Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av carolinqua
Någon som har erfarenhet som kan svara på dessa frågor?

hur länge orkar man bära på ryggen som gravid?
Kan det vara skadligt på något sätt? (vet med mig att släktingar etc kommer ifrågasätta bärandet mkt) Är 162 cm och lillen är 1 och väger 11kg.
Användarens profilbild
Av Kristina
Jag bar i princip hela graviditeten, kanske inte så mycket på slutet, men ändå. Det var inga problem. Har du ingen ökad missfallsrisk är det inte skadligt.
Av Enid
Jag bar så länge fogarna tillät och var noga att det inte skulle klämma på magen. Nu fick jag ont i fogarna så tidigt att jag inte kunde bära de sista 3-4 månaderna.
Av JoJsMamma
Ryggen och fogarna kommer att säga till när det är dax att sluta bära :heart:
Användarens profilbild
Av keramikkarin
Jag bar min 5-åring då och då, när hon var sjuk och ville mysa, eller när hon var trött. På ryggen mest, hon var för lång för magbärning när magen blev alltför stor. Gick bra :tumup: Vikt runt 21-22 kg.
Användarens profilbild
Av carolinqua
keramikkarin skrev:Jag bar min 5-åring då och då, när hon var sjuk och ville mysa, eller när hon var trött. På ryggen mest, hon var för lång för magbärning när magen blev alltför stor. Gick bra :tumup: Vikt runt 21-22 kg.
wow :loving: då kan jag nog orka bära min 11kilos
Användarens profilbild
Av Scharlott
Så länge det känns bra kan du bära hela graviditeten. I fall du känner av fogarna eller får ryggproblem får du bära kortare stunder eller testa en annan knytning, t.ex. fungerar ryggsäck med tibetanskt avslut bra även vid lättare problem med fogarna (säger jag av egen erfarenhet). Prova dig fram! Så länge det känns bra så är det bra :heart:
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Kan vara bra att träna lite styrketräning förebyggande nu om du inte redan gör det :wink:
Användarens profilbild
Av binaem
Jag bar tills nr 2 föddes. Hade lite ont i fogarna men det gick bra
Av mulle_80
bar hela graviditeten.
däremot ingen knut under magen. MT o sjal (på ryggen) som jag knöt över magen.
Av sjalgalen
Jag bar D fram till bara någon vecka innan förlossning (inkluderar en sjalträff i Hallsberg i slutet av november, L föddes i mitten av dec). Bar i Manduca på slutet, det var enklast att få på barn och bärdon, såg bara till att få avbärarbältet riktigt långt ner på höfterna så¨det inte tryckte på magen allt för mycket.

Jag lyckades faktiskt ha D på ryggen och gå på toa samtidigt som jag var i 8e månaden! Tungt som fan då bebisen var stooor (vägde nästan 5,5 vid födseln några veckor senare.
Användarens profilbild
Av carolinqua
vad är det skönaste sättet att bära när magen blir stor? Kör vanligt ryggkryss och knyter lite lösare på magen just nu, fast jag tycker inte det ger så jättebra stöd

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?