Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag måste bara tipsa alla som har lite skaparlusta och har vägarna förbi arbetets museum i norrköping om en utställning längst upp i huset: http://www.arbetetsmuseum.se/index.php? ... Itemid=142

Workshophörnan är fylld med ull och garn och tyger, mönster, stickor, virknålar, broderinålar och filtnålar och jag vet var JAG kommer hänga om dagarna när jag inte orkar dra fram nåt hemma... *host*
Jättetack för det tipset! Ska ta och gå dit med mina tjejer!

Jag brukade ofta gå just på arbetets museum när jag var mammaledig, och stora tjejen älskade det stället! Att de sen har ett bra fik med en vettig lekhörna är ju inte helt fel heller...
Mammut skrev:Jag gillar arbetets museum. Man får göra, inte bara titta! :tumup:
Hur länge pågår utställningen?
Utställningen är kvar till sista oktober, workshopen verkar vara igång augusti ut.

De har en ytterst barnvänlig Bamseutställning just nu oxå. Har varit där med sexåringen och legat på en flygande matta och kollat på film. =)
Idag besökte vi museet, vi började med att ta hissen högst upp och jag gav mig ihop med barnen i kast med workshopen medan maken såg utställningen. Jag stickade ett ljusgrönt löv och dottern sydde ett som hon fyllde med vadd, sonen nålfiltade ett hjärta på väggen. När vi var nästan klara kom det ett rejält åskväder, strömmen gick och allt blev kolsvart. Nödbelysningen tändes och i dess svaga sken pysslade vi färdigt och hängde upp alstren. Utställningen fick jag aldrig se, jag var mest glad att det inte hände när vi var i hissen...

Hela museet förblev strömlöst och tydligen också andra delar av Norrköping också, så utställningarna stängdes och vi fick roa oss med att åka spårvagn istället.
Luna skrev:tack för tipset :tumup:
Fryle - :hmm: hur åker man spårvagn när det är strömlöst?
Allt var väl inte strömlöst, men många byggnader saknade el. Försörjningen till spårvagnarna går väl i andra ledningar, kanske?
Tack för tipset! Låter som något lagom att satsa på när skolorna kommit igång igen. Då kan jag och minstingen smita dit när de två äldsta är i skolan. Tror inte jag orkar ta mig dit med alla tre själv nu i värmen och maken lär vara måttligt intresserad ;-)
Marine78 skrev:Tack för tipset! Låter som något lagom att satsa på när skolorna kommit igång igen. Då kan jag och minstingen smita dit när de två äldsta är i skolan. Tror inte jag orkar ta mig dit med alla tre själv nu i värmen och maken lär vara måttligt intresserad ;-)
Har jag inget annat för mig hänger jag gärna på - så kanske vi kan få till den där fikan vi pratade löst om i våras nångång... =)
Idag har också vi varit på utställningen... Fast vi började med att pyssla (tova och göra varsitt löv, stora tjejen gjorde ett körsbär), så det blev inte jättemycket tid kvar till att titta på utställningen och Bamse. Men vi kommer definitivt åka dit igen i sommar!

Mest impad blev jag av lilla tjejen (3½ år) som aldrig sytt på riktigt (bara i kartongtavlor) faktiskt lyckades sy ganska många stygn i sitt löv alldeles själv. Att stora tjejen kan vet jag, hon älskar att sy och knåpar på egen hand ihop kläder till dockor och nallar.

När jag kom att tänka på det så vill jag också passa på att tipsa om utställningen Industriland-när Sverige blev modernt på samma museum. Låter torrt, men där finns bland annat ett löpande band med prylar från olika sekel. Nostalgiskt så det förslår när man ser sina barndomsminnen både hemifrån och från mormor och farmor åka förbi... Och ett dansgolv (glasbur...) där mina ungar älskar att välja musik och dansa i.
camsch skrev: När jag kom att tänka på det så vill jag också passa på att tipsa om utställningen Industriland-när Sverige blev modernt på samma museum. Låter torrt, men där finns bland annat ett löpande band med prylar från olika sekel. Nostalgiskt så det förslår när man ser sina barndomsminnen både hemifrån och från mormor och farmor åka förbi... Och ett dansgolv (glasbur...) där mina ungar älskar att välja musik och dansa i.
Ja, den verkar riktigt bra! Vi tittade lite på den i halvmörkret, men mycket gick inte att se utan ström... Och bamseutställningen stängdes helt när strömmen gick, så den missade vi.
Vi var där igår. M valde ull och jag tovade fast ett M längst ner. Ganska snett och vint, en 1,5-åring väljer olika längder och hans mamma sticker sig i fingret när hon ska tova och hålla reda på honom samtidigt.

Sen satte vi oss och ammade lite en stund, och så var det full fart igen.

Tyvärr såg jag inte så mycket mer av utställningen... Bamses pysselverkstad var dock uppskattad av alla, liksom lekhörnan längst ner.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?