Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Rundabullar
Jag hade en av sambons gamla skjortor på mig under förlossningen, men när BM måste lägga dropp och ta lite prover så klippte hon av ärmarna, den skulle ändå slängas sen. Senare gav hon oss manschetterna från skjortan och tyckte att vi skulle brodera initialerna och födelsetiden på dem och spara dem som servettringar.

Jag tycker att idén var lite kul, så vi sparade manschetterna, men servettringar tror jag inte att det blir. De är ju liksom för stora. Nu ligger de här och jag kan inte slänga dem, men jag måste göra nåt av dem NU, annars blir de bara minnen i en låda.

Idéer? Jag har massor med gamla skjortor, så manschetter finns, om ni kommer på nåt man kan göra av flere manschetter. :D
Användarens profilbild
Av Amiechan
Jag har ingen idé, men om du gillade idén med servettringar kan du ju sy ett nytt knapphål längre in på manchetten och knäppa knappen där. Sedan knyter du i ett lämpligt band (i fin färg som passar dukningen eller spetsband eller något sånt) i originalknapphålet. Originalknapphålet blir alltså ett sätt att modifiera servettringen så att den passar dukningen eller personen som äger den.

Men mest är det här en tass för att jag vill veta vad du gör med dina skjortmanchetter. 8)
Användarens profilbild
Av CAKirre
Tja, man kan ju alltid göra armband av dem. ex: http://www.365slojd.se/?p=6388

Annars kanske du kan sy ihop dem och göra ett fodral till glasögon, eller dylikt?

Kanske inte så bra idéer, nyfiken på att se vilken framtid dessa manschetter får. ;)
Användarens profilbild
Av ericah
kan du inte bara brodera uppgifterna på en manschett och sen rama in den med nån matchande bakgrund i ramen. Som ett födelseminne
Av Rundabullar
Tack för tipsen och tack för länken! Vilken inspirationskälla! :D

Det var ju en intressant lösning för servettringar, och jag har ju som sagt många skjortor. Sy ihop till fodral eller penal kanske skulle vara nåt. Eller kanske bara sy en tygpåse och låta manschetterna vara handtag eller kant. :hmm: Klurar fortfarande lite..
Av Rundabullar
NU vet jag!

Jag ska göra 2små etuier. Ett till sambon till farsdag, som man kan ha bankkort i och ett till mig för synålar. :tumup:

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?