Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Wow, vilken fin mössa ponyo :love:
Jag kunde inte sova inatt av olika anledningar. Resultatet blev att jag råkade shoppa lite. Det blev chunky garn till en tröja åt mig själv, en sådan här vill jag sticka
Bild
Garnet jag köpte var inte det märket och den färgställningen som är på bilden utan rosa/grått/lila.
Användarens profilbild
Av ellla
ellla skrev:
solängel skrev:
Ponyo skrev:Sitter och bläddrar igenom etsy, och hittade denna:
Bild
Snacka om välstickad
Och HUR söt som helst! :love:
:iagree: och roligt att se dig här Solängel!
Var det ett mönster Bubbi?

En sån i angora skulle ju vara :loving:
Användarens profilbild
Av tweed
Nä, jag fattar inte, det är det rödmarkerade jag fastnar på. Superirriterande eftersom jag bara har den här stickningen med mig och nätet var för överbelastat här hela dagen igår för att kunna fråga här :? Så snabbt svar tack, innan alla midsommarfirare vaknar och börjar kolla fb :lol:
kvarnvik skrev:Nu börjar det krångla till sig i huvudet av norskan :hmm:
Det blå förstår jag, men sen när det börjar bli instruktioner i flera steg så säger min amningshjärna stopp, jag orkar liksom inte hålla i huvudet vad som ska göras medan jag klurar vidare på norska :roll: Och jag har en känsla av att man behöver ha lite koll på helheten för att inte behöva repa upp för mycket :lol:
Etter å ha str hele stjerneborden,
fell av de 5 klippem midt
foran og str videre fram og
tilb med åpning midt foran.
Bytt til p 4 og str nå videre
med stripemønster iflg diagr
2. Beg ved pil merket valgt
størr og str først 2 p fram og
tilb. På de p der du str med 2
fg (dvs. p med lus), str siste m
på p med begge fg.
Sett samtidig
et merke i hver side av arb
med 46 (50) 55 m til hvert
forstk og 91 (99) 109 m til
bakstk. La merketr følge arb
oppover. På neste p beg å felle
mot midt foran i beg og slutten
av p hver 2. p. Fell 2 m i
beg av p ved å str 3 m r sm og
i slutten av p ved å løfte 1 m
løs av p uten å str den, str de
2 neste m r sm, løft den løse
m over de str m.
Fell hver 2.
p, på retten av arb og innenfor
de 2 ytterste m i hver side.
Fell på denne måten i alt 2
(3) 3 ggr, fell videre hver 2. p,
kun 1 m i hver side ved å str
2 m r sm i beg av p, og ved å
løfte 1 m løs av p i slutten av
p, str neste m r, løft den løse
m over den str. Fell på denne
måten i alt 7 (8) 10 ggr, hele
tiden innenfor 2 m i hver side.
Fell videre hver 4. p i alt 4 (3)
3 ggr.
Användarens profilbild
Av Fryle
kvarnvik skrev: Fell 2 m i
m over de str m.
Minska två maskor i början av varvet genom att sticka 3 maskor rätt tillsammans och i slutet av varvet genom att lyfta 1 maska löst av stickan utan att sticka den, sticka ihop de två följande rätt, lyft den lyfta maskan över de stickade maskorna.

Tror jag att det står.
Användarens profilbild
Av tweed
Fryle skrev:
m over de str m.
Minska två maskor i början av varvet genom att sticka 3 maskor rätt tillsammans och i slutet av varvet genom att lyfta 1 maska löst av stickan utan att sticka den, sticka ihop de två följande rätt, lyft den lyfta maskan över de stickade maskorna.

Tror jag att det står.
:tackar:
Men lite annorlunda sätt att göra det på va :hmm:
Användarens profilbild
Av melon
Fryle skrev:
m over de str m.

Tror jag att det står.
:iagree:
Användarens profilbild
Av tweed
Ny fråga: JAg förstår ju att jag ska maska av och dela för ärmhål, men på vilken sida om markeringen tror ni att jag ska göra det? Det står så här:
Samtidig når arb fra brettekanten
måler ca. 16 ½ (18)
19 ½ cm, fell 6 m i hver side
ved sidemerkene, til ermehull.
For- og bakstk str nå videre
hver for seg.
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:Ny fråga: JAg förstår ju att jag ska maska av och dela för ärmhål, men på vilken sida om markeringen tror ni att jag ska göra det? Det står så här:
måler ca. 16 ½ (18)
hver for seg.
Jag tror du ska avmaska 3m på var sida om markeringarna.
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnvik skrev:Ny fråga: JAg förstår ju att jag ska maska av och dela för ärmhål, men på vilken sida om markeringen tror ni att jag ska göra det? Det står så här:
måler ca. 16 ½ (18)
hver for seg.
Jag tror du ska avmaska 3m på var sida om markeringarna.
Det känns ju logiskt, då kör jag på det, imorgon, nu är det sista minuterna på Bond :roll: och sen läggdags :zzz:
melon skrev:Gaaaah jag hatar verkligen måstestickningar. Jag har INGEN inspiration alls, och det måste vara klart den tredje juli. :whut:
Jag förstår dig.

:klappar:

Jag har slutat ta på mig hobbyprojekt med fasta slutdatum. Textilnördande är min hobby och lägger man in måste framför så tycker jag inte det är kul längre. Visst gör jag saker som skall bli presenter och liknande men då tänker jag att det skall bli presenter någon gång och inte till ett visst tillfälle (som en väska jag håller på med, mormor ska få den men om det inte blir när hon fyller år så får det bli till jul).
erisara skrev:
melon skrev:Gaaaah jag hatar verkligen måstestickningar. Jag har INGEN inspiration alls, och det måste vara klart den tredje juli. :whut:
Jag förstår dig.

:klappar:

Jag har slutat ta på mig hobbyprojekt med fasta slutdatum. Textilnördande är min hobby och lägger man in måste framför så tycker jag inte det är kul längre. Visst gör jag saker som skall bli presenter och liknande men då tänker jag att det skall bli presenter någon gång och inte till ett visst tillfälle (som en väska jag håller på med, mormor ska få den men om det inte blir när hon fyller år så får det bli till jul).
Jag försöker också tänka som du erisara men ibland sitter jag där och gör något till någon annan som är jättetråkigt.
Det är märkligt hur det blir trist bara för att man känner att man måste. I vintras stickade jag en echo flower till min mamma som fyllde år och den var sååå tråkig att sticka och jag tror att det var bara för att den skulle vara klar till en viss datum och jag kände mig tvungen att sticka varje kväll. Sjalen försvann i posten så hon fick den aldrig. För några månader sedan stickade jag en ny till henne. Samma mönster, samma garn och till samma person men den var inte alls tråkig att sticka och jag tror det var för att jag inte kände att jag var tvungen att sticka på den varje kväll utan bara stickade när jag hade lust.
  • 1
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?