Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Den 28 maj kom vår dotter äntligen ut efter en 35 timmar lång förlossning som slutade i akutsnitt. Jag hade redan köpt på mig några bärdon, nämligen en Mei tai, en skrynklig gås och en Ergo med nyfödd-insats (dock den gamla modellen av insats). Jag vill så gärna bära henne och har försökt flera gånger, mest med Mei taien eftersom jag tycker att den är enklast att fixa till, men jag mår helskumt bara efter en liten stund. Jag mår illa och får även lite ont vid revbenen ibland och funderar på om det har med snittet att göra, kanske trycker det på magen på något konstigt sätt? Nu har jag även köpt en ringsjal men har bara testat den en gång och fick inte till det så bra. Jag vill som sagt så gärna bära henne och hon verkar inte alls tycka om att vara i barnvagnen, däremot har hon sovit som en stock varje gång jag haft henne i Mei Taien. Kan ju tillägga att jag med gåsen bara testat att bära i omslutet kryss. Finns det någon särskild knytning eller nåt man kan tänka på efter kejsarsnitt?
Det kan hända att det skär in för mycket nu vid snittet. Jag började sjala när flickorna var 5 veckor i trikå och då gjorde det inte ont. Du kanske ska vänta lite? Tarmarna ska ju hitta tillbaka till sin plats igen med.
knyt högt! hon är ju så liten än, hon ska liksom sitta mer på din bröstkorg än din mage. blev också snittad men märkte inte av ngt konstigt med bärandet ändå.
Jag snittades med M (inget bikinisnitt eftersom jag opererade bort annat samtidigt - snittet gick strax ovan naveln). Bar första gången när hon var 5 dagar och nej det var inte bekvämt.

Men testa japanskt i ringsjalen - det tyckte jag funkade super på min lilla skrutta. Den var min räddning när jag åkte iväg med M för att göra ärenden (jag hade lyftrestriktion 8 veckor och kunde inte lyfta vagn/babyskydd) men med ringsjalen gick det snabbt att komma iordning för en tur på stan.
Jag tror också det kan funka bättre att kryta mei tai:en högt. Så att det inte är i närheten av såret/ärret. Gåsen bör också gå bra att knyta ovanför snittet. Men ta det lugnt, du är ju nyopererad :heart:

Ergon tycker jag att du kan låta vänta ett bra tag till. Den är superb till ryggbärning sen, när det känns ok att sätte midjebältet nere på höfterna.
Jag mådde också tidvis skumt de första månaderna efter mitt kejsarsnitt, men jag fortsatte bära då jag inte direkt hade något val om jag skulle kunna gå ut med två små barn. Jag bar bara i trikåsjal och försökte knyta så högt som möjligt. Dagen efter eller samma kväll de dagar jag burit mycket och länge mådde jag som sämst och ibland ledde det till att jag fick stanna hemma dagen efter för att jag inte orkade gå ut nästa dag.
Tack för svaren! Har alldeles glömt bort att skriva här, styr inte riktigt över min egen tid längre ;)

Det har gått bättre att bära henne nu, har bara testat med mei taien den senaste veckan, och har knutit så att hennes ben och rumpa hamnar ovanför min navel, och så länge jag tar det lugnt när jag går fungerar det bra nu. Så jag antar att det var lite tålamod som behövdes :-)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?