Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Trulle
Sonen har varit lita strulig vid nattningen den sista tiden. Sängen blev en ond zon.
Han är ingen kille som kan sitta och mysa i soffan mer än 2 sek sen måste han typ springa en runda klättra lite mm
Men då kom mamman på att ahh... jag sätter honom i sjalen så kan vi ha lite gos och mys där. Någon dag somnar han där och någon dag blir han bara jätte såsig och då går jag och lägger honom i hans säng sitter hos honom någon minut och han sover!!

Så tack gode gud för att sjalen finns :tumsup: :vågen: :heart:

Vad skulle jag gjort utan? Jo haft en ostbågformad värkande rygg och aplånga armar!!
Användarens profilbild
Av boosten
Ja alltså,det är nästan så att jag är imponerad av alla miljontals föräldrar som klarar sig utan! :lol:
Av Trulle
Jag träffade en vännina idag jag sa att jag bar honom i sjalen då säger hon: Orkar du fortfarande bära honom? (Tror hon hade baby björn.)
Sonen är 16 mån och ingen klump. Men det känns ju inte med sjal!!!
Användarens profilbild
Av emelie
boosten skrev:Ja alltså,det är nästan så att jag är imponerad av alla miljontals föräldrar som klarar sig utan! :lol:
:iagree:
Jag har haft ett sjalbarn utan att ha sjal så jag vet att sjalen är livsnödvändig. :roll: :wink:

När man har barn med feber så är det verkligen helt överlägset. Trött o klängig blir nöjd o somnar i gosig Didy. :heart:
Användarens profilbild
Av teres
Tänkte precis detsamma idag vid middagstid. Kan förstå att man klarar sig utan sjal med ett barn, men med flera?

Lillan har varit på babysim och var fullständigt övertrött, precis när hon skulle somna var det dags att hämta syster på dagis, det blev liksom ingen ordning på något. Sedan gick det liksom inte att somna henne, men inget var bra. Samtidigt måste jag börja laga mat till storan som håller på att svälta ihjäl, alltså upp på ryggen i sjalen. Bebis lugn och somnar efter en stund, mat blir lagad.

Hur sjutton gör föräldrar utan sjal? Låter man bara barnen/t skrika eller?
Användarens profilbild
Av sacha42
sjal är underbart :D
Av Aelia
JA precis, undrar oxå hur andra klarar sig utan, jag är sååå tacksam att jag hittade denna sekt 8)
Av eamane
Aelia skrev:JA precis, undrar oxå hur andra klarar sig utan, jag är sååå tacksam att jag hittade denna sekt 8)
:iagree: Totalt!!!
Användarens profilbild
Av Fine
teres skrev: Hur sjutton gör föräldrar utan sjal? Låter man bara barnen/t skrika eller?
Just det har jag undrat sååå många gånger. Hur GÖR föräldrar utan sjal :?:
Jag vet ju att det finns en faslig massa föräldrar som inte sjalar, så uppenbarligen går det ju att vara förälder utan sjal. Men jag kan inte fatta hur.
Användarens profilbild
Av Elinea
Fine skrev:
teres skrev: Hur sjutton gör föräldrar utan sjal? Låter man bara barnen/t skrika eller?
Just det har jag undrat sååå många gånger. Hur GÖR föräldrar utan sjal :?:
Jag vet ju att det finns en faslig massa föräldrar som inte sjalar, så uppenbarligen går det ju att vara förälder utan sjal. Men jag kan inte fatta hur.
Jag fattar inte heller. Har ju använt sjalen nästan jämt sen Linnéa var typ fem dagar gammal. I början hade det väl gått att bära henne i armarna jämt för då vägde hon bara två kilo, nu blir det tungt ganska fort och hon väger ändå bara fem kilo så det är ju inte så mycket egentligen. Hur får man något gjort alls om man har ett barn som vill bli buret men ingen sjal? Sitter här nu med en liten febrig tjej (efter vaccination) som fast hon verkade må ganska dåligt somnade nästan på en gång när jag satte ner henne i sjalen.
Av Trulle
Ännu en kväll utan tårar...en son som somnade i SJALEN

Det är som en utanpå livmoder :heart: :heart: :heart:
Användarens profilbild
Av teres
Jag har funderat lite, tror att vi egentligen har blivit lite bortskämda :P

Talade med ett par mammor på öppnis, de beklagade sig om ditten och datten; ni vet om hur lite tid de hade, när barnet sov hann de precis laga mat till sig själva eller duscha, sen fanns det liksom inte tid till annat under dagen när bebis var vaken (iofs var de alla förstagångsmammor). De undrade var jag fått tiden ifrån och om inte lillan krävde mycket av min tid eftersom jag aldrig ger eller har gett burkmat, utan lagar till barnen jämt, använder tygblöjor etc.

Tror det är så att lillan får tanka närhet i sjalen så kan jag sedan låta henne ligga på golvet när jag grejjar en stund, när hon känner sig trött, kinkig etc, upp i sjalen igen. Tror hon fattar att man kan sitta själv (brevid) en stund för att mammafamnen finns lätt tillgänglig när man känner för det?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?