Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Enid
Jag har börjat virka och jag gillar det :shock: :app: . Små katter och rävar och nu en massa mormors rutor :vågen: .
Användarens profilbild
Av Fryle
tk81 skrev:Har kommit en bit på väg på min super Mario filt av mormorsrutor Bild
:shock:
:tumup:
Användarens profilbild
Av Molinia
tk81 skrev:Har kommit en bit på väg på min super Mario filt av mormorsrutor Bild
Vilken rolig idé! :tumup:
Användarens profilbild
Av Zai
Här är mitt senaste färdiga alster. Det är lite skrammel i dem också. Ja, bebisen har jag inte gjort och den skramlar inte så mycket men ugglorna.
Bild
Av tumbler
Zai skrev:Här är mitt senaste färdiga alster. Det är lite skrammel i dem också. Ja, bebisen har jag inte gjort och den skramlar inte så mycket men ugglorna.
Bild
:love: Åh så fina! Båda de skramlande och den lilla. :wink:
Av Enid
Ursöta ugglor :love: .

Och så kul det är att se när samma teknik ger helt olika resultat!! Jag virkar också mormors rutor och det är så lika och ändå så väldigt olika mot det du gör tk81. Kul idé att virka Super Mario! :D
Användarens profilbild
Av Fryle
Snyggt, Enid! :tumup:

(Själv gör jag inte mormorsrutor så ofta, för jag tycker inte att jag hittat något bra sätt att fästa garnet på, tycker inte det blir bra varken att sy eller virka in ändarna, det är liksom för mycket luft för att det ska bli bra.)
Av Enid
Fryle skrev:Snyggt, Enid! :tumup:

(Själv gör jag inte mormorsrutor så ofta, för jag tycker inte att jag hittat något bra sätt att fästa garnet på, tycker inte det blir bra varken att sy eller virka in ändarna, det är liksom för mycket luft för att det ska bli bra.)
Tack :D

Jag grämer mig också över alla ändar som blir, det är första gången jag testar dessa rutor så kanske blir det också sista när jag inser hur jobbigt det är att fästa allt sen :lol: .
Användarens profilbild
Av nalimea
Enid skrev:
Fryle skrev:Snyggt, Enid! :tumup:

Tack :D

Jag grämer mig också över alla ändar som blir, det är första gången jag testar dessa rutor så kanske blir det också sista när jag inser hur jobbigt det är att fästa allt sen :lol: .
Precis. Jag har en superfin som jag gjorde förra året...har ingen bild på den, men...jah, jag läste någonstans att det var superfint att bara virka med tråden i nästa stolpgrupp så det gjorde jag gladeligen och de flesta trådar tittar ut. tur att det är en knut först också, fast det har jag missat på vissa ställen så den börjar repa upp sig... Inga fler mormorsrutor för min del.
Av thulo
Dorotea skrev:hej i tråden :hello:

Jag gör sexkantiga mormorsrutor, såhär ser det ut:
Bild

Jag gör dubbelstolpar, eller vad det heter, för att få bättre höjd på varje varv. Börjar med fyra lm, virkar ihop, gör sex grupper av dubbelstolpar. Jag gör bara 2 lm i hörnen och ingen lm mellan grupperna. Jag börjar det vita varvet längst ut i ett hörn och sen gör jag smygmaskor till kanten och virkar fast rutan direkt. Det tråkiga med rutor är monteringen.. men nu blir det gjort på en gång :tumup:

Nån bild på hur den blev färdig? Och hur blir filten fyrkantig? Eller blir filten 6-kantig?
  • 1
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 117

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?