Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av AMM
Minstingen börjar bli så stor (7,5 mån och 11 kg!) att hon är "i vägen" :? i sjalen när jag exempelvis ska laga mat, klä på Liten m m. Funderar därför på att börja bära henne mer och mer på ryggen. Jag har provat att - med hjälp - knyta henne på ryggen en gång, och när hon väl satt på plats satt hon rätt bra. Men det kändes rätt krångligt och litet läskigt att få upp henne på ryggen, och jag vet inte alls hur jag skulle klara det på egen hand.

Frågan är därför: är det värt att köpa en sele för ryggbärande? Eller är det som med knytning på mage, att när man väl vant sig att knyta på ryggen så går det smidigt? Och om ni rekommenderar sele, vad skulle ni köpt till en stor liten tjej?
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag trivs bättre med sele på ryggen. Mest för att det går mycket snabbare att få upp barnet och om bara några månader så är det upp och ner och upp och ner och upp och ner hela tiden.

Vi körde tibetansk ryggknyt väldigt länge. Då kunde Ellen titta över axeln på mig samtidigt som jag lagade mat (10-15 månader) och ungefär samtidigt så började vi med sele. Jag har selat sedan tidigare och det passar mig bra. Det gäller bara att dra åt överallt.

Sele, tja det är en smaksak. Patapum är ganska rakt på och billig. Ergo är fluffig och Beco är svindyr och svinsnygg. Är hon lång så kanske du ska gå rakt på Toddler eller BWD. Men alla modeller passar inte alla kroppar, man måste prova tror jag.

//Kaja
Användarens profilbild
Av boosten
Ja, det är värt! Särskilt som hon kommer börja gå snart och vilja upp och ned mycket. Men visst är det så att det blir mycket lättare med ryggknytningen efter hand, men ändå tar det ju tid, och är mer meckigt än att spänna på sig en sele. :)

Jag tycker Ergo är bra, och lätt att hitta begagnad.
Användarens profilbild
Av sacha42
jag håller med boosten :D
Användarens profilbild
Av Bina
sacha42 skrev:jag håller med boosten :D
:iagree:
Användarens profilbild
Av ernamalin
Använder nästan bara sele för ryggbärning, sjal kräver mer övning och lite mer meck när barnet vill upp och ner...
Användarens profilbild
Av sanna73
Helt klart värt att investera i en sele för ryggbärandet. Använder nästan alltid vår Patapum toddler för ryggen (även om sjalen åker fram ibland för mysbärningar :loving: ).

Visst blir det lättare och lättare med sjal, men som så många sagt tidigare, när barnet blir större och vill mycket upp och ner, då är selen en räddare :D
Av AMM
Tack för snabba och hjälpsamma svar!! Ni har förstås redan övertygat mig...

(var det i själva verket så att jag redan hade bestämt mig och behövde moraliskt stöd för att återigen ge mig ut på shoppingtur på nätet?? :wink: :wink: :wink: )
Användarens profilbild
Av sacha42
spännande, då kan vi se fram emot bilder på selen du kommer köpa då :app:
Användarens profilbild
Av Scharlott
Instämmer med tidigare talare :lol: Bärsele är ett himla midigt och enkelt sätt att snabbt få upp barnet på ryggen 8)
Användarens profilbild
Av emelie
sacha42 skrev:spännande, då kan vi se fram emot bilder på selen du kommer köpa då :app:

och sele på ryggen :rock:
Av AMM
En fråga till: hur gör man på vintern?? Kan man ha selen utanpå ytterkläderna? Eller hur gör man annars? Och vad har man i så fall för kläder på barnet; det blir ju rätt stor skillnad temperaturmässigt mellan att sitta insvept i en varm sjal på magen och att sitta utanpå ytterkläderna på ryggen, eller?

Jag håller f n på att övertala maken om att sele på ryggen är grejen för honom (han vägrade sjal, tönten, (älsklingstönten, förstås!) trots att jag köpte vår första sjal, en sino looma i hans favvofärg!! :evil: ), så kom gärna med bra argument för att det funkar på vintern!
Användarens profilbild
Av Isanna
emelie skrev:
sacha42 skrev:spännande, då kan vi se fram emot bilder på selen du kommer köpa då :app:

Sele är underbart när man har större hopp-upp-och-ner-barn! :vågen:
Av Aelia
emelie skrev:

long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?