CrazyMagpie skrev:Igår damp det ned ett fint blått paket med hjärtan på här hemma - tack Rithelo!
Känns lite som om du läste mina tankar, för jag sydde ju själv ett rött vaxduksfodral med vita prickar till Lumlumlum och tänkte sen att jag måste sy nåt sånt till mig själv också - och vad kom i paketet? Jo, röda vaxduksfodral m vita prickar!
Ett lite mindre och lätt vadderat för att hålla saker torra och skyddade och ett med vaxduk även på insidan för att hålla kladd o blöta inne.
(Har du bilder du vill lägga upp Rithelo? Annars så har jag några jag kan lägga upp!
)

Du anar inte vad jag skrattade när jag såg dina alster och jag samtidigt satt och gjorde likadant!
Jag har bilder men inte inladdade på datorn just nu, så om du vill får du gärna lägga upp så länge
Det som är använt är en vaxduk och en morgonrock i plysch. Och till den andra väskan är det samma vaxduk och resterna av en matstolsdyna.
Sporken som följde med kan jag inte ta äran åt mig för att ha remakeat, men däremot är det en re-use då den har varit med på picnic hos oss
Den första väskan har som användningsförslag att lägga telefonen, nycklar, plånbok, inköpslistan eller annat i.
Den andra har som användningsförslag att lägga ned rena bestick i när man åker och när man ätit färdigt lägger man besticken i igen och slipper matkladd i väskan

Även melonskalen eller kladdiga servetter lägges med fördel här i om inte redan en blöt bikini tagit upp för mycket plats!