Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Asereht
Jag har inte varit inne här på evigheter. Många barn = mycket att göra inför och omkring skolavslutningar. Dessutom tog vår äldsta studenten så det har varit en hel del förberedande och fixande.

Det är annars så himla kul att kika på vad andra gör tycker jag. Inspirerande!

Själv är jag lite av en mormorsrutoman. :D Mormorsrutor är så otroligt enkelt att pyssla med, man bheöver inte tänka så mkt och virka med en ettåring som klänger på en är enklare än att sticka. 8)

För ett tag sedan gjorde jag klar min andra stora mormorsrutefilt för i år. Jag har som projekt att göra mig av med restgarner och udda nystan så att jag får lite ordning på torpet.

En gjorde jag i massa färgkombinationer, en del rätt galna men jag gillar det. :D Den är 120 x 160 cm stor och min dotter fick den i 19 årspresent.

Bild

Årets andra fick bli i blå/blågröna toner. Fick ett ryck och färgsorterade mina rester och då föddes idén. Den blev 100 x 130 cm som klar. Hur stora de blir beror lite på garn och ork.

Bild

För tillfället håller jag på med ytterligare en filt. denna gång i rosa, röda, lila och orange toner. Blir intressant att se vad det blir av det i slutänden. :D

Jag fäster alltid trådarna medan jag virkar för att fästa hundratals trådar i slutänden skapar bara ufon, iaf hemma hos mig. Jag gör det på ett sätt som både håller trådarna på plats och som gör de osynliga. Jag har gjort en förklaring i min blogg om någon är intresserad.

Om man inte ser bilderna i inlägget så finns de i bloggen.
Användarens profilbild
Av Asereht
thulo skrev:

Nån bild på hur den blev färdig? Och hur blir filten fyrkantig? Eller blir filten 6-kantig?
:wave: Hej kompis! Hoppas brevlådan varit snäll. :D
Av Alllis
Du är en pärla :vågen: . Jag har redan varit inne och hämtat mönstret på din sida. Tittar på din blogg lite då och då, massor av inspiration.........du e så duktig!
Användarens profilbild
Av ericah
Jag var upp på vinden hos pappa i helgen och hittade denna bland mina gamla saker (den fick följa med hem till M). Min mamma har virkat.
Bild
Bild
Bild
Av tumbler
ericah skrev:Jag var upp på vinden hos pappa i helgen och hittade denna bland mina gamla saker (den fick följa med hem till M). Min mamma har virkat.
Bild
Bild
Bild
:love: Oh, så söt! Och smart! Vilken bra idé.
Användarens profilbild
Av Juliusdotter
tumbler skrev:
ericah skrev:Jag var upp på vinden hos pappa i helgen och hittade denna bland mina gamla saker (den fick följa med hem till M). Min mamma har virkat.
Bild
Bild
Bild
Och jag undrar vad den skall användas till :hmm:
Användarens profilbild
Av hörnsten
Juliusdotter skrev:
tumbler skrev:
Bild
Bild
Bild
Jag med. :hmm: Kan bara få det till en väska som blir en keps med grytlappar i? :lol:
Av tumbler
hörnsten skrev:
Juliusdotter skrev:
tumbler skrev:
Bild
Bild
Bild
Jag med. :hmm: Kan bara få det till en väska som blir en keps med grytlappar i? :lol:
Jag ser det som en liten väska till en liten docka, man öppnar den och vips! har man en liten vagga med kudde og täcke! :loving:
  • 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 117

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?