Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mosan
sofin skrev:Igår åkte Minna och jag tvärbana, Minna satt och halvsov i Angelpacken på min rygg. Tre killar i 15-16 års åldern ska kliva av och passerar mig varpå kille nr2 petar på sin kompis och pekar "Åååååh, kolla där!!" med sån där bebisgullsröst :D
Det är härligt när tonåringar har kommentarer!
Av FrokenG
Fick höra av min farmor att hon och mitt faster sett mig på väg hem ifrån dagis. Sonen i vagn, Lillan i sele på magen. Farmor hade känt igenom mig men faster hade sagt att det omöjligt va jag "hon va för tjock och dessutom va det ju bara stora barnet med".
Användarens profilbild
Av HPe
Var uppe på skogsmässa i helgen och skrutt sov i Manducan på ryggen.
Hörde bakom mej en farbror "Men, hennes ryggsäck rör sej..... Ah, kolla, det är en onge däri!" Sen berättade han att hans sons familj fått ett barn som fötts prematurt och "Mamman hade den i sånt där skynke på magen, sen blev hon tyngre och fick åka ärrrgonååmisk sele. Sån som du har. Då bar jag hon också mycket." Och så såg han jättestolt och glad ut. :heart: :D
Användarens profilbild
Av HPe
Lovika skrev:"Sådant fanns inte när jag hade småbarn" från äldre kollegor på jobbet
DEN brukar jag också få höra och så tänker jag varje gång "Klart att de fanns (kanske inte likadana, men kom inte och säg att ingen sjalade på typ hippie-70-talet!)men letade inte upp det. Den hoppade inte på mej heller."
Förvisso har det blivit lättare med Internet, men jag kände/visste inte om någon som sjalade innan jag fick barn. Nu gör jag det. :)
Samtidigt är det så kul att så många är positiva!
Visserligen inte en kommentar jag fått, men jag pratade med en av mammorna i föräldragruppen som precis köpt en moby och jag frågade hur det var att bära i den jämfört med bb´n hon har, hon svarar att det känns som man är ett med sin bäbis :heart:

En afrikans man hejdade mig häromdan på affärn och sa med värme i rösten att jag bär ju mitt barn som kvinnorna hemma i afrika gör :vågen:
HPe skrev:Var uppe på skogsmässa i helgen och skrutt sov i Manducan på ryggen.
Hörde bakom mej en farbror "Men, hennes ryggsäck rör sej..... Ah, kolla, det är en onge däri!" Sen berättade han att hans sons familj fått ett barn som fötts prematurt och "Mamman hade den i sånt där skynke på magen, sen blev hon tyngre och fick åka ärrrgonååmisk sele. Sån som du har. Då bar jag hon också mycket." Och så såg han jättestolt och glad ut. :heart: :D
:loving:
Användarens profilbild
Av SCSI
husmodern skrev:En afrikans man hejdade mig häromdan på affärn och sa med värme i rösten att jag bär ju mitt barn som kvinnorna hemma i afrika gör :vågen:
Ja, såna har jag träffat några jag med. Det som börjar kännas lustigt är att det aldrig är några kvinnor som kommenterar - även om jag sett flera le mot oss där vi kommer gående, Joel och jag. Men flera afrikanska män har talat sig varma om hur fint det är att bli buren av sin mamma. :heart:
Användarens profilbild
Av KATARINA
Idag kom en kvinna fram och frågade var man kunde köpa en barnvagn, mitt på Drottninggatan. Jag tänkte att hon skulle fråga om Ergon som jag bar i. Hade inte direkt med frågan i TS att göra men var lite komiskt.
Användarens profilbild
Av sofin
Idag var det tre personer som hajjade till och utbrast "Men oj, har du en liten där bak också!!!". Alla tre sa dessutom "Den var inte gammal inte, ett halvår??", fast hon är ju faktiskt ett år om tre veckor (!!!!!!!!!).

