Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
melon skrev:
Juliusdotter skrev:Oj vilken stor bild Ella, ser bara nacken. Nämen lite luskande så fick jag till det och kunde se hela, klapp på huvudet lilla jag.
ellla skrev:Nån liten mössa borde jag ju hinna få till :)
Det torde jag nog också, skall bara välja nått lämpligt garn. Nån som vet om det är ok med ull garn? Minns någon filt-insamling där de bara ville ha bommul eller syntetgarner.
Superwashbehandlad (merino)ull borde gå bra. Det tänkte jag sticka i, det och bomull om jag hinner flera. Ull värmer ju bättre än bomull och syntet.
Jag minns också det där om att ull ratades totalt, minns inte varför?
Jag tänkte använda upp lite restgarner i akryl :)
Användarens profilbild
Av MuuM
Är det inte bäst med bomull? Svalt och skönt i värmen i Afrika, tänker jag.
Av Ponyo
MuuM skrev:Är det inte bäst med bomull? Svalt och skönt i värmen i Afrika, tänker jag.
Men samtidigt skrev de att det kan bli kallt där med.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
ellla skrev:
melon skrev:
Juliusdotter skrev:Oj vilken stor bild Ella, ser bara nacken. Nämen lite luskande så fick jag till det och kunde se hela, klapp på huvudet lilla jag.
Det torde jag nog också, skall bara välja nått lämpligt garn. Nån som vet om det är ok med ull garn? Minns någon filt-insamling där de bara ville ha bommul eller syntetgarner.
Superwashbehandlad (merino)ull borde gå bra. Det tänkte jag sticka i, det och bomull om jag hinner flera. Ull värmer ju bättre än bomull och syntet.
Ang. ullen så är det jag läst tidigare att de vill ha det lätttvättat, men som sagt superwashbehandlat borde ju vara ok, likaså blandgarner som går att tvätta i maskin.
Användarens profilbild
Av Juliusdotter
CrazyMagpie skrev:
ellla skrev:
melon skrev:
Ang. ullen så är det jag läst tidigare att de vill ha det lätttvättat, men som sagt superwashbehandlat borde ju vara ok, likaså blandgarner som går att tvätta i maskin.
Jag har även för mig att de inte ville riskera att någon som inte tålde ull/lanolinet fick sådant.
Av Ponyo
CrazyMagpie skrev:
ellla skrev:
melon skrev:
Det låter ju väldigt logiskt.
Sedan kan jag se framför mig hur ullplagg tovas lätt om man handtvättar och gnuggar mot ett tvättbräde.
Användarens profilbild
Av ericah
jag har tipsat pappas särbo som gärna stickar mindre saker men inte direkt har någon att sticka till (nu när hon fyllt garderoben till M´s dockor).

Kanske att jag kan försöka mig på en sån picklesmössa, jag stickar så hårt så mina försök till hjälmmössor har blivit jättekonstiga. Men först ska mina virkade hjärtekatter bli klara
Användarens profilbild
Av ericah
från värma litens fb-sida
Barnen på Panzisjukhuset behöver mössor som skydd mot nattkyla och solsken, de behöver filtar och de behöver kläder i största allmänhet.

Dagen, Libris och PMU samlar in handstickade och handvirkade babymössor, babyfiltar och koftor hela sommaren. Vi ser till att de kommer direkt till Panzisjukhuset och kan lova att de verkligen blir till stor nytta där.

Vill du vara med och hjälpa till?

Sticka eller virka i storlekar från nyfödd och upp till ett år.

Sticka eller virka i garn som är lätt att tvätta för hand (inte ullgarn som filtar ihop sig) och tänk på att det inte riktigt är vinterkläder som behövs.

Sticka sådant som du gärna skulle ge bort till en ny liten människa i din närhet, så blir säkert en mamma i Kongo lika glad som en mamma här
På en fråga i loggen har de svarat att superwash är ok
Användarens profilbild
Av melon
ericah skrev:från värma litens fb-sida
Barnen på Panzisjukhuset behöver mössor som skydd mot nattkyla och solsken.

Sticka eller virka i garn som är lätt att tvätta för hand (inte ullgarn som filtar ihop sig) och tänk på att det inte riktigt är vinterkläder som behövs.

Sticka sådant som du gärna skulle ge bort till en ny liten människa i din närhet, så blir säkert en mamma i Kongo lika glad som en mamma här
På en fråga i loggen har de svarat att superwash är ok
Tack! :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?