Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av LillaSnöflingan
Vi bor i norrland och här finns tyvärr mycket mygg, framförallt på kvällarna. Har man bebisen i vagn så har man ju myggnät. Men hur gör man när man bär? Även om man sätter kläder på bebisen så kan man ju inte täcka ansiktet. :hmm: Hur gör ni?
Användarens profilbild
Av Keke
Ingen aning, men jag har köpt sådanna här för att testa att hålla myggen från familjen i år. Vet dock inte ännu om de funkar (fick hem dem idag), men det kändes miljövänligt och snällt.

Bild

"Armband för hela familjen. Håller myggen borta.

Gjort med ren naturlig citronella olja, Innehåller inte några kemiska komponenter. Ofarliga och giftfri!

Bra skydd för att undvika bett av myggor.

Dekorativa armband som även har bra funktion.

När den inte används så bör den förvaras i påsen för framtida bruk."
Användarens profilbild
Av Keke
Dubbelt
Av legenden29
Oj, här måste jag tassa för här kan man ju få tips. Vi kliar ihjäl oss tills vidare, för fast vi bor i Stockholmsområdet så har vi mygg i massor (eller så gillar de bara oss mest o inar omkring vårt hus i stället för att orka flyga norrut...)
Användarens profilbild
Av Keke
sedan kom jag på, jag har skaffat en app som ska hålla någon högfrekvent ton som skrämmer myggen, men även detta har jag inte testat. Och här funderar jag på om andra djur hör och blir störda?
Användarens profilbild
Av sirisirius
sån här hade vi förra sommarn: Bild

funkade riktigt bra, dock är den rätt dyr och håller inte jättelänge.

annars smörjer jag med citronellaolja.
Användarens profilbild
Av Plinga
Keke skrev:sedan kom jag på, jag har skaffat en app som ska hålla någon högfrekvent ton som skrämmer myggen, men även detta har jag inte testat. Och här funderar jag på om andra djur hör och blir störda?
Vi satt ute en kväll med vänner, vi hade två telefoner med en sån app, men icket. Myggen kom ändå.... :?
Användarens profilbild
Av Kristina
Keke skrev:Ingen aning, men jag har köpt sådanna här för att testa att hålla myggen från familjen i år. Vet dock inte ännu om de funkar (fick hem dem idag), men det kändes miljövänligt och snällt.

Bild

"Armband för hela familjen. Håller myggen borta.

Gjort med ren naturlig citronella olja, Innehåller inte några kemiska komponenter. Ofarliga och giftfri!

Bra skydd för att undvika bett av myggor.

Dekorativa armband som även har bra funktion.

När den inte används så bör den förvaras i påsen för framtida bruk."
Smarta! Rapportera snarast så vi får veta om de funkar!
Användarens profilbild
Av diddeldi
Keke skrev:sedan kom jag på, jag har skaffat en app som ska hålla någon högfrekvent ton som skrämmer myggen, men även detta har jag inte testat. Och här funderar jag på om andra djur hör och blir störda?
bebisar hör högfrekventa toner så det skulle jag inte rekommendera. dessutom verkar det inte vara så effektivt på mygg vad jag har läst.
Användarens profilbild
Av Keke
diddeldi skrev:
bebisar hör högfrekventa toner så det skulle jag inte rekommendera. dessutom verkar det inte vara så effektivt på mygg vad jag har läst.
nej, jag var just tveksam för den saken skull. Effekten har jag som sagt inte testat, jag kör med citronella-armbanden i år.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?