Och så har jag lånat ut min Pikkolo-sele och en mei tai till granntjejen :D Som svingade upp sin 5-månaders på ryggen utan problem medan jag tittade på. Jag är impad! Så lätt gick det INTE för mig första gången. Heja, heja!! No more Babybjörn på Nybodahöjden :D
Användarens profilbild
Av Shpongle
Idag var det en tant som kom fram och frågade August om han ville byta med henne :loving: eftersom det verkade så mysigt att sitta sådär bra på mammas rygg.
Användarens profilbild
Av SCSI
sofin skrev:Idag var det tre personer som hajjade till och utbrast "Men oj, har du en liten där bak också!!!". Alla tre sa dessutom "Den var inte gammal inte, ett halvår??", fast hon är ju faktiskt ett år om tre veckor (!!!!!!!!!).
Jag tror att barn ser mindre ut när man bär dem. Nu ÄR ju min unge inte mer än en knappt halvår, men folk gissar på att han är näst intill nyfödd allt som oftast...
sofin skrev:Och så har jag lånat ut min Pikkolo-sele och en mei tai till granntjejen :D Som svingade upp sin 5-månaders på ryggen utan problem medan jag tittade på. Jag är impad! Så lätt gick det INTE för mig första gången. Heja, heja!! No more Babybjörn på Nybodahöjden :D
:vågen: Jag lånade ut en ringsjal till min granne som har en 10månaders, men hon blev inte förtjust i den alls. :|
Användarens profilbild
Av Bianca
Jag tog en sjalpromenad bort till "mini-centrum" här igår, först till biblioteket och sedan affären. Och just den här dagen fick jag ovanligt många kommentarer, allt från de vanliga "där har han det bra!" till ett oväntat "vilken söt bebis" från en 15-årig kille. Gubbarna på bänken log och pratade lite med Arve, liksom kassörskan.
Hemma på gården fick jag också trevliga kommentarer från några äldre herrar som satt och njöt av vädret!

Det är ovanligt med sjal här, jag har inte sett någon annan sedan jag flyttade hit, så folk blir alltid förvånade. På Öppna Förskolan har jag både fått kommentarer om "Gud vad käckt", "Så mysigt" samt även från en av fröknarna när jag skulle gå hem : "Nu somnar han väl gott! Jag bar alltid mina barn så när vi bodde utomlands, och det var SÅ mysigt" :heart:
Även "Det är ju som ett konstverk att titta på" tyckte jag var fint, och då bar jag i en Grå BB-slen.... Tänk vad de skulle sagt om en del av de riktigt färgglada sjalarna!

En annan rolig kommentar fick jag av en arbetskamrat: "Är det ute med BabyBjörn nuförtiden?". :Hahaa:

Man märker också att folk frågar mer om bebisen när man har sjal än när man har vagn, det blir mycket småprat på bussen, i äffären, i väntan på grön gubbe osv. Tror att det till stor del beror på att bebisen är mer synlig och tillgänglig, man kan vara lite på håll men ändå kommentera. Till skillnad från när han ligger i vagnen och sover, tackochlov avhåller de flesta sig från att dyka ner i en okänd barnvagn!

/Bianca
Bianca skrev: Man märker också att folk frågar mer om bebisen när man har sjal än när man har vagn, det blir mycket småprat på bussen, i äffären, i väntan på grön gubbe osv. Tror att det till stor del beror på att bebisen är mer synlig och tillgänglig, man kan vara lite på håll men ändå kommentera. Till skillnad från när han ligger i vagnen och sover, tackochlov avhåller de flesta sig från att dyka ner i en okänd barnvagn!

/Bianca
Jag har märkt att det blir väldigt mycket prat och uppmärksamhet kring min unge för att hon sitter i sjal. Och framför allt så skall folk hålla på och ta på henne! :evil: Jag ser aldrig att folk dyker ner i barnvagnar och skall klappa på kinden, pussa på handen, klämma på fötter och hålla på och talla.
Den senaste veckan har vi fått ett 20-tal kommentarer i stil med "där sitter du bra".
Och för ett tag sen så blev en äldre granne jätteglad när hon såg att jag bar på ryggen för "det gör man hemma i afrika" och jag pratade bärsjalar en bra stund med grannarna.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 37

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?