Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Tips på litteratur och hemsidor som behandlar ämnet!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej,

Jag vill tipsa om en bok som är på gång att komma ut; The Art of Roughhousing av Lawrence Cohen m.fl.

http://theartofroughhousing.com

Roughhousing betyder här ungefär fysisk lek, såsom brottning, kuddkrig etc.

Tydligen finns en del forskning som visar att barn mår bra av fysisk lek av alla de slag. Det stämmer väl ganska bra med tankarna i det här forumet, brottning är liksom ett annat sätt att få och ge kroppskontakt. Dessutom övar man kroppskontroll och socialt samspel.

De har också en Facebooksida där det finns en massa kul och inspirerande videos:

http://www.facebook.com/pages/The-Art-o ... 4393761221

Jag har också bloggat om kapitlet om ämnet i boken Playful parenting:

http://xn--detknsligabarnet-ynb.se/2010 ... -parenting

Skulle någon vilja vara med och starta något slags rougghousing-sällskap här i Sverige och bjuda hit författarna så får ni gärna kontakta mig!!

Hälsningar

D
Kul! Självkontroll för alla inblandade kan jag tänka att man tränar också. A älskar att hoppa och busa runt i sängen med både mig och pappa. Jättemysigt men ibland svårt nu när han börjar bli större (snart 4). För honom att komma ihåg att man inte får bitas, slå hårt eller hoppa riktigt var som helst på oss ("han vill inte ha några syskon" är fadern standardreplik...). Också för oss att komma ihåg att det inte är helt pedagogiskt att blir arg på en unga man själv har busat upp även om han blir för hårdhänt och han inte riktigt kan ta till sig en tillsägelse direkt och allra helst känna av när vi måste hjälpa honom ner i varv innan vi är där. Respekt för andras fysiska gränser kan man ju hoppas på i förlängningen :-)
:tumup:
Bra! Det där tror jag på. Med två vilda kollar med stort fysiskt behov är det i ärlighetens namn svårt att inte bli trött på allt brottande så det ärvts att bli pmind om att det är bra också.
Det märker jag klart och tydligt på min Moa. Hon är väldigt fysisk i sin lek, älskar att brottas och har ett stort behov av att springa. Det är tur att hon har kompisar som är med på banan. :wink: ska kolla in boken.
morgon skrev:
miom skrev:"bones heal faster than timidity and fearfulness" det här måste jag brodera på en tavla till sambon. Han skulle älska det. :tumup:
:vågen: Det borde sitta lite varstans.
På akuten kanske som tröst :lol:
Vad bra! Det är typ den enda gången jag får vara nära Valter, när jag busar med honom. :tumup:
Men jag tror det är rätt ovanligt för jag märker att andra (både föräldrar och barn) ser helt förskräckta när vi härjar med ungarna! :wink: :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?