- tis jun 07, 2011 13:49

Har sedan lillkillen var liten burit honom i trikåsjal med jämna mellanrum. När han var riktigt liten somnade han på studs och verkade ha det riktigt trevligt men nu när han börjar bli lite äldre är han kinkigare. Han sitter väldigt nöjd i sjalen kortare stunder (10-15 min) men börjar sedan bli missnöjd och verkar vilja komma ut. Jag brukar vara noga med att plocka ut honom när han blir missnöjd för jag tänker att det inte är bra om han får negativa associationer till sjalen och bärandet. Jag tycker nämligen att det är väldigt trevligt och skulle gärna kunna fortsätta med det.
Hur har det fungerat för er andra? Har era barn omedelbart gillat att bli burna? Har ni fått vänja dem successivt? Är det någon som har velat bära sitt barn men som faktiskt fått ge upp tanken då barnet inte vill bli buret?
Hur har det fungerat för er andra? Har era barn omedelbart gillat att bli burna? Har ni fått vänja dem successivt? Är det någon som har velat bära sitt barn men som faktiskt fått ge upp tanken då barnet inte vill bli buret?