Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ericah
melon skrev:
Cisco skrev:Är det för sent att joina? Orkade inte riktigt läsa det finstilta..
Absolut inte, det håller väl på hela sommaren?
tror det stod att man skulle skicka innan 15 augusti för att få med det man stickat i första sändningen
Av Umma
Jag tror jag tar något sockgarn, det är ju både lätt, varmt och ganska tåligt :think: ...
Användarens profilbild
Av Panakeia
ericah skrev:
melon skrev:
tror det stod att man skulle skicka innan 15 augusti för att få med det man stickat i första sändningen
ja, precis. jag satsar nog på sydda mössor hinner inte sticka så mycket...
Användarens profilbild
Av Cisco
ericah skrev:
melon skrev:
:app: Då ska jag läsa lite mer om det idag och sen rota fram dessa massor med garnrester som jag har i lådorna! :vågen:
Av Smultronbarn
Jag vill vara med! :vågen:

Jag har inte FB, så snälla kan ni uppdatera mig på detta.

Är det stickade babymössor som ska skickas till den Sthlms-adressen som stod i början på tråden? Går det bra med vilken modell som helst (och vilka färger som helst), eller är det särskilda modeller som behövs?
Ska det skickas innan åt visst datum? Måste man anmäla sig nånstans?

(Allt kanske står i länkarna som fanns, men tyckte inte jag hittade riktigt... :roll: )
Användarens profilbild
Av Empatikan
Juliusdotter skrev:Piclesmössan var lätt och gick ruggigt snabbt att göra framför tv i gårkväll, så det blev två på en gång och tredje sitter på stickorna
Bild
OJ! :shock: Nu blev jag inspirerad att sätta igång med en sådan BUMS! :)
Användarens profilbild
Av Juliusdotter
Smultronbarn skrev:Jag vill vara med! :vågen:

Jag har inte FB, så snälla kan ni uppdatera mig på detta.

Är det stickade babymössor som ska skickas till den Sthlms-adressen som stod i början på tråden? Går det bra med vilken modell som helst (och vilka färger som helst), eller är det särskilda modeller som behövs?
Ska det skickas innan åt visst datum? Måste man anmäla sig nånstans?

(Allt kanske står i länkarna som fanns, men tyckte inte jag hittade riktigt... :roll: )
Här har du nog svar på frågan
ericah skrev:från värma litens fb-sida
Barnen på Panzisjukhuset behöver mössor som skydd mot nattkyla och solsken, de behöver filtar och de behöver kläder i största allmänhet.

Dagen, Libris och PMU samlar in handstickade och handvirkade babymössor, babyfiltar och koftor hela sommaren. Vi ser till att de kommer direkt till Panzisjukhuset och kan lova att de verkligen blir till stor nytta där.

Vill du vara med och hjälpa till?

Sticka eller virka i storlekar från nyfödd och upp till ett år.

Sticka eller virka i garn som är lätt att tvätta för hand (inte ullgarn som filtar ihop sig) och tänk på att det inte riktigt är vinterkläder som behövs.

Sticka sådant som du gärna skulle ge bort till en ny liten människa i din närhet, så blir säkert en mamma i Kongo lika glad som en mamma här
På en fråga i loggen har de svarat att superwash är ok
Användarens profilbild
Av MuuM
Min första är klar. Jag hittade det underbara garnet jag stickade en kofta till R av när han var pyttis. Ska leta reda på mer garn att leka med under bilresan idag!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?