Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Moson
melon skrev:Är det någon av er som någon gång sytt en slips?
Nej tyvärr men en snabb googling resulterade i det här http://www.purlbee.com/fathers-day-ties/
Eller du kanske hade någon specifik fråga du ville ha svar på?
Användarens profilbild
Av melon
Moson skrev:
Nej tyvärr men en snabb googling resulterade i det här http://www.purlbee.com/fathers-day-ties/
Tack!! Jag hade inte ens provat att Googla, trodde inte det skulle finnas. Den tutorialen du hittade var precis vad jag sökte :vågen:
Användarens profilbild
Av Moson
melon skrev:
Moson skrev:
Tack!! Jag hade inte ens provat att Googla, trodde inte det skulle finnas. Den tutorialen du hittade var precis vad jag sökte :vågen:
:tumup:
Användarens profilbild
Av SCSI
supersnygg väska!

Jag la ner försöken med pyjamas i tunn trikå och gav mig på ett projekt som kändes hanterbart i värmen: muddbyxor av en gammal sliten vikblöja:

Bild

Superluftiga. :vågen:
Användarens profilbild
Av tesoj
Nadja skrev:Köper ni färdig mudd eller trixar ni ihop det själva?
Om ni köper; vart ifrån?

Var in på min lokala sybutik och blev lite paff när där inte fanns färdig att köpa.
Jag köper muddväv och syr egna muddar.
tesoj skrev:
Om ni köper; vart ifrån?

Var in på min lokala sybutik och blev lite paff när där inte fanns färdig att köpa.
Jag med
Av annbom
Trulsamin skrev:
tesoj skrev:
Om ni köper; vart ifrån?

Jag med
Även jag syr själv
Användarens profilbild
Av glis
Det är ju så olika hur långa och breda muddar man vill ha så det är bäst att köpa riktig muddväv och klippa själv tycker jag. När man sedan kommit igång riktigt kan man kanta plagg med muddväv också, Marine78 har lagt ut en fantastisk beskrivning på hur hon gör för flera år sedan, den hjälpte mig igång med trikåsömnaden!
Användarens profilbild
Av Fryle
imsel skrev:Va, finns det färdiga muddar :siishah:
Hade jag ingen aning om.. Hur brukar dom se ut då?
Jag har köpt på mig ett antal ärmmuddar när Stoff&Stil reade ut för 5 kronor paret. Det är alltså rundstickad muddväv (heter det väv när det är stickat?) i lagom ärmstorlek, tillklippt i lagomlånga bitar.
Hejsan allihopa.
Jag hänger mest i sticksnacktråden men syr ibland också. Denna veckan ville jag sy en beppehatt till min son som hade bränt sig på huvudet. Jag lyckades inte hitta något mönster som man bara kunde skriva ut så det slutade med att jag gjorde ett själv istället. Nu har jag gjort det i 4 storlekar och lagt upp det på min hemsida och förhoppningsvis kan någon annan ha nytta av det också.
Jag undrar nu om någon här vill hjälpa mig att kolla så att det ser bra ut och kanske också prova skriva ut det.
Jag har meckat en massa för att få skalan att stämma när jag skriver ut, därför finns där en bit av ett måttband på mönstret som ska stämma när man skrivit ut det. Nu undrar jag om det blir rätt på andra skrivare också, inte bara min :hmm: Jag har ingen koll på hur det funkar.
Mönstret finns längst ner på sidan:
http://babybajdo.se/pyssel.html
Användarens profilbild
Av karro54
linafelicia skrev:Hejsan allihopa.
Jag hänger mest i sticksnacktråden men syr ibland också. Denna veckan ville jag sy en beppehatt till min son som hade bränt sig på huvudet. Jag lyckades inte hitta något mönster som man bara kunde skriva ut så det slutade med att jag gjorde ett själv istället. Nu har jag gjort det i 4 storlekar och lagt upp det på min hemsida och förhoppningsvis kan någon annan ha nytta av det också.
Jag undrar nu om någon här vill hjälpa mig att kolla så att det ser bra ut och kanske också prova skriva ut det.
Jag har meckat en massa för att få skalan att stämma när jag skriver ut, därför finns där en bit av ett måttband på mönstret som ska stämma när man skrivit ut det. Nu undrar jag om det blir rätt på andra skrivare också, inte bara min :hmm: Jag har ingen koll på hur det funkar.
Mönstret finns längst ner på sidan:
http://babybajdo.se/pyssel.html
Jag kan skriva ut det på måndag på jobbet, har inhen skrivare hemma...
  • 1
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?