Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av emilia85
Har sedan lillkillen var liten burit honom i trikåsjal med jämna mellanrum. När han var riktigt liten somnade han på studs och verkade ha det riktigt trevligt men nu när han börjar bli lite äldre är han kinkigare. Han sitter väldigt nöjd i sjalen kortare stunder (10-15 min) men börjar sedan bli missnöjd och verkar vilja komma ut. Jag brukar vara noga med att plocka ut honom när han blir missnöjd för jag tänker att det inte är bra om han får negativa associationer till sjalen och bärandet. Jag tycker nämligen att det är väldigt trevligt och skulle gärna kunna fortsätta med det.

Hur har det fungerat för er andra? Har era barn omedelbart gillat att bli burna? Har ni fått vänja dem successivt? Är det någon som har velat bära sitt barn men som faktiskt fått ge upp tanken då barnet inte vill bli buret?
Av Tyche
Jag tror alla barn älskar att bli burna (dock inte i alla åldrar!). Däremot tror jag inte alla barn älskar att bli burna i sjal.
Av Hell Cat
Tja, min äldsta dotter gillade möjligen att bli buren när hon var vaken. Men somna i famnen? Icke! Kela i famnen? Icke! Somna själv i sängen? Ja tack! Åka vagn? Ja tack!
Hon hade HATAT bärsjal (hon är född -97 och jag kände inte till nåt annat än BabyBjörnsele och den gillade varken hon eller jag ;) )
Användarens profilbild
Av UWO
Mina barn har generellt inte velat bli sjal- eller selburna som små. Först vid 1-1½ års ålder har de velat bli burna så (och efter det börjat slutar det knappt, skulle säkert få bära 9-åringarna också om jag frågade :) ).
Däremot famnburna har de velat vara som småttingar.
Användarens profilbild
Av Pilotta
Mina barn har alla gillat/gillar att bli burna. Jag bär mest i MT på ryggen. Ibland försöker dock L kämpa emot och liksom trycka sig ifrån mig, har kommit på att han då antagligen har ont i magen eller så för det blir inte bättre när jag tar ur honom.
Mina ungar har inget val eftersom vi inte har vagn. Amma i sjal/sele har varit ett måste, de är ofta-tuttare. Och så åker de ur och i sjalen när de kissas och bajsas, så de är inte alltid i sjal så långa stunder utan avbrot...
Bäst är det att bli sjalad när jag går, rör mig. Det gungar så skönt :loving: .
Användarens profilbild
Av semla
Jag skulle gissa att det är precis som med vagn: De flesta bebisar gillar det, men inte alla. Min dotter somnade gott i vagnen under sina första 2-3 veckor, sen började hon kinka mer och mer, och sen gav vi upp. Hon är ett sjalbarn helt enkelt. Jag tror absolut att det kan vara tvärtom också.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?