Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ToveLi
Jag fick en ringsjal av Nadja :heart: och gillar den tokmycket men tycker att ringarna ofta hamnar så de trycker mot mitt bröst (är storbystad). Gör jag nåt fel?
Sedan händer det ibland att Axel nästan glider ur sjalen i nederkant, vad har jag gjort fel då?
Användarens profilbild
Av HannaGerda
prova att bära japanskt är mitt tips! Jag tycker också att ringarna trycker mot bröstet när jag bär i ringsjal men inte med japanskt för då har man ju ringarna på ryggen. :tumup:

Hmm att han glider ur kanske beror på att du inte spänt underkanten tillräckligt. Jag tycker det är viktigt att verkligen dra upp Knuts knän, pula in sjalen ordentligt under rumpan och spänna till den undre kanten så att han sitter med rejält putig rumpa.
Användarens profilbild
Av SCSI
Trycker ringarna mot bröstet sitter de för långt ner. Det finns typ en miljon olika sätt att vika tyget vid ringarna, kan tänka mig att det är lite olika hur sjalen ligger på axeln beroende på hur tyget är vikt/sytt... jag sydde om min sjal som jag köpte av Fru Fiske här eftersom jag inte riktigt var kompis med den vikning den hade från början...

Joel glider ur/ner när han inte sitter isär med benen tillräckligt - han måste sitta ordenlig groda över höften för att sitta säkert, med tyget ordentligt utdraget i knävecken och rejält "djup" på rumpan liksom.

jag rekommenderar oxå japanskt! :tumup:
Användarens profilbild
Av HannaGerda
Kan ju tillägga att japanskt är mycket svårare att glida ur också för då har man sjalen mellan benen.
Användarens profilbild
Av KATARINA
Om du vet ungefär hur hårt ringsjalen är åtdragen när du har barnet i den så kan du försöka att ha den lite lösare innan bara. Har man den jättelöst från början så blir det svårare att ställa in den.

Ringarna ska vara ungefär vid nyckelbenet när man är klar, så ha dem lite ovanför när du börjar. Se till att tyget är utbrett från knäveck till knäveck.
Användarens profilbild
Av Marina
Mitt tips blir att se till att ändarna är kortare än mitten, det ska vara som en påse, sedan när jag sätter ner A i ringsjalen så tar jag ner honom uppifrån och så viker jag liksom in halva sjalen mellan honom och mig så han sitter mitt i "påsen".

Ringarna sitter bäst när de sitter mellan nyckelbenet och bröstet tycker jag.

Här gillas inte japanskt lika mycket för lilleman gillar att sitta och fäktas :loving:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?