Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kharmion
Jag skall väva mig en kortsjal i linne, och funderar på hur grovt garn som är lämpligt att använda. Jag har tittat lite på 8/1 eller 12/1, eftersom de ser ut att vara ungefär lika grova som trådarna i min bomullssjal, men lin och bumull har ju inte riktigt samma egenskaper så jag är osäker på om det är relevant. Borde jag ta tunnare trådar, tror ni? Jag kommer att väva i kypert (har inte bestämt vilken än).
Har tyvärr inget svar till dig, men har också funderat på om det finns människor därute som väver sina egna sjalar.

Såg nyligen att min Natibaby diamond och min farmors handvävda kökshanddukar är vävda på samma sätt. Nyfiken på vad du får för svar. Tänker kanske be min mamma väva en, hon har en vävstol som står oanvänd just nu.

Köper du en färdig varp eller gör du allt själv från scratch? (Nu kanske jag blandar ihop begreppen, ber om ursäkt i så fall) Varifrån handlar du vävgrejer?
Bild

Här är början på den hemvävda linnesjalen. Naturligtvis har det smugit sig in ett trampfel, men eftersom det kommer att döljas i en fåll får det vara.

Bara tre meter kvar! :D (Tur att man kan delegera vävandet till sin far som ändå bara skrotar hemma under sommarlovet.)

Deadline: MTV i Visby, det borde gå.
Användarens profilbild
Av Elflin
Kharmion skrev:Bild

Här är början på den hemvävda linnesjalen. Naturligtvis har det smugit sig in ett trampfel, men eftersom det kommer att döljas i en fåll får det vara.

Bara tre meter kvar! :D (Tur att man kan delegera vävandet till sin far som ändå bara skrotar hemma under sommarlovet.)

Deadline: MTV i Visby, det borde gå.
:love: :app:
Tack! Det går långsamt framåt eftersom trådarna envisas med att gå av lite då och då, men jag hyser tillförsikt. Ja, det är gåsöga.
Användarens profilbild
Av melon
Kharmion skrev:Tack! Det går långsamt framåt eftersom trådarna envisas med att gå av lite då och då, men jag hyser tillförsikt. Ja, det är gåsöga.
Varptrådarna? Ja, lin går av väldigt lätt i varpen. Jag har hört att det går bättre om man blöter ner varpen, har du provat det?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?