- tis jun 07, 2011 21:29
Den 28 maj kom vår dotter äntligen ut efter en 35 timmar lång förlossning som slutade i akutsnitt. Jag hade redan köpt på mig några bärdon, nämligen en Mei tai, en skrynklig gås och en Ergo med nyfödd-insats (dock den gamla modellen av insats). Jag vill så gärna bära henne och har försökt flera gånger, mest med Mei taien eftersom jag tycker att den är enklast att fixa till, men jag mår helskumt bara efter en liten stund. Jag mår illa och får även lite ont vid revbenen ibland och funderar på om det har med snittet att göra, kanske trycker det på magen på något konstigt sätt? Nu har jag även köpt en ringsjal men har bara testat den en gång och fick inte till det så bra. Jag vill som sagt så gärna bära henne och hon verkar inte alls tycka om att vara i barnvagnen, däremot har hon sovit som en stock varje gång jag haft henne i Mei Taien. Kan ju tillägga att jag med gåsen bara testat att bära i omslutet kryss. Finns det någon särskild knytning eller nåt man kan tänka på efter kejsarsnitt?
Mamma till Linnéa, född 110528 och Daniel, född 130625. Barnen springer själva numera men det finns en Looma Sino och en Hoppediz-mei tai i garderoben. I hemmet finns även två katter, två marsvin och ett akvarium.