Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av butterfly
Ända sedan mina barn varit nyfödda har jag skrivit en liten text minst en gång/mån i ett dokument. Jag skirver ner vad de säger, lite vad vi gjort och roligheter/bus som fått oss att skratta. Förutom att det är en skatt för mig själv att läsa och påminnas om allt vackert och härligt vi fått vara med om så är det en blivande bok jag skriver. När barnen tar studenten/flyttar hemifrån eller annat bra tillfälle kommer de få en bok om sig själva. O är sju år och hittills har jag skrivit 43 datorskrivna A4. Till G som är fyra år har jag hittills skrivit 23 sidor till. Det roliga är att O ofta vill att jag läser för henne från texten. Men hon vet inte om att jag ska trycka en bok och ha med bilder oxå. Tror det kommer det bli en perfekt present! :heart:
Användarens profilbild
Av yonohanna
Åååå de va en underbart fin idé!
Tack för att du delar med dej :heart:

Lyllos dina barn :)
Av ninen
Vi gör det också och det är verkligen otroligt roligt att ha. I perioder har det nästan inte blivit något, men det gör inget, det som är där är gult värt!
Av Tyche
Så gör jag med. Jag började redan under graviditeten och nu har det blivit en hel del. Ibland längre texter ibland bara ett par rader. Det är en guldgruva för MIG redan nu, att kunna titta tillbaka på. Så mycket jag inte minns utan att läsa om det först :heart:
Användarens profilbild
Av Plinga
Oh, där dök mitt dåliga samvete upp.... Har 3 böcker där jag börjat skriva, men det var nog år sedan sist.... Ska leta upp dem och börja igen!
Av butterfly
Katja77 skrev:Oh, där dök mitt dåliga samvete upp.... Har 3 böcker där jag börjat skriva, men det var nog år sedan sist.... Ska leta upp dem och börja igen!
Aldrig för sent att ta upp igen! Jag brukar klottra ner på en liten lapp när det händer ngt som jag vill skriva ner och lägger den vid datorn så kommer jag ihåg. Sen när man väl börjar skriva så kommer man oftast på massor man vill skriva.
Användarens profilbild
Av little_me
Detta har jag alltid tänkt göra men det har inte blivit av.. :cry:
Hade varit roligt att ha med mycket från när han var liten, det är ju sånt man kanske inte minns.
Men trots att det dåliga samvetet dök upp så tackar jag för påminnelsen! Jag ska genast börja!! :tumup: För även om berättelserna från 0 till 5 år endast är några få så kan det väl bli fint ändå? 8)
Av Tyche
little_me skrev:Detta har jag alltid tänkt göra men det har inte blivit av.. :cry:
Hade varit roligt att ha med mycket från när han var liten, det är ju sånt man kanske inte minns.
Men trots att det dåliga samvetet dök upp så tackar jag för påminnelsen! Jag ska genast börja!! :tumup: För även om berättelserna från 0 till 5 år endast är några få så kan det väl bli fint ändå? 8)
Klart det kan! Tänk så liten del av livet 0-5 är egentligen. Och en hel del kommer du säkert ihåg i minnet och annat kan du få hjälp av bilder så det behöver inte bli så lite heller :lol:
Användarens profilbild
Av little_me
Tyche skrev:
little_me skrev:Detta har jag alltid tänkt göra men det har inte blivit av.. :cry:
Klart det kan! Tänk så liten del av livet 0-5 är egentligen. Och en hel del kommer du säkert ihåg i minnet och annat kan du få hjälp av bilder så det behöver inte bli så lite heller :lol:
:vågen:
Precis- jag ska genast börja skriva ner lite små berättelser från tidigare medans jag kommer ihåg. Tror jag kan få lite ledtrådar om jag kollar i trådar här och statusrader på fb också. Största problemet är väl att komma ihåg när det hände! :lol:
Tack! :heart: Nu känns det lite bättre!
Av butterfly
little_me skrev:
Tyche skrev:
Precis- jag ska genast börja skriva ner lite små berättelser från tidigare medans jag kommer ihåg. Tror jag kan få lite ledtrådar om jag kollar i trådar här och statusrader på fb också. Största problemet är väl att komma ihåg när det hände! :lol:
Tack! :heart: Nu känns det lite bättre!
Härligt!! :D
Användarens profilbild
Av hillalilla
Facebook är min räddning. Började göra en pärm till dottern med foton och tanken är att det skall dit texter också och hur gammal hon var när hon gjorde si eller så. Men jag glömmer ju skriva ner. Däremot kan jag gå tillbaka och titta på mina och sambons statusuppdateringar, och sen para ihop dem med foton ifrån rätt datum. Men så vill det till att man gör det någon gång med. Ska nog sätta mig med det i sommar.
Fördelen med en pärm och plastfickor är att hon kommer kunna titta i den utan att den blir kladdig, och man måste inte göra allt i en viss ordning utan kan flytta omkring sidorna.
Användarens profilbild
Av jenn79

Underbart

Jag har en massa smålappar överallt med grejjor som barnen gjort/sagt. Borde kanske ta tag i det och sortera upp det :roll:
Av mammatillE
Åh vilken underbar idé! MammatillE ska genast fundera på en sån bok till lilla pluttis. Idag antecknar jag små saker sen nån månad tillbaka. Typ när hon lärt sig nåt nytt. Att utveckla och göra en bok av det när hon blir stor låter supermysigt. Och trycka upp den till riktig bok med bilder etc. Kanonidé! :vågen:
Kanske skulle man börja skriva på datorn istället för som idag en skrivbok :hmm:

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?