer...? Jo, han börjar prata om att de inte säljer 4842, för det är bara 1000 kronor extra för att få en med coverlock också. De hade visserligen ett demoex av en 4842 för 5500 (inbytesrätt inom ett år), men hade även ett hysteriskt bra pris på Coverstyle. 7500 inklusive 1000 kronors extra fötter. Jag HADE egentligen valt bort coverlock-funktionen, för jag tyckte att det var en onödig lyx, men när det var så lite pengar extra så blir man ju bra sugen.

Summa summarum. Jag är tillbaka på ruta 1 igen... Fast, med den lilla skillnaden att de maskiner jag tittar på nu är dyrare än de jag tittade på från början. Rätt så mycket bättre också, men ändå...

//Kaja
Av Emmiez
Va jobbig sits :-)
Jag hade nog köpt den med overlock om den bara kostade 1000 kr mer, för många gånger saknar jag det nu när jag börjat sy mer, förut tyckte jag det va onödigt, men nu saknar jag det :-)
Användarens profilbild
Av Bina
Lägg de extra kronorna!

Det låter toppen med bytesrätten!
Användarens profilbild
Av Asereht
Jag håller också på att kolla symaskiner och försöker bestämma mig innan rabatten på 15% gått ut (tom sista sept). Tänk att det ska vara så svårt.
Användarens profilbild
Av florin
Jag skulle inte köpa en kombinerad maskin. Inte ens för så lite pengar extra, jag skulle bli ruskigt irriterad på att behöva bygga om maskinen hela tiden.... Det skulle ta bort glädjen för min del.... För mig är det viktigt att det är lätt att sy, dvs så lite flörberedelser och avbrott som möjligt...
Av Emmiez
florin skrev:Jag skulle inte köpa en kombinerad maskin. Inte ens för så lite pengar extra, jag skulle bli ruskigt irriterad på att behöva bygga om maskinen hela tiden.... Det skulle ta bort glädjen för min del.... För mig är det viktigt att det är lätt att sy, dvs så lite flörberedelser och avbrott som möjligt...
Måste man bygga om maskinen?

Jag har faktiskt aldrig sett en kombinerad så jag kanske inte skulle vart så snabb på att svara :oops:
Användarens profilbild
Av florin
Emmiez skrev:
florin skrev:Jag skulle inte köpa en kombinerad maskin. Inte ens för så lite pengar extra, jag skulle bli ruskigt irriterad på att behöva bygga om maskinen hela tiden.... Det skulle ta bort glädjen för min del.... För mig är det viktigt att det är lätt att sy, dvs så lite flörberedelser och avbrott som möjligt...

Jag har faktiskt aldrig sett en kombinerad så jag kanske inte skulle vart så snabb på att svara :oops:
Jepp, de behövs byggas om en del innan de är redo för att sy coversömmar... Jag har inte hört nån som är nöjd med valet att ha kombinerad maskin fatiskt...
Av Emmiez
florin skrev:
Emmiez skrev:

Jepp, de behövs byggas om en del innan de är redo för att sy coversömmar... Jag har inte hört nån som är nöjd med valet att ha kombinerad maskin fatiskt...
Okej, då vet jag att det e bättre att ha två maskiner då.
Användarens profilbild
Av florin
Emmiez skrev:
florin skrev:
Emmiez skrev:

Bättre och bättre... Allt är ju en smaksak :wink: :D ska man tex bara sy enstaka plagg så är det kanske lite onödigt med två maskiner som tar en massa plats...
Av Emmiez
florin skrev:
Emmiez skrev:
florin skrev:
Emmiez skrev:

Bättre och bättre... Allt är ju en smaksak :wink: :D ska man tex bara sy enstaka plagg så är det kanske lite onödigt med två maskiner som tar en massa plats...
Ja orkar inte krångla en massa så blir det en overlock får det bli en egen, det är bäst för mig iallafall ;-)

This summer is really exciting. World of Warcraft:[…]

When I saw the World of Warcraft: Mists of Pandari[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?