Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Siania
Måsen skrev:
Elin skrev:jag vet inte HUR lång tid det tog för mig att ta mod till mig och beställa en inka...satt med fingret på köpeknappen så länge att jag fick kramp.....men den var ju så RANDIG!!!!!
Min första var en naturfärgad Moby Wrap och sen blev det en naturvit Bebina. Man vill ju ha nåt som passar till allt liksom, och inte är för uppseendeväckande. Randigt, starka färger? Nej, ALDRIG! Så hippieaktigt!

:rofl: Vad goa ni är! :heart:
Användarens profilbild
Av Bina
:iagree: och skulle man ha tag i en begagnad fick man bannemig vara på hugget... tex så fick jag tag i en ringo blåsippa till slut :wink:
Användarens profilbild
Av thanisa
För mig tog det lång tid innan jag bestämde mig för vilken sjal det skulle bli. Trodde jag ville ha något diskret men den jag fastnade för var den mycket neutrala och färglösa katjan :) Jag har inte kännt att man gjorde det hemma heller att man vart uttittad. Jo, det har jag både i gbg och i borlänge blir man uttittad mer än här när man bär i sjal. Jag har inte döljt sjalen.

Men jag trodde aldrig jag skulle bära på ryggen och mer än en sjal behövs väl inte.

Snart 5 år och sjalsamlingen har växt och nu är det vardag att se sjalar. Jag kan dock säga att jag nog inte trivs i de neutrala sjalarna, de två ljusa jag har känns inte riktigt mig så de kommer jag nog få åtgärda.
Användarens profilbild
Av Ester
Sessa skrev::iagree: och skulle man ha tag i en begagnad fick man bannemig vara på hugget... tex så fick jag tag i en ringo blåsippa till slut :wink:
och med den blåsippan följde ett tips om ett litet forum där man kunde få tips om hur man skulle få till knytningar och ringar...

och liiiite annat också...eller vad säger du? :roll:
Användarens profilbild
Av sacha42
Buscilla skrev:
sacha42 skrev:får man känna så än fast det bara var 2år sen man upptäckte sjalar?
Självklart, två år är ju dööööölänge :D .
:vågen:
Användarens profilbild
Av Bina
Elin skrev:
Sessa skrev::iagree: och skulle man ha tag i en begagnad fick man bannemig vara på hugget... tex så fick jag tag i en ringo blåsippa till slut :wink:
och med den blåsippan följde ett tips om ett litet forum där man kunde få tips om hur man skulle få till knytningar och ringar...

och liiiite annat också...eller vad säger du? :roll:
Jepp och du är därmed skyldig till många affärer :lol: 8)
Av Pétronille
Ah vad ni har varit med länge!!!
*full av beundran* :D
Av Emmiez
Jag provade sjal till min systerson första gången 04, gillade det mycket :-) men sen har jag inte burit på några år förän för någon månad sen, men ja hade glömt hur man knöt så det gick inte så bra först, fick få hjälp av syrran :-D

Kommer nog in i det mer nu när jag får eget barn som nog kommer bli buret mer i sjal än vad min systerson blev av mig. :heart:
Användarens profilbild
Av Elinea
Kosmos skrev:
viola skrev:Ha, ha vad roliga ni är!
Jag bor i en liten byhåla, är sjalnovis och känner just så - just nu! :-) Idag gick jag på premiärtur med sonen i sjalen och hämtade dottern på förskolan. Tyckte ALLA stirrade på mig. :-D
Ja jag känner oxå så...
Tycker det är lite jobbigt att knyta sjal offentligt eftersom jag tycker att folk tittar (men det är väl troligen i min hjärna, det kan ju vara så att de tittar för de är intresserade :D )
Jo visst tittar folk mycket fortfarande, men de flesta är ju väldigt positiva och ser så glada ut. Kom in en kvinna på BVC idag när vi skulle gå som enligt min man bara sken upp helt när hon såg Linnéa i sjalen. Jag har fortfarande bara sett en till med sjal och då bor jag ändå i Stockholm, så det är ju inte så himla vanligt ännu.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
... och själv minns jag tiden då det där med att FÄRGA en fin köpes sjal endast var tänkbart om man fått någon stor, ful fläck på den (typ...) och det där med att ens tänka tanken att KAPA i en sjal kändes som en hädelse! :shock:

Kändes smått rebelliskt när jag och Anna följde Katharinas exempel och kapade en stork-inka till att göra ringsjalar där våren 04! 8) :lol:
Användarens profilbild
Av Kusmi
Jag trodde ingen hade sjal och att sjalare var mysko människor.
Användarens profilbild
Av emelie
:Hahaa:

Ja, det räcker med våren06 för att man skulle bli stirrad på.

Jag köpte en Moby men sen skulle jag inte ha nån mer. Hallå, ska man gå bära på värsta stora barnet, eller? :roll:
jaaa... okdå, en vävd kan man man väl köpa men vem behöver fler än 1 trikå o 1 vävd?
Ja, det var tider det, när man kunde gå runt o vara sjalnaiv.

Men å andra sidan så kan man fortfarande bli stirrad på, även i Sthlm.
Knyt upp en fyraåring på ryggen o spring genom Söder en fredagkväll vid 22 så får ni se. Pubgäster -> :siishah:
Användarens profilbild
Av frida
Märker att när jag tänker på olika medlemmar på forumet fortfarande kopplar dem med vissa sjalar som de hade då jag började här. Tex Lin är norrsken (oj vad jag tittat på den knytinstruktionen!) och Trollmamma är didy lars. Och Sannasmamma köpte alla sjalar :wink:
Användarens profilbild
Av Mi
... och själv minns jag tiden då det där med att FÄRGA en fin köpes sjal endast var tänkbart om man fått någon stor, ful fläck på den (typ...) och det där med att ens tänka tanken att KAPA i en sjal kändes som en hädelse!
Haha, jag är där fortfarande :shock: Kommer nog aldrig att klippa el. färga en sjal, it's a big NO NO :nono:

Jag minns mest hur man spänt satt och väntade på ett nytt inlägg.. :oops:
Användarens profilbild
Av 4ungar
:lol: härlig läsning :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?