Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jennyln
Hej,
Hur gamla barn har ni i bärsele? Jag har nu så gamla barn som 3 & 5 år nu till midsommar. Men även dem blir trötta i benen...

Har långsjalar också, men är sugen på en ERGO... :tumup:

/ Jenny
Av Hell Cat
Det är ju mer vikt än ålder som man går efter. T ex Patapums toddlersele går upp till 25 kg. Ergo tror jag rekommenderar 20 kg?
Av juniafrida
Vi har en 3,5 åring som blir trött i benen ibland. Eftersom Ergon är upptagen (lillasyster) så har vi precis köpt en Patapum Toddler. JAg älskar den!

Det är skönare att bära ca 16 kg med den än ca 8 med Ergon!! Jag tror att den är så bra att bära med för att barnet verkligen sitter pressat mot ryggen.

Och jag har för mig att de har testat den upp till 28 kg. Ett litet minus dock för att man måste trä i benen genom extraselen. Lite bök, men är man van att jonglera barn på ryggen så är det inget större problem.

Jag rekommenderar.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Förra sommaren bar jag sonen som var 5 år då vid ett par tillfällen.
Just ERGObaby Carrier som du nämner rekommenderas upp till 18 kg, dvs ca 4-5 års ålder. Vilka kroppsvikter som rekommenderas för många andra olika bärselar samt deras övriga egenskaper hittar du i följande jämförande tabell: www.mammabarn.se/getpage.asp?do=98
På samma sida hittar du frågor & svar för de vanligaste frågorna man kan ha om olika bärselar.
Användarens profilbild
Av emelie
Om du tittar i min signatur så ser du Viktor, då 5,5år, i en Ergo.
Men det var sista gången, för han var lite för lång för att det skulle vara bekvämt för honom.
Användarens profilbild
Av jennyln
TACK snälla för svar, nu letar jag en sele... som passar vikt upp till 17 kg. :D
Någon som kan tänka sig sälja eller "hyra" ut den i sommar?
Jenny
Av Hell Cat
jennyln skrev:TACK snälla för svar, nu letar jag en sele... som passar vikt upp till 17 kg. :D
Jenny
Jag har en sk ergokopia så du kan få för 200 kr + frakt. Den fungerar upp till 18 år kg iaf..
Användarens profilbild
Av Sanna81
Hell Cat skrev:
jennyln skrev:TACK snälla för svar, nu letar jag en sele... som passar vikt upp till 17 kg. :D
Jenny
Jag har en sk ergokopia så du kan få för 200 kr + frakt. Den fungerar upp till 18 år kg iaf..
:shock: :fnissa:
Användarens profilbild
Av jennyln
Jo en sele i modell "kopia" på väg hem redan...
Är mer sugen på Patapum Toddler, Angelpack eller Beco butterfly. Någon som har det?
Användarens profilbild
Av Sanna81
jennyln skrev:Jo en sele i modell "kopia" på väg hem redan...
Är mer sugen på Patapum Toddler, Angelpack eller Beco butterfly. Någon som har det?
Jag har en Patapum Toddler. Den fungerar bra, men jag trodde att den skulle vara högre i ryggen, då mitt barn bara är 1,5 år (13 kg) och jag hade önskat den högre redan nu.
Av Hell Cat
Sanna81 skrev:
Hell Cat skrev:
Jenny
:shock: :fnissa:
:fnissa: ojdå :Hahaa: kilo, inte år ;)
Användarens profilbild
Av jennyln
Sanna81 skrev:
jennyln skrev:Jo en sele i modell "kopia" på väg hem redan...
Jag har en Patapum Toddler. Den fungerar bra, men jag trodde att den skulle vara högre i ryggen, då mitt barn bara är 1,5 år (13 kg) och jag hade önskat den högre redan nu.
Pris? :?
Användarens profilbild
Av Molinia
Jag tycker det blir svårt när barnets ben är långa, och sittdelen inte längre kan gå från knäveck till knäveck (det blir obekvämt för barnet). Så blev det redan innan tre års ålder här, och hon är normallång för sin ålder. Jag har sytt en MT istället som fungerar bra.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?