- tor jun 02, 2011 23:04
Har bara använt trikåsjal och sele med tidigare barn och hade lite svårt att få till det med min ringsjal och Mei-tai innan en vän visade hur det funkar med vävd sjal. Då föll polletten ner! Tidigare har jag justerat hela tyget men med den vävda, ringsjal och Mei-tai gäller det ju att justera med hjälp av fållen på sjalen. När jag väl fattat det "funkar" alla bärdon!
Har dessutom märkt att man inte behöver knyta lika hårt (ganska självklart om man tänker efter men jag knöt på rutin efter trikåsjalen så med den vävda blir det ofta för tajt.
Å sen är det detta underbara trick med att vika upp fållen vid axlarna.
Så mina tips när man går från trikå till vävd är alltså: justera med hjälp av fållen, lagom hårt och vika.
Fler tips till oss "amatörer"?
Har dessutom märkt att man inte behöver knyta lika hårt (ganska självklart om man tänker efter men jag knöt på rutin efter trikåsjalen så med den vävda blir det ofta för tajt.
Å sen är det detta underbara trick med att vika upp fållen vid axlarna.
Så mina tips när man går från trikå till vävd är alltså: justera med hjälp av fållen, lagom hårt och vika.
Fler tips till oss "amatörer"?
Två barn födda 0908 och 1102 och är från 1 augusti 2013 bosatt i Malaysia - http://www.mickanskem.pl